Skærme
Fijala 3554
Mac flad skærm på PC - muligt? (
Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 10-02-03 20:42

Efter at havde set den nye 23" skærm fra Apple, så ved jeg hvad jeg skal
ønske på mit job blot skal den bruges med en PC - er det mon muligt?

Mvh

Bruno

Fra : Flemming

Dato : 10-02-03 21:30

<iddqd@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
> Efter at havde set den nye 23" skærm fra Apple, så ved jeg hvad jeg
> skal ønske på mit job blot skal den bruges med en PC - er det mon
> muligt?

Det er muligt den anden vej, dvs. en Mac med pc skærm, så mon ikke ?

--
Mvh. Flemming

Fra : Tom Dissing

Dato : 10-02-03 21:53

Det er slet ikke noget problem..
MAC bruger generelt de der "digitale" stik, som blot kan konverteres..
Jeg tror faktisk at de "konverter" stikket bliver leveret med !?
Åhus ( en eller anden fredgaard butik KBH prøv Åboulevarden..
Blot til at se skærmene etc.
Køb dem der hvor de er billigst !
Tom

Fra : Thïngmand

Dato : 11-02-03 09:10

> Køb dem der hvor de er billigst !

Den kan fås til under 14.000 på http://www.apple.com/displays/store/ - det
er sgu' billigt!

Fra : Peter Binderup

Dato : 12-02-03 11:08

"Thïngmand" <michael@thingmand.invalid> wrote in message news:3e48afce$0$224$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Den kan fås til under 14.000 på http://www.apple.com/displays/store/ - det
> er sgu' billigt!

http://www.apple.com/dk/displays/acd23/

Her står den ellers til 19.900,-

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 12-02-03 15:53

Peter Binderup wrote:

> http://www.apple.com/dk/displays/acd23/
>
> Her står den ellers til 19.900,-

Det er 23" modellen, 20" koster 13000 og 17" står i 7000. De priser er
altså hårde og slå, for slet ikke at snakke om at der vist ikke er andre
som sælger 23" skærme.

Mvh

Bruno

Fra : Thïngmand

Dato : 13-02-03 10:27

> Her står den ellers til 19.900,-

Ja, men som linket viser sælger de den i (USA?) til $1,999.00 som iflg. min
regnemaskine er 13.774,91 kr. - spørgsmålet er om de sender til DK (næppe)
eller om de bare henviser tl Apple.dk

Fra : Tom Dissing

Dato : 13-02-03 13:33

Specielt Fredgård og Electric City er ofte ude med nogle hæderlige tilbud på
mac skærme.
De aner ganske enkelt ikke noget om mac, hvorfor man somme tider kan være
heldig at købe ting der langt under markedsprisen
Tom

On 13/02/03 10:26, in article 3e4b64d0$0$146$edfadb0f@dread15.news.tele.dk,

Fra : Peter Binderup

Dato : 13-02-03 13:55

"Thïngmand" <michael@thingmand.invalid> wrote in message news:3e4b64d0$0$146$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Ja, men som linket viser sælger de den i (USA?) til $1,999.00 som iflg. min
> regnemaskine er 13.774,91 kr. - spørgsmålet er om de sender til DK (næppe)
> eller om de bare henviser tl Apple.dk

De skal som nok sende den til DK, men du kommer også til at betale for det i form af forsendelse og told.

/Peter

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 13-02-03 23:04

Thïngmand wrote:

> Ja, men som linket viser sælger de den i (USA?) til $1,999.00 som iflg. min
> regnemaskine er 13.774,91 kr. - spørgsmålet er om de sender til DK (næppe)
> eller om de bare henviser tl Apple.dk

US pris 13775
Told(12%) 1635
Subtotal 15428
Moms(25%) 3857
-------------------
Total 19285

plus forsendelse og moms og told af forsendelsen, samt selvfølgelig de
obligatoriske 50 til væsenet.

Den er billigere i DK, men hvis man skal en tur over dammen og bo i US
mindst 6 måneder er det noget andet.

Mvh

Bruno

Fra : Madsen

Dato : 02-03-03 04:08

iddqd@worldonline.dk skrev:

[ <http://www.apple.com/dk/displays/acd23/> til 19.900,- Kr. ]

> De priser er altså hårde og slå, for slet ikke at snakke om at der
> vist ikke er andre som sælger 23" skærme.

<http://www.sony-cp.com/en/products/lcd/p_professional/p232w/>
- men den er sådan ca. 10.000,- Kr. dyrere end den fra Apple og
har tilsyneladende nogenlunde samme specs.

Madsen.

Fra : Madsen

Dato : 04-03-03 02:04

Madsen skrev:

> <http://www.sony-cp.com/en/products/lcd/p_professional/p232w/>
> - men den er sådan ca. 10.000,- Kr. dyrere end den fra Apple og
> har tilsyneladende nogenlunde samme specs.

Jeg læser lige i det nye AGI-blad at Apple for ikke ret lang tid
siden har sænket prisen på 23" Cinema HD Display fra 39.900,- til
19.900,-. Det er da et prisfald der vil noget. :)

I øvrigt så er der nævnt i artiklen at Apples 20" Cinema Display byder
på mere arbejdsareal end den tidligere 22" Cinema Display. 20" Cinema
Display kører i 1680 x 1050 pixels (16:10) og koster 12.990,-. Også en
lækker skærm til prisen må man sige.

Der er bare noget i artiklen som undrer mig:
| Skærmen benytter Apple Display Connector (ADC), der formidler
| det digitale videosignal, usb-data og strømmen igennem ét enkelt
| tilslutningskabel, hvilket minimerer antallet af ledninger og
| forenkler tilslutningen.

Tror I stadig at den kan kobles til en pc så?

Madsen.

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 04-03-03 20:53

Madsen wrote:

> Tror I stadig at den kan kobles til en pc så?

Det må da være muligt at lave en adapter, men om Apple tilbyder en er
nok spørgsmålet.

Mvh

Bruno