En iFrame
Fra : Peter

Dato : 09-02-03 23:49

Harj folkens.

Eftersom Frames decideret er ved at være ret så uheldige at bruge gik jeg
over til tabeller for nogle små år siden. Men for stadig at kunne bruge
princippet fra Frames med at indkludere, valgte jeg at kombinere det med
noget ASP bruger i høj grad Server.Execute samt diverse andre kommandoer så
jeg lissom stadig har dynamikken fra Frames. Men et hurtigt voksende problem
var at tabeller ikke kan indeholde en scrollbar. Problemet løste jeg med
iFramen og så troede jeg sådan set ikke at jeg skulle møde flere problemer.
Mit problem er nu at jeg for første gang skal til at lave en side hvor et
link indgår i den side der er puttet i iFramen. Jeg har egentlig aldrig
tænkt over det før og har ikke haft brug for det men hvordan dævlon sender
jeg et http-request til hele siden og ikke kun til iFramen. Det er lissom at
jeg er låst inde i iFramen og ikke har mulighed for at aktivere et link og
gøre det gældende for selve sitet og hvis jeg gør så bliver linket
selvfølgelig kun åbnet inde i iFramen... lidt belastende da jeg ellers godt
kan li' iFramen som løsning
Jeg har kigget på MSVE7,0 (Script Debuggeren - i Office10\-biblioteket) og
har slået iFramen op men kan ikke rigtig finde nogle brugbare parametre for
den som deaktivere at hver link inde i iFramen kun bliver åbnet der.
Så hvis nogen lige kender en parametre der kunne hjælpe tager jeg imod med
kyshånd =)

Hilsen fra Peter

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 10-02-03 04:52

"Peter" <wont@tell.you> writes:

> [...]
> tænkt over det før og har ikke haft brug for det men hvordan dævlon sender
> jeg et http-request til hele siden og ikke kun til iFramen.

Tilføj
target="_parent"
eller
target="_top"
til linket.

/L
--
Lasse Reichstein Nielsen - lrn@brics.dk
Ph.D. i datalogi søger stilling som software-udvikler i Øst- eller

Fra : Peter

Dato : 10-02-03 11:53

"Lasse Reichstein Nielsen" <lrn@hotpop.com> wrote in message
: "Peter" <wont@tell.you> writes:
:
[...]

Ahhh... jeg ser en løsning. Men, ikke for at blive krævende, men kunne man
ikke gøre noget ved iFramen så den ikke åbner linksne inde i den, istedet
for at gøre noget ved linksne ?

Hilsen fra Peter

Fra : Per Christoffersen

Dato : 10-02-03 12:16

"Peter" <wont@tell.you> wrote in message

> Ahhh... jeg ser en løsning. Men, ikke for at blive krævende, men kunne man
> ikke gøre noget ved iFramen så den ikke åbner linksne inde i den, istedet
> for at gøre noget ved linksne ?

Du kan gøre noget ved den side der ligger i i-framen.
Indsæt <base target="_top>" i head-sektionen, så vil alle links på siden få
dette target (med mindre du specificerer anderledes på selve linket).

/Per

Fra : Peter

Dato : 11-02-03 17:08

"Per Christoffersen" <pc@comonto.dk> wrote in message
:
: "Peter" <wont@tell.you> wrote in message
: news:3e478489$0$71691$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
:
: >
[...]

Okei... tark for deeeet =) - tror jeg vælger den med href'en alligevel men
alligevel tak for konstruktivt input

Hilsen fra Peter