cd med "heavy-metal" - ballads
Fra : Morten Larsen

Dato : 12-02-03 18:19

Hej

For nogle år siden, blev der udgivet en cd med
en række mere eller mindre heavy-agtige bands, hvor
man havde taget de messt stille numre.
Den hed vist noget i stil med "Ballads" (eller hvordan man
nu skriver ballader på engelsk.
Der var vist bla. et nummer med Scorpions, et meget
stille nummer (deres stil taget i betragtning).
Kender nogen til dette album ?

Morten

Fra : Riverwind

Dato : 12-02-03 18:34

"Morten Larsen" <mortenlarsenNOSPAM@NOSPAM.tdcadsl.dk> wrote in message
> [...]
> nu skriver ballader på engelsk.
> Der var vist bla. et nummer med Scorpions, et meget
> stille nummer (deres stil taget i betragtning).

Mon ikke det er Power Ballads, du mener? Der er tre i serien (Power
Ballads, More Power Ballads og Even More Power Ballads), og jeg fandt
dem fornylig her: http://www.schmankerl-records.com/. Er dog ikke sikker
på, at de har dem længere.
En tracklist for de tre kan du nok finde ved søgning på Google.

/Riverwind

Fra : Don G.

Dato : 13-02-03 03:02

"Riverwind" <riverwind@heaven.dk> skrev...
> Mon ikke det er Power Ballads, du mener? Der er tre i serien (Power
> Ballads, More Power Ballads og Even More Power Ballads), og jeg fandt
> [...]

Nu er jeg den glade indehaver af 1'eren og 2'eren, men jeg har ikke hørt om
den 3'er som Riverwind omtaler!?

Det er det hedengangne EVA Records (EMI, Virgin & Ariola) der udgav skiverne
og de kan stadig ses her:

Power Ballads
http://www.absolute.nu/showalbum.asp?aid=83

More Power Ballads
http://www.absolute.nu/showalbum.asp?aid=81

Det er vel ikke mere end et par uger siden at jeg sidst har set dem hos en
pladepusher (kan desværre ikke huse hvilken), så du kan nok være heldig at
støve dem op rundtomkring.

Mvh. Don G.
http://don-g.dk

Fra : Riverwind

Dato : 13-02-03 18:30

"Don G." <news@don-gSLET-DETTE.dk> wrote in message
[-=-]
> Nu er jeg den glade indehaver af 1'eren og 2'eren, men jeg har ikke
hørt om
> den 3'er som Riverwind omtaler!?
[-=-]

Se en tracklist på http://shor.ter.dk/892452723.

/Riverwind

Fra : Don G.

Dato : 14-02-03 02:49

"Riverwind" <riverwind@heaven.dk> skrev...
> Se en tracklist på http://shor.ter.dk/892452723.

hmm... ja, titlen passer jo meget godt. Hvorledes kan man se hvilket
pladeselskab der har udgivet den? Jeg synes det er mærkeligt at den skive
ikke figurerer på det officielle site, når de 2 andre gør.
Iøvrigt ser det heller ikke ud til at man er gået glip af det store - de
havde vist malket konceptet med de 2 første skiver.....

God weekend!

Mvh. Don G.
http://don-g.dk

Fra : Riverwind

Dato : 16-02-03 21:43

"Don G." <news@don-gSLET-DETTE.dk> wrote in message
[-=-]
> [...]
skive
> ikke figurerer på det officielle site, når de 2 andre gør.
De er nok lidt flove over den - de fleste numre er langt fra at være
power ballads. Det lugter lidt af, at Hair Metal var ved at være aflivet
i 1993...

> Iøvrigt ser det heller ikke ud til at man er gået glip af det store -
de
> havde vist malket konceptet med de 2 første skiver.....
[-=-]
Ja, men Foreigner - I Wanna Know What Love Is, trækker den op
Ellers er jeg enig i, at de to første er klart federe - Skid Row, Alice
Cooper og Ozzy styrer de skiver.

/Riverwind

Fra : S. Sørensen

Dato : 17-02-03 01:59

"Riverwind" <riverwind@heaven.dk> wrote in message
> [...]
> Ja, men Foreigner - I Wanna Know What Love Is, trækker den op
> Ellers er jeg enig i, at de to første er klart federe - Skid Row, Alice

Alice er jo som bekendt gud =)

/S. Sørensen..
fanatisk alice cooper fan og samler ;)

Fra : Peter G

Dato : 17-02-03 17:05

"S. Sørensen" <steinb[removethistogetavalidemail]@worldonline.dk> wrote:

>Alice er jo som bekendt gud =)

Hende har jeg boet ved siden af i 25 år.

--
M.v.h. / Kind regards, Peter. Email address works.
Gruppen har en OSS (Ofte Spurgte Spørgsmål), ja den har så:

Fra : Cecilie

Dato : 12-02-03 20:51

> Der var vist bla. et nummer med Scorpions, et meget
> stille nummer (deres stil taget i betragtning).

Uden at have nogen kendskab til den cd, ville jeg gætte på at det måske
kunne være "wind of change" ?