Cookie problemer!
Fra : Lars Axberg

Dato : 09-02-03 17:07

Jeg har en side som sætter en cookie ved inloggin, det fungerer fint når jeg
tester det på min localhost.
Men da jeg uploadede det til mit webhotel, så bliver cookien ikke sat! Hvad
er der galt? Jeg bruger følgende linie til at sætte cookien med.

setcookie ("uid", "$user_name",time()+3600);

Håber nogen har løsningen!

--
-----------
Lars Axberg

Fra : Larz

Dato : 10-02-03 01:52

"Lars Axberg" <axberg@person.dk> wrote in
> [...]
> Hvad er der galt? Jeg bruger følgende linie til at sætte cookien med.
>
> setcookie ("uid", "$user_name",time()+3600);

Hvordan tilgår du cookie'en? Det skal gerne være med $_COOKIE['uid'] hvis
det er en nogenlunde up-to-date version af PHP...

--
-
Lars

Fra : Lars Axberg

Dato : 10-02-03 02:34

"Larz" <lp@your-pants-coder.dk> wrote in message

> Hvordan tilgår du cookie'en? Det skal gerne være med $_COOKIE['uid'] hvis
> det er en nogenlunde up-to-date version af PHP...

Jeg tilgår cookien på følgende måde:

$user = $_COOKIE['uid'];

Derefter bruger jeg oplysningerne i $user !

Det burde virke! Jeg har det hostet hos www.cliche.dk som kører PHP version
4.2.0 ?

På min egen maskine kører jeg version 4.2.2 og der virker det! Kan det have
noget, at sige? I så fald hvilken måde skal jeg da hente cookien på ?

---------
Lars Axberg

Fra : Larz

Dato : 10-02-03 11:05

> [...]
>
> På min egen maskine kører jeg version 4.2.2 og der virker det! Kan det
> have noget, at sige? I så fald hvilken måde skal jeg da hente cookien

Hm. Bruger du en Header('Location:') umiddelbart før?
Prøv at kigge på denne tråd:

--
-

Fra : Lars Axberg

Dato : 10-02-03 11:45

> Hm. Bruger du en Header('Location:') umiddelbart før?
> Prøv at kigge på denne tråd:

Hej igen!

Intet har hjulpet! Problemet er, at cookien i det hele taget ikke bliver
sat, altså når jeg kigger i mine cache filer, så er den der ikke! Jeg poster
lige hele koden jeg bruger til, at få cookien sat!
<?php
require("./stash/mysql.php");

$user_name = $_REQUEST['user_name'];

$password = $_REQUEST['password'];

//Tjekker om brugernavn og password er gyldige

$sql = "select * from user where user_name='$user_name' and
password='$password'";

open_db();

$array = ask_db($sql);

close_db();

if(sizeof($array) == 1) {

setcookie ("uid", "$user_name",time()+3600);

header("location: index.php?side=forum");

}

//Udskriver fejl hvis inloggingen var forkert

else {

$fejl = "Fejl i brukernavn eller passord!";

header ("location: index.php?side=forumlogin&amp;fejl=$fejl");

}

?>

Som før nævnt så virker det jo på loalhost! Kan det have noget, at gøre med
at www.cliche.dk kører PHP som CGI modul ?

---------

Lars Axberg

Fra : Larz

Dato : 10-02-03 12:38

> "Larz" <lp@your-pants-coder.dk> wrote in message

Det var vist den forkerte tråd jeg henviste til - jeg kan ikke lige finde
den anden...
> if(sizeof($array) == 1) {
>
> setcookie ("uid", "$user_name",time()+3600);
>
> header("location: index.php?side=forum");
>
> }

Prøv i stedet for den header linie at skrive:

?>
<script language="javascript" type="text/javascript">
   document.location.href = 'index.php?side=forum';
</script>
<?php

Jeg har før set at cookien kun bliver sat hvis man giver den sådan en
fættah...

> Som før nævnt så virker det jo på loalhost! Kan det have noget, at
> gøre med at www.cliche.dk kører PHP som CGI modul ?

Uha, det skal jeg ikke kunne sige...

--
-

Fra : Lars Axberg

Dato : 10-02-03 12:49

> [...]
> </script>
> <?php
> Jeg har før set at cookien kun bliver sat hvis man giver den sådan en

Jah.... Søren sjaskme om det ikke virkede! Mærkeligt ... Tak for hjælpen!

--
Lars Axberg

Fra : Larz

Dato : 10-02-03 12:54

"Lars Axberg" <axberg@person.dk> wrote in news:okM1a.26319$Rc7.379699
@news2.e.nsc.no:

> Jah.... Søren sjaskme om det ikke virkede! Mærkeligt ... Tak for hjælpen!

Np :)

--
-