Skjult WEB-alias
Fra : Jan Becher

Dato : 12-03-01 14:33

Hej der

Er der nogen der kan anvise en løsning på flg.

Jeg har et domæne www.abc.dk som via web-alias sender brugerne
videre til xxx.yyy.homepage.dk.

Det fungerer sådan set fint, men kan jeg skjule for brugerne, er
de nu er endt på xxx.yyy.homepage.dk - altså at der stadig skal
stå www.abc.dk i adresselinien i browseren.

På forhånd tak

Jan Becher

Fra : Jonathan Stein

Dato : 12-03-01 16:49

Jan Becher wrote:

> [...]
>
> Det fungerer sådan set fint, men kan jeg skjule for brugerne, er
> de nu er endt på xxx.yyy.homepage.dk - altså at der stadig skal

Har du nogen indflydelse på det alias? Ellers er adressen ændret, når
brugeren når din side, og så kan du ikke gøre så meget.
Den/dem, der styrer aliaset kan evt. lave en frame-løsning, hvor din
side bliver vist i en frame, der fylder hele skærmen. Så vil adressen
altid være www.abc.dk uanset hvilken underside, der bliver vist.

M.v.h.

Jonathan

Fra : Jakob Andersen

Dato : 12-03-01 22:40

"Jonathan Stein" <jstein@image.dk> wrote
> Den/dem, der styrer aliaset kan evt. lave en frame-løsning, hvor din
> side bliver vist i en frame, der fylder hele skærmen. Så vil adressen
> altid være www.abc.dk uanset hvilken underside, der bliver vist.

Det skal dog nævnes at man derved vil miste muligheden for at
bookmarke/referere til den enkelte side på stedet.

--
Jakob Andersen
FAQ for webdesign gruppen på