MSI 845GE MAx
Fra : Bo Arling

Dato : 09-02-03 22:53

Hej ng.

Har netop købt dette, sammen med en 1.8 PIV og 256 MB DDR RAM 2700

Onboard lyd, grafik og net, da mine gamle kort var ISA og AGPx1.

Kører godt, men min CPU bliver varm, synes jeg.

45 grader i tomgang, og op til 55 grader når den arbejder.

Er det ikke i overkanten?

Mvh
Bo

Fra : Thomas Strøm Larsen

Dato : 10-02-03 00:02

> 45 grader i tomgang, og op til 55 grader når den >arbejder.

Jo det er varmt.
Hvis det lider af samme bug som asus p4pe som også ligger der omkring ved
idle. Det gjorde mit p4pe den idle ved 46. grader. 10 grader for meget. skal
du ikke tage det så alvorligt.

mvh
Thomas

Fra : Leony

Dato : 10-02-03 09:02

"Bo Arling" <boarling@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Kører godt, men min CPU bliver varm, synes jeg.
> 45 grader i tomgang, og op til 55 grader når den arbejder.
> Er det ikke i overkanten?

Måske lidt varm i tomgang, men der er langt til loftet.
Min 2,2 GHz P4 er 36 i tomgang og 55 ved full load (jeg er ikke
beymret).
Der går som regel en uge eller 2 inden varmeoverførslen via pasta eller
thermal pad er optimal. Når den er det skulle du gerne opleve et
temperaturfald.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Bo Arling

Dato : 10-02-03 16:48

> [...]
> Der går som regel en uge eller 2 inden varmeoverførslen via pasta eller
> thermal pad er optimal. Når den er det skulle du gerne opleve et

Jeg venter med ro i sindet. Tak :)

Fra : Thomas Strøm Larsen

Dato : 10-02-03 18:41

> 45 grader i tomgang, og op til 55 grader når den >arbejder.

Den kan være det lider af samme bug som nogle asus p4pe gør at de viser
forkert.

mvh
Thomas

Fra : Bo Arling

Dato : 10-02-03 20:25

> Den kan være det lider af samme bug som nogle asus p4pe gør at de viser
forkert.

Hvordan finder man den korrekte temp?

Fra : Thomas Strøm Larsen

Dato : 10-02-03 21:33

> Hvordan finder man den korrekte temp?

Ved asus er det et bios problem og der trækker men ca 6 - 10 grader fra den
temp den viser. Men jeg ved ikke om msi har det samme problem.

mvh
Thomas

Fra : Thomas Strøm Larsen

Dato : 10-02-03 21:35

Kik på www.asusboards.com de snakker også om andre board ind lige asus på
det board.

mvh
Thomas

Fra : Jan T S

Dato : 10-02-03 22:25

Hvorfor går man så meget op i om det er 36 grader eller 45 grader betyder
da ikke en pind hvis hele systemmet er stabilt og klarer dsv. test.

Har aldrigt brugt de føler til noget, da jeg barrer clokker den op til
bliver ustabilt derefter sænke den til den er ok og så køre det barre til
det skal skiftes

Mvh. Js
"