Fangstkrog
Fra : trollingdk@yahoo.dk

Dato : 12-02-03 01:21

Er der nogen der har erfaring med at lave sin egen fangstkrog, til
brug i trollingbåden???

Fra : Niels Damsgaard-Søre~

Dato : 13-02-03 18:07

Ja, det har jeg da, men øøh... hvad er det du ikke selv kan finde ud af?
En fangstkrog er nok det simpleste redskab i verden at fremstille selv, det
er lidt svært at forestille sig at du har brug for forklaringer og
CAD-tegninger til den ende.
MVH Niels

Fra : Mette Pallesen

Dato : 13-02-03 22:53

"Niels Damsgaard-Sørensen" <nds@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
det
> er lidt svært at forestille sig at du har brug for forklaringer og

Brug dog din lille fantasi Niels, istedet for at gylpe sådan. Din egne,
sikkert grimme og rustne jydegaf er jo ikke lige toppen vel? Kom med
kreative og seje forslag til skafttyper og materialer, hvorledes
tildannes/monteres krogen???For øvrigt har du jo ikke CAD, men sikkert hørt
ordet et sted.

Nåååhhh?

Mette

Fra : Maass & Co A/S

Dato : 14-02-03 10:15

> Brug dog din lille fantasi Niels, istedet for at gylpe sådan. Din egne,
> sikkert grimme og rustne jydegaf er jo ikke lige toppen vel?

Av Av Av. Den sved sku. Min egen rustne jydegaf er et veldesignet stykke
brugskunst udført i syrefast stål, fastgjort til det linoliebehandlede
kosteskaft med formfuldendte beviklinger. Man driver sku da ikke et
smedeværksted for ingenting vel? Men den er nu ikke tegnet på CADèn. Nu
skrev manden jo bare ikke en ski om seje kosteskafter og håndmalede
beviklinger, vel? Han spurgte om der var nogen der havde erfaringer med at
fremstille en gaf selv og det er der altså.
OG - et kosteskaft er faktisk ret smart til gaf - det flyder, det er rart at
holde på, det bliver ikke glat når det er vådt og det er stærkt. Efter min
opfattelse er en gaf først og fremmest beregnet til at fiske liner ud af
skruen med og som bådshage. Jeg har endnu aldrig haft brug for den til fisk,
det har jeg et net til, gaffen er med som nødreserve og skal hellere være
praktisk end smart. Det sidder under rælingen i et par værktøjsclips, så den
er nem at komme til, hvis nu en dag.
Den der vittighed den anden dag, det var vel ikke dig der var havfruen -
vel?
Bortset fra det, det er nu meget sjovere at skændes her i gruppen når det
kan ske lidt humoristisk, tak for den.
MVH Niels

Fra : Henrik Christensen

Dato : 14-02-03 01:10

Tak Mette... så behøver jeg ikke bruge mere tid på ham Kloge Åge
Niels, dit indlæg beskriver nemli lige det jeg tænkte på, da jeg
stillede mit spørgsmål!!!! et kosteskaft med tilhørende spids i
enden er ikke lige lykken, heller ikke selv om der er lavet en CAD-
tegning over det :)

Hilsen Henrik.

Fra : PAR

Dato : 14-02-03 09:29

Et kosteskaft med en savet rille i enden, en hajkrog (rustfri?), lim + en
slangespænding ( eller besnøring ) om rillen med krogen skulle vel gøre det,
når modhagen er banket ned eller fjernet.

PAR