Erfaring med Shimano aero GT 3010 ?
Fra : Jørgen Andreasen

Dato : 09-02-03 23:43

Hjulet kører nu ikke særligt let. Det er fra 1995 og de fleste vil nok sige
"ud med det". Men jeg har jævnligt smurt det og stirret ondskabsfuldt på det
gennem en lup. - Jeg synes ikke, jeg kan se noget slid på det og kuglejerne
glider da også. - Men jeg kan ikke afgøre om de glider godt nok?

Har nogen erfaring i, hvor længe kuglelejerne holder, ved sådan noget som
noget under normalt brug og uden at jeg sviner med det i salt og sand. Det
skylles det i feskvand efter hver tur.

Jeg søgte lidt på nettet og kunne se, at man kan få kuglelejerne fra
Australien!! - Men de må vel også kunne fås her?

Iøvrigt var jeg ude at fiske i dag på Møn. Vand 0 grader C og ingen fisk.
Der blev dog taget et par målere.
Jeg troede at min bremse på hjulet var blevet meget løs, men det viste sig
at linen var tøret ind, og det var hele linen, der drejede rundt på spolen.
Hvem pokker tænker på det??

mvh

Jørgen