Floating menu script
Fra : Birger H. Hansen

Dato : 09-02-03 15:52

Hej gruppe

Jeg har fundet et "Floating Menu script" til min hjemmeside, den ligger i
venstre side af skærmen, hvad skal ændres for at få den til at ligge i højre
side, se den på www.kb-langeland.dk under arrangementer.

Venlig hilsen

Birger Hansen

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 09-02-03 21:18

"Birger H. Hansen" <birger-h@post5.tele.dk> writes:

> Jeg har fundet et "Floating Menu script" til min hjemmeside, den ligger i
> venstre side af skærmen, hvad skal ændres for at få den til at ligge i højre
> side, se den på www.kb-langeland.dk under arrangementer.

Lidt misvisende at kalde det "Floating", det er jo bare frames.

For at bytte om på framesenes rækkefølge skal du bytte om på
frame-tagsene og bredderne. Altså i framesettet, ænder de
første linjer til:

<FRAMESET COLS="85%,15%">
<FRAME NAME="frame2" SRC="kb2.htm" SCROLLING="Yes" >
<FRAME NAME="frame1" SRC="kb1.htm" SCROLLING="NO" >

/L
--
Lasse Reichstein Nielsen - lrn@brics.dk
Ph.D. i datalogi søger stilling som software-udvikler i Øst- eller

Fra : Birger H. Hansen

Dato : 09-02-03 22:22

Lidt misvisende at kalde det "Floating", det er jo bare frames.

Nej det skulle ikke være misvisende, men det er muligt at jeg ikke har
forklaret problemet rigtigt.
Det er ikke den faste menu i venstre side, men den lille "flydende" menu der
er på siden under arrangementer på min side,
som jeg gerne vil have ud på venstre side af skærmen.
Birger Hansen.

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 09-02-03 23:27

> Nej det skulle ikke være misvisende, men det er muligt at jeg ikke har
> forklaret problemet rigtigt.

Jeg læste vist også lidt for hurtigt, ...

> Det er ikke den faste menu i venstre side, men den lille "flydende"
> menu der er på siden under arrangementer på min side, som jeg gerne
> vil have ud på venstre side af skærmen.

.... og så kunne jeg ikke se den. Den virker ikke i hverken Opera,
Netscape 4 eller Mozilla/Netscape 6. Lidt sjovt, for koden ser ud til
at snakke om layers, så den burde være skrevet til Netscape 4 (den
eneste browser der bruger det hjemmeopfundne "layer"-tag).

Mit umiddelbare gæt til hvordan man ændrer fra venstre til højre side
er at ændre alle "left" til "right". Det vil sige en linje:
el.sP=function(x,y){this.style.left=x;this.style.top=y;};
bliver til
el.sP=function(x,y){this.style.right=x;this.style.top=y;};
Ændringen virker i IE6.

Jeg ved ikke om du har ret til at ændre i scriptet (der er tydeligvis
nogen der har rettighederne til det, og jeg ved ikke om de har givet
ret til andet end at bruge det).

Du kan prøve at kigge på scriptet på
<URL:http://www.infimum.dk/privat/fix.html>
Det virker i Opera 7, Mozilla og IE6 (og sikkert også andre, jeg har
bare ikke testet det i andet), og det er til fri afbenyttelse :)

/L

Fra : Birger H. Hansen

Dato : 10-02-03 10:48

Lasse Reichstein Nielsen wrote

> [...]
>
> Jeg ved ikke om du har ret til at ændre i scriptet (der er tydeligvis
> nogen der har rettighederne til det, og jeg ved ikke om de har givet

Jeg er ked af hvis jeg ikke må bruge det men jeg har hentet det på adressen
http://www.dynamicdrive.com/dynamicindex1/staticmenu.htm
Prøv lige at tjekke det her.

Birger Hansen

Fra : Birger H. Hansen

Dato : 10-02-03 11:02

> Lasse Reichstein Nielsen wrote

Jeg har lige tjekket ændringen og den virker, så tusinde tak for løsningen
til spørgsmålet.

Venlig hilsen
Birger Hansen

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 10-02-03 11:16

"Birger H. Hansen" <birger-h@post5.tele.dk> writes:

> Jeg er ked af hvis jeg ikke må bruge det men jeg har hentet det på adressen
> [...]

Jeg er bare forsigtigt. Når jeg læser koden på dynamicdrive, så står der
at man må bruge koden, og at man skal ændre i HTML'en, og at man skal have
kommentaren med forfatter-navn med hvis man bruger den.
Jeg kan faktisk ikke se noget der giver en lov til at bruge en modificeret
version af koden. Det ville jo betyde at forfatterens navn pludselig stod
over noget han ikke selv havde skrevet.

I praksis tror jeg ikke det er et problem, men rent ophavsretsmæssigt
ville jeg være nervøs for at bruge et rettet skript. Nettet er et
farligt sted - man kan hurtigt blive udgiver :)

/L

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 09-02-03 22:59

Birger H. Hansen skrev:

> Lidt misvisende at kalde det "Floating", det er jo bare
> frames.

Nej - ovenstående skrev Lasse. Marker venligst citater med en
standard citatmarkør (">"). Dit program kan med fordel sættes op
til at gøre det automatisk - spørg evt. i
<news:dk.edb.internet.software.mail+news.outlook-express> hvis du
er i tvivl om hvordan.

> Det er ikke den faste menu i venstre side, men den lille
> "flydende" menu der er på siden under arrangementer på min
> side, som jeg gerne vil have ud på venstre side af skærmen.

Den menu "flyder" kun i IE (version 6, ikke testet med andre).
Opera og Mozilla viser menuen allernederst på siden - bare så du
ved det.

Menuen er skrevet i javascript og hvis du vil have hjælp til den er
det nok bedst at spørge i

Du startede vist i øvrigt med at sige at menuen skulle ud i højre
side
--
Jens Gyldenkærne Clausen