open relay?
Fra : Kasper

Dato : 12-02-03 08:43

hej ng.

En af vore medarbejdere har i dag modtaget en mail som fortæller at
den modtager han har sendt til ikke eksisterer. Problemet er bare at
han er 100% sikker på at det kke er ham der har sendt den mail.
Vi har en citrix server kørende, og vi mener nu at der måske er en
eller anden der udnytter enten vores exchange, eller har adgang til
vores citrix.

Men på den anden side er det vel heller ikke svært at sende en mail
med en tilfældig reply adresse - bare mærkeligt at det lige er vores
der er blevet brugt.

/Kasper

Fra : Martin Schultz

Dato : 12-02-03 09:58

Kasper <nospam@today.com> writes:

> Men på den anden side er det vel heller ikke svært at sende en mail
> med en tilfældig reply adresse - bare mærkeligt at det lige er vores
> der er blevet brugt.

Det er nok nærmere en virus. Der er flere virii der når de inficere
fmaskiner sender sig selv videre med en tilfældig adresse i from der kommer
fra OEs adresse kartotek.

Martin
--
Besøg http://adsltips.crunzh.com for guider
til ADSL og opsætning af CISCO router.

Fra : Larz

Dato : 12-02-03 10:05

Martin Schultz <di020172@NO.SPAM.diku.dk> wrote in

> virii

Det hedder virusser eller vira, der er ikke noget der hedder virii.

--
-
Lars

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 12-02-03 20:48

Larz skrev:

>Det hedder virusser eller vira,

eller virus.

>der er ikke noget der hedder virii.

korrekt.

http://www.dsn.dk/cgi-bin/ordbog/ronet?M=1&P=virus siger:

virus sb., -sen el. -set, -ser el. virus el. vira, bf. pl.
virusse(r)ne el. viraene.

Venligst,
Lasse Hedegaard

--
http://www.simlock.dk/ - låsesmeden til din mobiltelefon

Nu også unlocking/opdatering af Nokia 6100, 6610, 7210 m.fl.

Fra : Kasper Dupont

Dato : 12-02-03 10:10

Martin Schultz wrote:

> Det er nok nærmere en virus. Der er flere virii der når de inficere
> fmaskiner sender sig selv videre med en tilfældig adresse i from der kommer
> fra OEs adresse kartotek.

Og de bruger også tit en falsk afsender adresse fra kartoteket. Så det
behøves ikke være dig selv, der er inficeret. Det er nok din addresse
står i et adresse kartotek på en inficeret maskine.

for(_=52;_;(_%5)||(_/=5),(_%5)&&(_-=2))putchar(_);

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 12-02-03 22:31

In article <feuj4vk9jkatnanvpv16n5gkedr163uqkq@4ax.com>, Kasper wrote:
> [...]
>
> Men på den anden side er det vel heller ikke svært at sende en mail
> med en tilfældig reply adresse - bare mærkeligt at det lige er vores

Min tidligere arbejdsplads blev 1-2 gange om året udsat for
at få sit domænenavn misbrugt af spammere. Dvs vores domæne blev
brugt som afsenderadresse. Ret irriterende, men det er svært at
slå amerikanere i hovedet når man sidder i DK.

I DK ville man nok kunne få penge ud af spammeren, selvom jeg hellere
så at der snar var en spammer der fik nogle måneder i skyggen.