Slut med amning
Fra : Leif Schiønemann

Dato : 11-02-03 20:08

Hej gruppe.
Vores søn på 17 måneder skal stoppe med at amme hos sin mor fra på mandag -
han ved det bare ikke endnu.
Jeg (hans far) har taget fri i en uge for at tage mig af ham specielt på de
kritiske tidspunkter, hvor han tidligere fik bryst, nemlig når hans mor kom
hjem fra arbejde, og lige inden han skulle sove.
Han plejer at vågne et par gange om natten, hvor han dog ikke får bryst.
Han vil jo nok blive ked af det ind til han vænner sig til forandringen.
Har I nogle gode råd, vi ellers kunne bruge som supplement.

Med venlig hilsen
Emil's far - Leif

Fra : Kristian Rud & Marle~

Dato : 12-02-03 09:43

"Leif Schiønemann" <schioenemann@wanadoo.dk> wrote in message
> [...]
> Han vil jo nok blive ked af det ind til han vænner sig til forandringen.
> Har I nogle gode råd, vi ellers kunne bruge som supplement.

Hej Leif.

På netdoktors debatside om amning:

http://community.netdoktor.com/ccs/dk/pregnancy/support/discussion/group/ind
ex.jsp?forumId=22

er der sikkert nogle, der kan svare dig.

Held og lykke med projekt "slut med bryst".

Hilsen Marlene.

Fra : LBR

Dato : 12-02-03 21:57

Hej

Jeg har lige afsluttet amningen med min syv mrd. gamle datter. Vi gjorde det
at Far tilbød hende er flaske istedet med modermælkserstatning. det var den
første dag.
Dagen efter gav mor hende flaksen og sådan gik der fire dage.
Efter de fire dage gav vi vand istedet for og nu sover hun igennem. og
bruger overhovedet ikke flasken

Jeg vil foreslå at I når mor kommer hjem fra arbejde giver ham noget yogurt
eller lignende og noge vand at drikke.
Desuden skal I sørge for at han altid kan få vand til at slukke tørsten.
Om aftenen skal I nok tage en kold tyrker og lade ham skrige lidt og så
tilbyde ham noget vand at drikke ind imellem.
Han skal nok overgive sig. Efter et par aftener burde det være overstået.

Held og lykke

Hilsen Louise

"Kristian Rud & Marlene Vikkelsø" <marlene@teliamail.dk> skrev i en
meddelelse news:b2d1jq$15sn$1@news.cybercity.dk...

Fra : Franksp

Dato : 21-03-03 17:07

"Leif Schiønemann" skrev d. 11-02-03 20:08 dette indlæg :
> [...]
forandringen.
> Har I nogle gode råd, vi ellers kunne bruge som supplement.

Hej Leif Schiønemann

Hermed en lille hilsen til Emil, Mimi og dig selv.
Jeg kunne ikke lade være.

Med kærlig hilsen
Frank Schiønemann

http://www.kandu.dk/

Fra : Tine Andersen

Dato : 21-03-03 22:34

> mandag -
> på de
> mor kom
> bryst.
> forandringen.

Ikke andet end, at det kan blive vanskeligt lige nu. Mellem 1 og 2 år er de
så bevidste, at de ved hvad de vil have, og ikke sproglige nok til, at man
kan tale med dem om det endnu.

Hvorfor skal han stoppe - er det natamningerne, der er vanskelige for mor?
Jeg stoppede selv med natamningen ca i den alder, men kunne i 24-mdrs
aldereren lave aftale med min søn om at stoppe helt uden vanskeligheder
overhovedet.

Nogle amerikanske amme-kvinder har et udtryk, når de gerne vil vænne fra:
Don't offer - don't refuse. Dvs at initiativet aldrig skal komme fra mor, og
at man måske prøver at distrahere lidt i situationer, hvor der normalt
ammes. Hvis drengen så er klar til at undvære brystet går det næsten af sig
selv.

Tine

Fra : Franksp

Dato : 21-03-03 17:11