Skærme
Fijala 3554
15" UltraSharp UXGA TFT (1600x1200) ?
Fra : Lars Kristensen

Dato : 09-02-03 23:46

Hej NG

Jeg står overfor at skulle købe en bærbar. En Dell Latitude C840 med 15"
skærm. Jeg skal nu krydse af hvilken skærm den skal leveres med. Valget står
mellem følgende:
- 15" SXGA+ TFT (1400x1050)
- 15" UXGA TFT (1600x1200)
- 15" UltraSharp UXGA TFT (1600x1200)
Hvilken kan anbefales?
Jeg vil også gerne hører erfaringer fra nogle som har arbejdet med
opløsningen 1600x1200 på en 15" fladskærm.
Er det meget simpelt og hurtigt at skifte mellem opløsningen 1600x1200 og
800x600, såfremt der er noget tekst på en internetside som jeg synes står
for småt?
Den skal bruges til internettet, Word og Excel. I dag bruger jeg en 21" Sony
CRT skærm i opløsningen 1600x1200. Denne skærm og størrelsesforhold er jeg
meget godt tilpas med.

Mvh Lars

Fra : Thomas Lindgaard

Dato : 10-02-03 00:24

"Lars Kristensen" <l.a.kristensen@get2net.dk> wrote in

> Jeg st†r overfor at skulle k›be en b‘rbar. En Dell Latitude C840 med
> 15" sk‘rm. Jeg skal nu krydse af hvilken sk‘rm den skal leveres med.
> Valget st†r mellem f›lgende:
> - 15" SXGA+ TFT (1400x1050)
> - 15" UXGA TFT (1600x1200)
> - 15" UltraSharp UXGA TFT (1600x1200)
> Hvilken kan anbefales?

Hejsa

Jeg har selv en Dell med den lille skærm, og den er jeg meget godt tilfreds
med. Hvis man går op i den høje opløsning synes jeg at tingene kommer til
at stå for småt (jeg har ikke arbejdet ved en maskine med højere opløsning
men jeg kender een der har sårn en). Selv ikke min 19" CRT kører mere end
1280x968, så 1600x1200 er efter min mening en MEGET høj opløsning for den
størrelse skærm!

1400x1050 er optimalt for en 15" skærm i min verden - og det er en RIGTIG
LÆKKER skærm :)

Hyggehej
/Thomas

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 10-02-03 13:59

> 1400x1050 er optimalt for en 15" skærm i min verden.

Umiddelbart vil jeg give dig ret. Jeg har en Acer med 15" i samme
opløsning og finde opløsningen passende. Jeg vil ihvertfald ikke give
meget mere for højere opløsning. Jeg har også en 15" stationær i
1024x768 - det synes jeg til gengæld er for lidt efter at have fået den
bærbare.

/A - der glæde sig til 18 eller 20" stationære tft med mindst 1600x1200
kommer ned i pris ...