Program?
Fra : Ukendt

Dato : 11-02-03 18:15

Er der nogen der kan hjælpe mig med viden om, hvilke programmer der er brugt
til at lave effekterne på denne side?

http://www.freestylegold.dk/

Mvh
Anette Linnea

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 11-02-03 18:31

"Anette Linnea" <alr (a) tdc.dk> skrev :

>Er der nogen der kan hjælpe mig med viden om, hvilke programmer der er brugt
>til at lave effekterne på denne side?

Det var dog en frygtelig side...

Der er brugt meget forskelligt.

Flash
Javaapplet
Javascript
Animerede giffer

Fra : Jens Tønnesen

Dato : 11-02-03 18:27

"Anette Linnea" <alr (a) tdc.dk> skrev i
dk.edb.internet.webdesign.html:

>Er der nogen der kan hjælpe mig med viden om, hvilke programmer der er brugt
>til at lave effekterne på denne side?

Der er brugt en masse forskelligt: Banneret i toppen er en
flash-animation (Macromedia Flash) og så er der brugt animerede
giffer, der kan laves i flere forskellige programmer, f.eks. Adobe
PhotoShop.

Siden er også fyldt med en masse javascript - noget kan være genereret
af programmer som Adobe ImageReady eller Macromedia Dreamwever, mens
andre kan være sakset fra nettet, f.eks. fra
http://www.dynamicdrive.com

Men bed mig ikke om at gå tilbage til sitet, for det er da til at
blive søsyg af at kigge på det - og jeg har lige spist.

Fra : Allan Vebel

Dato : 15-02-03 01:09

Jens Tønnesen <01-2003nospam@pressefoto.dk> skrev:

> Men bed mig ikke om at gå tilbage til sitet, for det er da til
> at blive søsyg af at kigge på det - og jeg har lige spist.

Om ikke andet kan den da bruges som skrækeksempel i en
undervisningssituation. Hermed gemt til senere brug

--
Allan
http://html-faq.dk

Fra : Jens Tønnesen

Dato : 15-02-03 09:07

"Allan Vebel" <nospam@vebel.dk> skrev i
dk.edb.internet.webdesign.html:

>Om ikke andet kan den da bruges som skrækeksempel i en
>undervisningssituation. Hermed gemt til senere brug

Det minder mig forresten om, at jeg i næste måned skal undervise en
gruppe i HTML og webdesign, så hvis der er nogen, der ligger inde med
skrækeksempler eller gode eksempler på smukt webdesign - lavet i HTML,
ikke i Flash -, så hører jeg gerne fra dem.

Jeg plejer også at underholde mig med eksempler på sites, der er
rip-offs, altså sites, der mere eller mindre tydeligt har hugget
designet fra et andet site. Problemet med den slags site er at de
forsvinder fra Nettet eller det oprindelige site skifter udseende, så
hvis nogle fornylig er faldet over sådan nogle kopi-sites, så hører
jeg også gerne om det.

I må godt sende URL'erne direkte til mig (email-adressen virker!), så
vil jeg efter en uges tid påtage mig at lave en opsumering her til
gruppen.

Og for en god ordens skyld: Lad være med at foreslå sites, I selv har
lavet (med mindre det er skrækeksempler) - dette er jo ikke
ris/ros-gruppen.

--
Jens Tønnesen - http://www.pressefoto.dk

Fra : Lars Axberg

Dato : 11-02-03 22:49

"Anette Linnea" <alr (a) tdc.dk> wrote in message
> Er der nogen der kan hjælpe mig med viden om, hvilke programmer der er
brugt
> til at lave effekterne på denne side?
>
> http://www.freestylegold.dk/

Ikke fordi jeg forstår hvorfor folk vil lave en så styg side ... men alle
programmerne står nævnt på siden!
http://www.freestylegold.dk/info/index.htm !

--
Lars Axberg