[Opslag] Majdage på Ural - På jagt efter b~
Fra : Michael Boysen

Dato : 11-02-03 16:13

Hej alle

Jeg har for nylig lagt en ny artikel af Jens Bursell på nettet.

Artiklen kan læses på:
http://www.rokkerne.dk/artikler71.shtml

Venlig hilsen
Michael Boysen

Fra : Tom Christensen

Dato : 13-02-03 19:38

Hej Alle.

Det er en god artikel. Min makker og jeg tog afsted 1 uge 2001 og det var
storslået fiskeri 37 beluga i båden .

Men 2002 blev der ingen licenser til Beluga. Derfor gik Husky-tours &
trading GMBH falit 7 dage før vi skulle afsted .
Vi har fået accepteret vores krav af kurator, men hvad er boet værd ? for vi
vores 18k tilbage. Sikkert ikke.

Så hvis i har mulighed til at komme på sådan en rejse så tegn en rejse
forsikkring mod at rejse selskabet går falit.

Venlig Hilsen

Tom Christensen

Fra : Mikael Knop

Dato : 14-02-03 23:04

Er der andre, der arrangerer ture derover istedet for Husky Tours, eller er
det definitivt slut?
Mikael.

Fra : Tom Christensen

Dato : 15-02-03 09:49

Hej.

Kan ikke finde andre. Det er et total stop af licenser. Kazakstan og Rusland
er ved at undersøge om lystfiskeri kan tillades eller ej. iflg. Husky Tours.
Om der bliver åbnet igen ???.

Mvh
Tom

Fra : Michael Boysen

Dato : 15-02-03 02:02

Tom Christensen skrev:

> Men 2002 blev der ingen licenser til Beluga. [SNIP.............]

> Så hvis i har mulighed til at komme på sådan en rejse så tegn en rejse
> forsikkring mod at rejse selskabet går falit.

Tak for en nyttig oplysning!

Bedste hilsner
Michael Boysen

Fra : Michael Christoffers~

Dato : 21-02-03 10:59

På jagt efter den udryddelsestruede Beluga stør??
Hmmmm.
Jeg tror jeg springer over. Og så er jeg faktisk ligeglad med om det er
catch `n release.

Michael Christoffersen

Fra : Michael Christoffers~

Dato : 21-02-03 11:00

http://www.flmnh.ufl.edu/fish/InNews/sturgeonend2002.htm

Fra : Mikael Knop

Dato : 21-02-03 17:27

Nådada... jamen, spring du bare over!
Jeg forventer i hvert fald at få en fantastisk tur, hvis/når der bliver
åbnet for licenser igen... og hvis jeg får råd!
Og så er jeg faktisk ligeglad med, hvor udryddelsestruet U.S. Fish and
Wildlife Service mener den er... Den russiske stat styrer det via licenser,
og det er godt nok for mig! De er vel de nærmeste til at afgøre det!?
Hvad skulle problemet være med Catch & Release... det fungerer fint nok for
mig, og jeg praktiserer det i ALT mit fiskeri... uden en bitter smag i
munden.
MVH Mikael

Fra : Michael Christoffers~

Dato : 23-02-03 13:41

Hej Mikael,

Den russiske stat styrer det via licenser, siger du. Jep, og det er lige
problemet. Kerneordet er i denne sammenhæng "russisk", der i fredningsmæssig
sammenhæng såvel som miljø- do. daterer sig tilbage til den mørke
middelalder.
Det er absolut ikke kun US Fish and Wildlife Service der mener som så, prøv
at tage en search på Google med meta-ordene "Beluga Sturgeon Extinction" så
kan du se hvad du får af hits.
Jeg ser intet problem med Catch og Release udover at der efter min beskedne
meningi denne sammenhæng tale om en fantastisk og tudsegammel og ikke
mindst udryddelsestruet fisk, der står på nippet til at glide over i
historien. Så vil jeg som sportsfisker udvise så meget conduite at lade
være, lige meget hvad de lokale russiske mafiosos lokker med.
Men jeg er klar over at der er så mange liderlige selvforherligende
trofæjægere blandt lystfiskere, at det går langt hen over hovedet på dem.
Det er den slags der giver lyst/sportsfiskere et dårligt ry.
But go ahead og fortæl dine børnebørn at du var med til at fange den sidste
Beluga stør.

Michael Christoffersen

Fra : David Konrad

Dato : 24-02-03 03:04

"Michael Boysen" <rokkerne@forum.dk> skrev i en meddelelse
> Hej alle
>
> Jeg har for nylig lagt en ny artikel af Jens Bursell på nettet.
>
> Artiklen kan læses på:
> http://www.rokkerne.dk/artikler71.shtml

God artikel - hvad med nogle billeder...?

Fra : Michael Boysen

Dato : 25-02-03 00:30

David Konrad skrev:
> God artikel - hvad med nogle billeder...?

Du har ret - det ville lune lidt med lidt billedmateriale.

Jeg har intet på lager, men jeg skal da lige høre Jens om han har nogle
scannede billeder jeg kan bruge.

Håber du snart kan se nogle flotte billeder.

Venlig hilsen
Michael Boysen

Fra : David Konrad

Dato : 25-02-03 12:09

> Du har ret - det ville lune lidt med lidt billedmateriale.
>
> Jeg har intet på lager, men jeg skal da lige høre Jens om han har nogle
> scannede billeder jeg kan bruge.
>
> Håber du snart kan se nogle flotte billeder.

Det glæder jeg mig til!

Fra : Michael Boysen

Dato : 04-03-03 00:30

David Konrad skrev:

> Det glæder jeg mig til!

Det gør jeg også
Har nu mailet lidt frem og tilbage med Jens. Han har ingen billeder på
harddisken, og hans scanner har ikke virket et stykke tid. Han har dog
lovet, at så snart scanneren er flyvende igen får jeg billederne.

Hvis det lykkes inden for nærmeste fremtid giver jeg besked i denne tråd.

Venlig hilsen
Michael Boysen