hvad race vil passe ?
Fra : Gitte S. Eriksen

Dato : 09-02-03 16:07

Hejsa

jeg skriver for en veninde da hun ikke selv har adgang til internettet, hun
ville meget gerne have lidt hjælp til at spore sig lidt mere ind på et par
racer da familien er enig om de gerne vil have hund og godt ved havd det
idebære.

De r en familie på 4 personer 2 vosken og 2 børn på 2 og 7½ år, de har også
3 katte some r inde katte, e bor i hus og har egen have, mor arbejder
hejmmefra og er derfor til dagligt hjemme.

de vil gerne have en lille hund op til mellem str. jeg har nævnt mops,
fransk bulldog , beagel og lign, da jeg syntes at små hunde som pomeranier
og papilloner er for små da der er små børn i huset *SS* men det er nok bare
min ide.

de vil gå til hvalpe og gerne forsætte med alm, hundetræning bagefter.

Hvad syntes i der ville passe ?

MVH
Gitte

Fra : Mette Mejdahl

Dato : 09-02-03 16:11
Fra : Bolette Nielsen

Dato : 09-02-03 21:01

Hej Gitte + veninde

"Gitte S. Eriksen" <dk.sacala(fjern-mig)@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Hvad syntes i der ville passe ?

Det er lidt svært at sige 100 % hvad der vil passe lige netop dem, men en
Dansk/Svensk gårdhund, er en rigtig lille livlig familie hund. Nogen siger
godt nok at det ikke er en første gangs hund, ( ved selvfølgelig heller ikke
om det er i dette tilfælde ) men det er jeg meget uenig i. Vi har selv en af
slagsen, og kan kun sige god for den. Det er en meget social hund, glad for
børn ( glad i det hele taget ), lære nem, skøde hund ( hvis man er til det
) og helt igennem en meget nem hund at ha' med at gøre.

Hvis de er interesseret i at se vores, mailer jeg meget gerne nogen
billeder.

Mange hilsner fra

Bolette

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 09-02-03 23:33

> [...]
pomeranier
> og papilloner er for små da der er små børn i huset *SS* men det er

Du har til dels ret i at hundene kan blive for små når der er børn inde
i billedet ... man plejer at sige jo større hund jo bedre når det drejer
sig om børn og hund ....

Det er synes jeg utroligt svært at foreslå hund til andre mennesker og
det er .. synes jeg .. umuligt at foreslå hund til mennesker man slet
ikke kender ... for at evt. at kunne vejlede om hunderace skal man kende
familiens liv, interesser , livstil osv osv .. jeg vil foreslå at man
går på biblioteket og låner nogle bøger om forskellige racer og
raceegenskaber .. og på den måde finder frem til de forskellige racers
behov og krav og så derefter gør sig overvejelser omkring ens egen
livsstil ..tid ..interesser osv osv ..

Jeg er af den mening at man mega vanskelig kan råde folk omkring
hunderace .. og synes ofte at spørgsmål netop om hvilken race man kan
anbefefale/foreslå udarter sig til en reklame for den race man selv har
.... hvilket jo bestemt ikke er det der spørges om ... og hvilket kan
være direkte vildledende for den der spørger ....
Hejhils fra Ami

Fra : Punish the deed not ~

Dato : 10-02-03 12:13

On Sun, 9 Feb 2003 16:06:35 +0100, "Gitte S. Eriksen"
<dk.sacala(fjern-mig)@mail.dk> wrotd:

> [...]
>min ide.
>
>de vil gå til hvalpe og gerne forsætte med alm, hundetræning bagefter.

Beagle er kendt for at være meget svære at opdrage og de stikker af
hvis de kan! mops og fransk bulldog er rigtig søde hunde efter min
mening, fransk bulldog kan nok tåle at gå længere ture end mopsen .

If you talk with the animals, they will talk with you and you will know each
other.
If you do not talk to them, you will not know them, and what you do not know
you will fear.
What one fears, one destroys.
Chief Dan George

Fra : Ditte K

Dato : 10-02-03 14:16

Lov mig bare at lade være med at købe en skrøbelig hund *S* Børn tænker ikke
på, det er et levende dyr. Hunden skal altså kunne tåle at få legeklodser i
hovedet og samtidig, skal den også tåle at blive båret rundt med.

En Cairn terrier, synes jeg selv ville være et godt valg, det er en god
familiehund.