MySQL crasher win2000 undtagen hvis "disab~
Fra : Jesper Fjølner

Dato : 09-02-03 15:04

Et underligt problem. Jeg har installeret Apache 1.3.27, PHP 4.3.0 og MySQL
4.0.1 med genstart af computeren efter hvert element, for at vide hvor en
evt. fejl var.
Efter installation af MySQL crasher win2000 under opstarten og viser en blå
skærm med nogle fejlmeldinger.
Hvis jeg genstarter i safe-mode og under services "disabler" MySQL (i
services.msc) starter computeren normalt. Når først windows er startet kan
jeg (i services) sætte MySQL til "manual" og starte programmet, hvorefter
det kører som det skal. Men hvis jeg ikke igen slår det tilbage til
"disable" crasher den igen.
Den crasher både ved instillingen "automatic" og "manual".
PHP og Apache fungerer tilsyneladende som de skal.

Jeg kan leve med det, men er der nogen af jer der har nogen idé til hvorfor
det sker og om der kan (skal?) gøres noget ved det?

Fra : MikeU

Dato : 09-02-03 15:34

Jesper Fjølner wrote:
> Et underligt problem. Jeg har installeret Apache 1.3.27, PHP 4.3.0 og MySQL
> 4.0.1 med genstart af computeren efter hvert element, for at vide hvor en
> evt. fejl var.

[snip]

> Jeg kan leve med det, men er der nogen af jer der har nogen idé til hvorfor
> det sker og om der kan (skal?) gøres noget ved det?

Et bud:

MySQL 4.01 er måske lidt for ny (Gamma release). Production release er
stadig 3.23. Jeg kører Apache 2.0.39 og PHP 4.23 på min Win2000
udviklingsmaskine. Det er ikke Cutting-Edge, men det kører bare derudad....

vh.

Mike