virtuelt keyboard, hvordan?
Fra : Bo Braendstrup

Dato : 12-03-01 15:25

Hej,

Jeg har mistanke om at jeg spørger det forkerte sted, men har ikke kunnet
finde en mere relevant gruppe. Henvisning modtages med tak!

Jeg er ved at lave en touchscreen applikation, og får brug for keyboard
input fra skærmen. Jeg har tænkt mig at lave det med VBscript og ASP.
Resten af applikationen kører som simpelt HTML, ingen problemer der.
Kan det lade sig gøre?
Jeg er super-newbie mht. både VbScript og ASP, men en dag bliver jeg vel
lidt bedre.

På forhånd tak, Bo.

Bo Braendstrup
Oersted.DTU
Electromagnetic Systems
Technical University of Denmark
bbr@oersted.dtu.dk

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 12-03-01 15:42

Bo Braendstrup <bbr@oersted.dtu.dk> writes:

> [...]
> input fra skærmen. Jeg har tænkt mig at lave det med VBscript og ASP.
> Resten af applikationen kører som simpelt HTML, ingen problemer der.

Hvad med at lave:

1. Et tekstfelt der modtager teksten.
2. En masse trykknapper med bogstaver, der skal simulere et keyboard
3. Et javascript der tester "bogstavsknapperne" og sender det
rigtige tegn ned i tekstfeltet.

Knapperne skal bare være noget i stil med:
<input type="button" value="A" onclick="add_letter_to_textfield('A')">

Fra : Bo Braendstrup

Dato : 13-03-01 12:45

Thomas Jespersen wrote:

> [...]
>
> Knapperne skal bare være noget i stil med:
> <input type="button" value="A" onclick="add_letter_to_textfield('A')">

Nu er det bare sådan at de almindelige buttons er for små til folk med
store pølsefingre. Så knapperne er grafik jeg selv har lavet.

Og jeg skal jo have det indtastede over på serveren, det er nemlig et
søgeord til database opslag.

Mvh, Bo.

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 13-03-01 15:35

Bo Braendstrup <bbr@oersted.dtu.dk> writes:

> Nu er det bare sådan at de almindelige buttons er for små til folk med
> store pølsefingre. Så knapperne er grafik jeg selv har lavet.

<input type="image" ... >

og for at knappen ikke skal indsende formen kan du returnere false i
din onclick attribut.

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 12-03-01 16:33

On Mon, 12 Mar 2001 15:25:16 +0100, Bo Braendstrup wrote:

> [...]
> VBscript og ASP. Resten af applikationen kører som simpelt HTML,
> ingen problemer der. Kan det lade sig gøre?

Noget i stil med denne retro-side:
<http://kammeratx.dk/>

?

Mvh.

--
"... men Bruce Willis skal nok ordne det." "Nej, for satan, Adam Sjøgren
Bruce Willis er syg - hans mor har lige ringet" asjo@koldfront.dk

Fra : Kim Søvsø Pedersen

Dato : 12-03-01 22:35

Jeg har et javascript-keyboard jeg lavede til lige netop det formål, som jeg
kan sende til dig, hvis du vil ha' det? Komplet med kode, layout osv...?

Kim

Fra : Jakob Andersen

Dato : 12-03-01 23:40

"Kim Søvsø Pedersen" <kim@kimpedersen.dk> wrote
> Jeg har et javascript-keyboard jeg lavede til lige netop det formål, som
jeg
> kan sende til dig, hvis du vil ha' det? Komplet med kode, layout osv...?

Post det istedet i dk.binaer og læg en henvisning her, så kan alle få glæde
af det.

--
Jakob Andersen
FAQ for webdesign gruppen på

Fra : Kim Søvsø Pedersen

Dato : 13-03-01 09:31

Er hermed gjort!
Indlægget hedder "Javascript tastatur (dk.edb.internet.webdesign.html)

Kim

Jakob Andersen <jakob@andersen.as> skrev i en
nyhedsmeddelelse:hfcr6.11464$lk1.374935@twister.sunsite.dk...

Fra : Bo Braendstrup

Dato : 13-03-01 12:50

"Kim Søvsø Pedersen" wrote:

> Jeg har et javascript-keyboard jeg lavede til lige netop det formål, som jeg
> kan sende til dig, hvis du vil ha' det? Komplet med kode, layout osv...?

Meget gerne, TAK!

Fra : Jakob Andersen

Dato : 13-03-01 13:56

"Bo Braendstrup" <bbr@oersted.dtu.dk> wrote
Meget gerne, TAK!

Det ligger i dk.binaer

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 13-03-01 20:22

Tue, 13 Mar 2001 12:55:42 GMT, skrev "Jakob Andersen"
<jakob@andersen.as>:

>Det ligger i dk.binaer

Jeg kan nu ikke finde det, hverken på TeleDanmark, Worldonline ,
Mobilix eller Sunsite og så har jeg ikke flere muligheder.

Er det slettet igen eller har I en message-id?

med venlig hilsen
Knud
--
som er dødtræt af hjemmesider med SMS-sendere...
http://smedeparken.mobilixnet.dk - opdateret 31. januar 2001.

Fra : Jakob Andersen

Dato : 13-03-01 22:35

"Knud Gert Ellentoft" <knudgert@mail.tele.dk> wrote
> Jeg kan nu ikke finde det, hverken på TeleDanmark, Worldonline ,
> Mobilix eller Sunsite og så har jeg ikke flere muligheder.

Jeg kan heller ikke finde det nu, jeg tog blot Kims ord for gode varer.

Fra : Allan Vebel

Dato : 13-03-01 23:13

Jakob Andersen <jakob@andersen.as> skrev
> "Knud Gert Ellentoft" <knudgert@mail.tele.dk> wrote
>
> Jeg kan heller ikke finde det nu, jeg tog blot Kims ord for gode varer.

Nu er det jo ikke alle der abonnerer på news:dk.binaer - jeg gør ikke - jeg
gider ikke at hente alt det l... hjem bare for at se et enkelt billede eller
noget kode.

Jeg gør gerne det at jeg læsser det ud på min server med et link til for
eksempel www.vebel.dk/seminkode/jakob.htm - og så lader jeg det ligge nogle
måneder - eller til jeg får ryddet op på serveren.

Jeg vil opforde til at gøre det på samme måde, så man ikke skal lede på 4
forskellige nyhedsservere eller spørge efter message-id - og ikke finde det
alligevel.

--
Allan

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 14-03-01 11:02

Jeg gør det at jeg abbonerer på den men henter kun headere. Hvis nogen
så har en henvisning dertil er det bare at trykke enter for at hente
netop den meddelelse.
Hvis man har mulighed for at lægge det på en hjemmeside er det
selvfølgelig lige så let og de fleste her har vel mulighed for dette.

Fra : Kim Søvsø Pedersen

Dato : 14-03-01 11:18

Mit indlæg er vist forsvundet... er det ok hvis jeg zip'er det og smidder
det til download på mit site i stedet? Ved ikke helt hvad der går galt med
mine indlæg...

nyhedsmeddelelse:3AAE0961.DFADD02B@oersted.dtu.dk...

Fra : Kim Søvsø Pedersen

Dato : 14-03-01 11:21

Nå - uanset hvad i svarer, så ligger det altså her:

http://www.kimpedersen.dk/misc/jstastatur.zip

Kim

Kim Søvsø Pedersen <ksp@diaphoni.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:zzHr6.13954$lk1.530690@twister.sunsite.dk...