Skærme
Fijala 3554
TFT tænd-sluk
Fra : Martin

Dato : 10-02-03 17:27

Hej.

Er den nybagte ejer af en Orion 17" TFT skærm.
Når nu en tft er så hurtig om at vise et billede skulle man tro det var en
fordel at sætte den til at slukke efter 5 minutter uden brug, eller hvordan
ser det ud med det? CRT skærme har det svjv ikke godt med at blive tændt og
slukket konstant, men hvad med en TFT?

Iøvrigt om skærmen:
Den kostede mig 4k i telebutikken, og har ingen pixelfejl overhovedet. På
selve skærmens ramme sidder der et fint Samsung klistermærke der afslører
panelets oprindelse, så det lader vi sidde.
Hvad angår ghostning, så er det vist ikke noget jeg har set til endnu, og
har da prøvet at afspille film og Mafia.
En ulempe ved skærmen.. Her gik jeg og troede min fine gamle 17" sony var
skarp, men nej, ikke efter at have stået ved siden af denne.. Orion'en er
simpelthen suveræn der, men det er alle TFT'er vel.
Alt ialt en skærm jeg bliver afhængig af meget hurtigt. Og så for "sølle"
3999,-.. jeg er imponeret.

-Martin