Borderware firewall
Fra : Kasper

Dato : 10-02-03 14:25

Hej ng.

Her på arbejdet har vi en borderware firewall, og vi er lidt i tvivl
om vi skal skifte den ud med en sonicwall eller hvad.
Den har været ret dyr, men visse medarbejdere mener at det er bedre
med en sonicwall.

/Kasper

Fra : Alex Holst

Dato : 10-02-03 16:57

Kasper <nospam@today.com> wrote:
> [...]
> om vi skal skifte den ud med en sonicwall eller hvad.
> Den har været ret dyr, men visse medarbejdere mener at det er bedre

Laes dette:

http://a.area51.dk/sikkerhed/ordforklaring#firewalls

Jeg kender ingen af dem dybdegaaende, men hvis Sonicwall har
funktionalitet som Borderware ikke har, og I har brug for den
funktionalitet, kan det vaere I skal skifte.

Hvilken funktionalitet mener medarbejderne at Sonicwall har?

Jeg vil gaette paa at i ca. 99.4764545% af tilfaeldene er det ligemeget
hvilket firewall produkt man vaelger. Der kan dog vaere nogle firewalls som
performer bedre under hoej trafik, eller der kan vaere nogle der har det
noedvendige antal interfaces, etc.

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 10-02-03 19:21

Kasper wrote:
> Hej ng.
>
> Her på arbejdet har vi en borderware firewall, og vi er lidt i tvivl
> om vi skal skifte den ud med en sonicwall eller hvad.

Borderware reklamere med,

http://www.commoncriteria.org/ccc/epl/productType/epldetail.jsp?id=81
hvilket en del af deres kunder er glade for :)

SonicWall finder jeg stadigvæk er buggy, specielt i MTU problemmer med
VPN implementationen.

Endviderer er SonicWallen ikke lige så fleksibel i dens konfigurations
muligheder.

Kik også på listen over rettet bugs fra de to producenters website.

--
Christian E. Lysel, http://www.spindelnet.dk/

Kunst? http://www.firewallmonkeys.com/songs/

Fra : Allan Olesen

Dato : 10-02-03 19:36

Kasper <nospam@today.com> wrote:

>Den har været ret dyr, men visse medarbejdere mener at det er bedre
>med en sonicwall.

Vi har en SonicWall paa min arbejdsplads. Af en eller anden grund
blev jeg sat paa dens alarm-mailingliste.

Jeg endte med at opsaette et filter, der sendte alle mails fra
den direkte i skraldespanden, da den blev ved med at advare om
mulige FIN-attacks udefra. Det kraever ikke meget
netvaerksforstaaelse at regne ud, hvad der i virkeligheden skete,
og jeg betragter det som decideret userioest at give alarm paa
den baggrund - ikke ulig disse personlige firewalls, der elsker
at goere opmaerksom paa deres eksistens.

Om SonicWall er vaerre eller bedre paa det punkt end andre
firewalls, skal jeg dog ikke kunne sige.

Egentlig bekraefter din historie mange af mine fordomme. Man
koeber ikke en bestemt firewall, fordi man specifikt ved, hvor
den er bedre, men udelukkende fordi nogen i organisationen har en
taaget forestilling om, at produkt X nok er bedre end produkt Y.

--
Allan Olesen, Lunderskov.

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 10-02-03 20:54

On Mon, 10 Feb 2003 14:24:43 +0100, Kasper <nospam@today.com>
wrote:

> [...]
> om vi skal skifte den ud med en sonicwall eller hvad.
> Den har været ret dyr, men visse medarbejdere mener at det er bedre

Så har de formentlig nogle argumenter for, hvorfor I skulle
skifte den? If it works, don't fix it.

-A
--
http://www.hojmark.org/