ImageTTFText
Fra : Thomas Kenne

Dato : 11-02-03 23:17

Heps,

jeg har nogle problemer med ImageTTFText.

Jeg vil gerne slaa anti aliasing fra, som man kan goere ved at angive en
negativ fontcolor.

Det ser bare ikke ud til at virke.

Skal man have en speciel version af gdlib or so? for at man kan slaa
antialiasing fra.
Jeg har gd-1.8.4 installeret.

Alternativt; kan man konvertere en ttf font til en ps font, saa den
ligner 100%?

Thomas Kenne

Fra : Peter Brodersen

Dato : 12-02-03 00:59

On 11 Feb 2003 22:17:25 GMT, Thomas Kenne <thomas@kenne.dk> wrote:

>jeg har nogle problemer med ImageTTFText.
>
>Jeg vil gerne slaa anti aliasing fra, som man kan goere ved at angive en
>negativ fontcolor.
>
>Det ser bare ikke ud til at virke.

Hvordan ser din kode ud, der ikke virker?

--
- Peter Brodersen

Fra : Thomas Kenne

Dato : 12-02-03 09:12

On Wed, Feb 12 2003, Peter Brodersen wrote:

> Hvordan ser din kode ud, der ikke virker?

<?php
$w = 300;
$h = 300;
$bgcolor = '777777';
$fgcolor = '000000';

Header ("Content-type: image/gif");
$im = imagecreate ($w, $h);
$bgcolor = ImageColorAllocate ($im, hexdec(substr($bgcolor,0,2)),
hexdec(substr($bgcolor,2,2)), hexdec(substr($bgcolor,4,2)));

$fontcolor = ImageColorAllocate ($im, hexdec(substr($fgcolor,0,2)),
hexdec(substr($fgcolor,2,2)), hexdec(substr($fgcolor,4,2)));

ImageTTFText ($im, 12, 0, 2, 10, ($fontcolor*-1), './VitaminK.TTF', 'Hello
World';

ImageGif ($im);
ImageDestroy ($im);
?>

det kode giver ikke et ordentligt output - dvs. man kan ikke se teksten.
Fjerner jeg (x*-1), virker det selvf. fint.

Thomas Kenne

Fra : Peter Brodersen

Dato : 12-02-03 14:57

On 12 Feb 2003 08:11:53 GMT, Thomas Kenne <thomas@kenne.dk> wrote:

>$fontcolor = ImageColorAllocate ($im, hexdec(substr($fgcolor,0,2)),
>hexdec(substr($fgcolor,2,2)), hexdec(substr($fgcolor,4,2)));

Det er værdierne her, der skal være negative. Ikke værdien af
$fontcolor. Dvs (lidt omskrevet):

$red = 0-(hexdec(substr($fgcolor,0,2)));
$green = 0-(hexdec(substr($fgcolor,2,2)));
$blue = 0-(hexdec(substr($fgcolor,4,2)));
$fontcolor = ImageColorAllocate ($im,$red,$green,$blue);

>ImageTTFText ($im, 12, 0, 2, 10, ($fontcolor*-1), './VitaminK.TTF', 'Hello
>World';

... og her skal du så blot bruge $fontcolor:

ImageTTFText ($im, 12, 0, 2, 10, $fontcolor, './VitaminK.TTF', 'Hello
World');

--
- Peter Brodersen

Fra : Thomas Kenne

Dato : 12-02-03 16:00

> [...]
> $blue = 0-(hexdec(substr($fgcolor,4,2)));
> $fontcolor = ImageColorAllocate ($im,$red,$green,$blue);

> .. og her skal du så blot bruge $fontcolor:

carpo - virker stadig ikke.
Jeg mistaenker min gdlib.

Har du haft succes med ovenstaaende?

Thomas Kenne

Fra : Peter Brodersen

Dato : 12-02-03 16:47

On 12 Feb 2003 15:00:18 GMT, Thomas Kenne <thomas@kenne.dk> wrote:

>Har du haft succes med ovenstaaende?

Hm, jeg har måske husket forkert... jeg er ret sikker på at jeg har
fået det til at spille. Jeg prøver lige at kigge gammel kode igennem i
aften.

--
- Peter Brodersen

Fra : Peter Brodersen

Dato : 14-02-03 22:44

Ah, det var mig, der vrøvlede, beklager. Det var faktisk bare
$fontcolor, som skal sættes negativ. Men det, du gør ovenover, giver
ikke den negative værdi. Prøv bare med:

ImageTTFText ($im, 12, 0, 2, 10, -$fontcolor, './VitaminK.TTF', 'Hello
World');

Altså:
-$fontcolor for uden antialiasing
$fontcolor for med antialiasing

--
- Peter Brodersen

Fra : Peter Brodersen

Dato : 14-02-03 23:19

On Fri, 14 Feb 2003 22:43:54 +0100, Peter Brodersen <usenet@ter.dk>
wrote:

>Ah, det var mig, der vrøvlede, beklager. Det var faktisk bare
>$fontcolor, som skal sættes negativ.

Sikke jeg vrøvler. $fontcolor*-1 er det samme som -$fontcolor - så jeg
ved ikke helt hvad, det er, der driller hos dig.

Her lader det til at fungere fint:
Normal: http://stock.ter.dk/ttftest
Uden antialiasing: http://stock.ter.dk/ttftest?noaa

I sidstnævnte tilfælde benytter jeg mig blot af -$fontcolor i stedet
for $fontcolor. Jeg har taget udgangspunkt i din kode (men dog valgt
en anden font).

--
- Peter Brodersen

Fra : Thomas Kenne

Dato : 16-02-03 22:34

On Fri, Feb 14 2003, Peter Brodersen wrote:

> [...]
>
> I sidstnævnte tilfælde benytter jeg mig blot af -$fontcolor i stedet
> for $fontcolor. Jeg har taget udgangspunkt i din kode (men dog valgt

saert saert - saa maa det vaere noget med mit gd...

Well, jeg ordnede det med Imagemagick istedet - saa det kom da til at
spille :)

Tak for indsatsen, Piotr :)

Thomas Kenne