Er det et godt bundkort ?
Fra : KeNzO

Dato : 09-02-03 16:20

Er det et godt bundkort ?
http://www.shg.dk/htmlfiles/infobox.asp?varenr=310241&kat=

har tænkt mig at købe og opfylder mine krav

Fra : johnjohn

Dato : 09-02-03 18:55

On Sun, 9 Feb 2003 16:19:37 +0100, "KeNzO" <kenzo21@sol.dk> wrote:

>Er det et godt bundkort ?
>http://www.shg.dk/htmlfiles/infobox.asp?varenr=310241&kat=
>
>har tænkt mig at købe og opfylder mine krav

Hm, ja

Men a7n8x er jo det hotte. Nforce2 chipset !

2 stk. ram klodser bør du så have. De sættes i 1. og 3.

mvh

John

Fra : KeNzO

Dato : 09-02-03 21:02

Hvofor skal ramklodser sætte 1 og 3 ?
> 2 stk. ram klodser bør du så have. De sættes i 1. og 3.

Har DDR 2100 nu ,er det bedre at købe DDR ram 3200 for at udnytte
hastigheden?

Fra : johnjohn

Dato : 10-02-03 10:14

On Sun, 9 Feb 2003 21:02:25 +0100, "KeNzO" <kenzo21@sol.dk> wrote:

>Hvofor skal ramklodser sætte 1 og 3 ?
>
>Har DDR 2100 nu ,er det bedre at købe DDR ram 3200 for at udnytte
>hastigheden?

Hmm,

Du kan godt nøjes m. pc2700 ram, fordi de kan køre 166 MHz.

De hurtigste AMD cpu'er er for fsb333, hvilket er 2x166. Dvs.
bundkortet skal køre fsb 166.

Kører du ram synkront, kører det også 166 MHz.

Pc3200 kan køre 200 MHz.

Det kan du kun få ram til på 2 måder:

1) køre ram asynkront ved 200 MHz (der er 166 + 33)

2) overclocke fsb for cpu til 200 og køre ram synkront.

1) giver næsten ikke noget, og 2) er ret vild OC.

Så derfor kan du godt nøjes med pc2700.

Når AMD kommer med fsb400 cpu'er er sagen mere ligetil.

mvh

John

Fra : KeNzO

Dato : 10-02-03 10:33

jeg bukker og takker for info`en

Fra : Ukendt

Dato : 09-02-03 20:46

>Er det et godt bundkort ?
>http://www.shg.dk/htmlfiles/infobox.asp?varenr=310241&kat=
>
>har tænkt mig at købe og opfylder mine krav
Smouthhhh, med XP pro SP1, alle mobo driverer er perfekte.

--
Brøndby
MVH THF Cessna 182S