Fade med css?
Fra : Foxy_Lady

Dato : 12-02-03 00:18

Kan man få tekst/bokse/billeder til at fade med css???

hvis ja, hvordan?

mvh

Foxy_Lady

Fra : Anders Thorsen Holm

Dato : 12-02-03 00:46

Foxy_Lady wrote:
> Kan man få tekst/bokse/billeder til at fade med css???

Forstår jeg dig ret, hvis du snakker om opacitet (gennemsigtighed) ?

Så vidt jeg ved er der endnu ikke noget officielt CSS, der kan klare den
slags. Udviklerne har dog lavet deres egne - ikke-standard - forsøg:

..myClass {
/* Til Internet Explorer: */
/* Virker vist kun på billeder */
filter: alpha(opacity=50);
filter: progid:DXImageTransform.Microsoft.Alpha(opacity=50);

/* Til Gecko-baserede browsere (Mozilla, Netscape 6+) */
/* Virker vist med både tekst og billeder */
-moz-opacity: 50%;
}

Det virker kun i disse browsere, og er altså ikke en del af standarden.
Jeg vil *ikke* anbefale at bruge det, førend (hvis) det engang bliver en
del af den officielle CSS standard ... det ser ud til at komme med i
CSS3.

--
Anders Thorsen Holm | http://www.daimi.au.dk/~zoolook/

Overvejer du at købe en DVD-afspiller? Så hold dig fra Fredgaard!
Læs hvorfor: http://www.daimi.au.dk/~zoolook/?page=fredgaard

Fra : Foxy_Lady

Dato : 12-02-03 00:53

> Forstår jeg dig ret, hvis du snakker om opacitet (gennemsigtighed) ?

hmm, nej, det er ikke helt det jeg mener.. jeg har ikke lige en side som
eksempel. men jeg kan huske at jeg har set det et sted... (måske gælder det
kun javascripts, men jeg tænkte om css ikke kunne klare det)..
Det jeg mener er at når man f.eks. går ind på min side, kommer tingene
langsomt til syne.. atlså fra at være usynlige til langsomt at blive
synlige.. altså "fade"...

mvh

Foxy_lady

Fra : Anders Thorsen Holm

Dato : 12-02-03 01:02

Foxy_Lady wrote:

> Det jeg mener er at når man f.eks. går ind på min side, kommer
> tingene langsomt til syne.. atlså fra at være usynlige til langsomt
> at blive synlige.. altså "fade"...

Ah, ok... det har helt klart været et eller andet javascript-fnidder;
der er jo tale om kontrol af indholdets "adfærd" fremfor dets
"præsentation".

I det tilfælde er Google nok din ven (igen)... jeg hverken ved eller vil
for den sags skyld vide, hvordan det gøres.

Fra : Søren Steinmetz

Dato : 12-02-03 01:06

"Anders Thorsen Holm" <zoolook.removethis@daimi.au.dk> skrev i en
meddelelse news:b2c2ms$e34$1@sunsite.dk...

> Ah, ok... det har helt klart været et eller andet javascript-fnidder;
> der er jo tale om kontrol af indholdets "adfærd" fremfor dets
> "præsentation".

Tænker på om det er noget alá det her:

Bare en ide.

Hygge
Søren Steinmetz

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 12-02-03 11:44

Søren Steinmetz skrev:

> Tænker på om det er noget alá det her:

> content="blendTrans(Duration=0.5)">

Det tror jeg.

Man skal blot vide at det kun understøttes af IE (endda med
problemer i nogle versioner), og en del brugere finder det hamrende
irriterende - sådan lidt på niveau med <blink>.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : hoaX

Dato : 12-02-03 13:11

> Man skal blot vide at det kun understøttes af IE (endda med
> problemer i nogle versioner), og en del brugere finder det hamrende
> irriterende - sådan lidt på niveau med <blink>.

og det kører ikke lige hurtigt på alle computere. Tror nok det kommer an på
grafikkortet. Mit forslag er, at du ikke engang overvejer at bruge denne
metode.

- hoaX

hoaX's website-->
http://xystus.adr.dk

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 12-02-03 09:49

Foxy_Lady wrote:

> Kan man få tekst/bokse/billeder til at fade med css???

CSS er én vigtig bestanddel - en anden er JavaScript. Med (gyldig) CSS alene
kan det ikke lade sig gøre.

Der er nogle fade-effekter på http://urgent.dk/, hvis du mangler
inspiration.

--