Fil/mappe-visning
Fra : Christopher Tracy

Dato : 11-02-03 13:47

Hej

(Tror nok det er her spørgsmålet skal være)

Hvorfor er det så svært at finde et sted der fortæller, hvordan man laver en
"simpel" fil/mappe-visning til ens hjemmeside.?
Altså et eller andet programmeret der selv finder ud af hvd der ligger i en
given mappe på serveren/hotellet, det skal så være sådan, det vises noget
ligenende mappevisning i windows, og så når man klikker på en mappe, ja så
fortsætter visningen.
Det er for at være fri for at skal lave html-programmering selv, hver gang
der ligges en ny fil i mappen - eller fjernes én.

Håber det er til at forstå hvad det er jeg mener :-/
Og at der er nogen der kan hjælpe mig...

Mange tak på forhånd

--
/C.T.

==// May U live 2 C the dawn \\==

Fra : Mads Jensen

Dato : 11-02-03 14:07

> [...]
> Det er for at være fri for at skal lave html-programmering selv, hver gang
> der ligges en ny fil i mappen - eller fjernes én.

Det er ikke svært
Se bare på http://dk.php.net/opendir

Hvis du vil have en færdig løsning, er jeg sikker på at
www.hotscripts.com/PHP ligger inde med noget

/mads

Fra : Christopher Tracy

Dato : 11-02-03 14:25

Hej

> Det er ikke svært
> Se bare på http://dk.php.net/opendir

Nu har været inde den side, og der er denne kode:
<?php

if ($dir = @opendir("/tmp")) {
while (($file = readdir($dir)) !== false) {
echo "$file\n";
}
closedir($dir);
}

?>

Og der ændre jeg så der hvor der står /tmp til /den-mappe-jeg-vil-vise ikk'
?
Og så har jeg sat det i notepad, og gemt som test.php ?

Men det virker ikke endnu, hvad ska jeg gøre mere ?

> Hvis du vil have en færdig løsning, er jeg sikker på at
> www.hotscripts.com/PHP ligger inde med noget

Og dem jeg finder der, er problemet så'en set det samme, jeg kan åbentbart
ikke rigtig greje, hvad det er jeg skal ændre for at få det til at virke :-/

--
/C.T.

==// May U live 2 C the dawn \\==

Fra : Ulrik Nielsen

Dato : 11-02-03 14:37

Christopher Tracy wrote:

> Og dem jeg finder der, er problemet så'en set det samme, jeg kan åbentbart
> ikke rigtig greje, hvad det er jeg skal ændre for at få det til at virke :-/

hvis din server køre i safe-mode kan der godt være problemer med at læse
filer fra disken, da safe-mode ikke tillader dette...

-ulrik-

Fra : Christopher Tracy

Dato : 11-02-03 14:42

Ulrik Nielsen wrote:

> hvis din server køre i safe-mode kan der godt være problemer med at
> læse filer fra disken, da safe-mode ikke tillader dette...

Nå OK, hvad vil det sige, og hvordan finder jeg ud af det ?

--
/C.T.

==// May U live 2 C the dawn \\==

Fra : Ulrik Nielsen

Dato : 11-02-03 16:00

Christopher Tracy wrote:

> Nå OK, hvad vil det sige, og hvordan finder jeg ud af det ?

<?php
echo ini_get('safe_mode');
?>

hvis den siger 1 eller on så køre du i safe-mode...

-ulrik

Fra : Christopher Tracy

Dato : 11-02-03 16:06

Hej

> <?php
> echo ini_get('safe_mode');
>>

> hvis den siger 1 eller on så køre du i safe-mode...

Så får jeg beskeden 1 :-/

Så er spørgmålet, hvad kan jeg så gøre ?
--
/C.T.

==// May U live 2 C the dawn \\==

Fra : Ulrik Nielsen

Dato : 11-02-03 16:31

Christopher Tracy wrote:

> Så er spørgmålet, hvad kan jeg så gøre ?

læs evt:
http://www.php.net/manual/en/security.filesystem.php

og se om der ikke står noget der du kan bruge..... ;)

-ulrik

Fra : Esben Skov Pedersen

Dato : 11-02-03 18:45

Christopher Tracy skrev:
> [...]
> <?php
>
> if ($dir = @opendir("/tmp")) {
> while (($file = readdir($dir)) !== false) {

Det er reletiv visning eller absolut i forhold til serverens filsystem.
Hvis det er den aktuelle mappe er det "" du skal bruge.

\Esben