Jeg har glemt hvordan.....
Fra : RED-WHITE

Dato : 11-02-03 08:43

Jeg har svedt ud hvordan man laver ren html form med mailto , så jeg kan
lave en kontakt side hvor folk kan skrive deres navn,tlf og email og et
frifelt !

--
Med Venlig Hilsen

Anders Skalsted

Webmaster@red-white.dk
http://www.red-white.dk
Denne mail er scannet med
Norton Antivirus 2003
ved afsendelse

Fra : Kasper Katzmann

Dato : 11-02-03 09:12

"RED-WHITE" <webmaster@NOSPAMred-white.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har svedt ud hvordan man laver ren html form med mailto , så jeg kan
> lave en kontakt side hvor folk kan skrive deres navn,tlf og email og et
> frifelt !

Mener du: <a href="mailto:dinmail@ditdomæne.dk">Mail</a>

Vær opmærksom på at den slags synlige mailadresser bliver opsnappet af
ondsindede søgemaskiner før eller siden og så vælter det ellers ind med
spammail.

Kasper Katzmann
____________________

Katzmann Consulting
http://www.katzmann.dk

Fra : RED-WHITE

Dato : 11-02-03 09:16

"Kasper Katzmann" <kasper@FJERNESkatzmann.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> spammail.
>
> --
>ja det er den jeg mener , men er der et sted jeg kan nuppe en hel
formular.?

Fra : Kenneth Kristensen

Dato : 11-02-03 10:10

Kasper Katzmann wrote:

> [...]
>
> Vær opmærksom på at den slags synlige mailadresser bliver opsnappet af
> ondsindede søgemaskiner før eller siden og så vælter det ellers ind med

Det kan løses med følgende javascript
Den første del placeres i <head>:

<script type="text/javascript">
<!-- Begin to hide script contents for old browsers.
function output(name,domain,text)
{
var mailadr = name + "@" + domain
if (text == "mail") text = mailadr
document.write("<a href='mailto:"+mailadr+"'>"+text+"<\/a><br>")
}
// End the hiding here. -->
</script>

Og den sidste hvor adressen skal stå på siden:

<script type="text/javascript">
<!-- Begin to hide script contents for old browsers.
output("name","domain.country","Description")
// End the hiding here. -->
</script>

Du kan selv bytte "name", "domain.country" og "Description" ud.

--
/kenne
Det er aldrig for sent at give op!

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 12-02-03 13:20

Kenneth Kristensen wrote:
> [...]

[snip - lang lækker løsning i javascript]

- så er problemet bare de 2-10% som har slået javascript fra. Til dem må
man så have en noscript-løsning

</script> <!-- den sidste af dem i koden -->
<noscript>
[mailto]adresse[at]domæne[dot]dk
</noscript>

- eller noget der er mere brugervenligt, men som man så skal tro på ikke
bliver opsnappet.

Jeg er efter min bedste overbevisning ikke blevet "høstet" på
hjemmesider siden jeg begyndte at bruge <a
href="jesper%40brunholm-scharff.dk">jesper&#64;brunholm-scharff.dk</a>

mvh

Jesper Brunholm

Fra : Lars Axberg

Dato : 11-02-03 12:43

"RED-WHITE" <webmaster@NOSPAMred-white.dk> wrote in message
> Jeg har svedt ud hvordan man laver ren html form med mailto , så jeg kan
> lave en kontakt side hvor folk kan skrive deres navn,tlf og email og et
> frifelt !

Således ...

<form action="mailto:ditnavn@domæne.dk" method="post">

<input type="text" size="20" name="email" value="Din E-mail adresse">

Besked:
<textarea name="besked" cols="20" rows="5">
Skriv din besked her ....
</textarea>

<input type="submit" value="send lortet afsted">

</form>

Så kan du jo, altid bruge javascript til, at tjekke om deres e-mail adr. er
gyldig osv....
Men bemærk svagheden ved dette script er, at den afsender igennem e-mail
klienten dvs. hvis denne ikke er sat op på brugerens maskine f.eks. på
biblioteker eller skoler mm. så kan den ikke bruges!
Brug et mail script a la formmail til at løse dette problem, eller lær et
serverside sprog! : )

Håber du kan bruge det!

--
-----------
Lars Axberg

Fra : jopa

Dato : 11-02-03 13:45

"RED-WHITE" skrev bla..
> Jeg har svedt ud hvordan man laver ren html form med mailto , så jeg kan
> lave en kontakt side hvor folk kan skrive deres navn,tlf og email og et
> frifelt !

Det sikreste er nok noget serverside pHp eller feks et CGI script. Check ved
din udbyder.

--
Mvh. John
www.johns-web.dk / www.jp-web.dk

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 12-02-03 00:01

> [...]
> Jeg har svedt ud hvordan man laver ren html form med mailto , så jeg kan
> lave en kontakt side hvor folk kan skrive deres navn,tlf og email og et

Du kan prøve at se denne side:
http://www.hjemmesideskolen.dk/scripts/mailform.asp

Erik Ginnerskov - erik snabela ginnerskov dot dk
http://hjem.get2net.dk/sorgin