Skærme
Fijala 3554
Dell fladskærm, erfarringer?
Fra : Thomas Eg Jørgensen

Dato : 08-02-03 23:40

Hej

Jeg har lidt kik på Dell's 20" LCD skærm(
http://makeashorterlink.com/?B26335B23 ). Men hvordan ser det ud med
responstime på sådan en fætter, jeg kan ikke rigtigt finde det på deres
side?

Derudover er jeg faldet over en fra Eizo som også ser ok ud:
http://www.eizo.co.jp/welcome/products/lcd/l685/spec.html Dog synes jeg ikke
opløsningen er særlig stor? og de 40ms i responstime bekymre mig også en
smule.

Men hvorfor er Eizo'en så dyr i forhold til Dell'en...?

Jeg spiller sjældent spil, men når jeg gør, ønsker jeg også at det kører
fornuftigt, jeg kan forstå på tidligere tråde at 40ms giver cirka 25fps, men
hvor "firkantet" kan man se på dette? Altså betyder det virkeligt noget for
spillet eller?

MVH
Thomas

Fra : Blaster

Dato : 08-02-03 23:44

"Thomas Eg Jørgensen" <thomas@kontorbutikken.dk> wrote in message
> [...]
> http://makeashorterlink.com/?B26335B23 ). Men hvordan ser det ud med
> responstime på sådan en fætter, jeg kan ikke rigtigt finde det på deres

Den er på 25ms. Dr.Ralph herinde fra har sådan en fætter, han skulle være
yderst tilfreds med den.

Fra : Esben

Dato : 09-02-03 02:15

"Thomas Eg Jørgensen" <thomas@kontorbutikken.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
25fps, men
> hvor "firkantet" kan man se på dette? Altså betyder det virkeligt

Compaqs TFT 2025 er heller ikke værst - desværre har jeg dog ikke haft
mulighed for at sammenligne med de to du nævner.

--
Esben

Fra : Dr.Ralph

Dato : 10-02-03 03:48

On Sat, 8 Feb 2003 23:40:10 +0100, Thomas Eg Jørgensen wrote:

> [...]
> hvor "firkantet" kan man se på dette? Altså betyder det virkeligt noget for

Jep jeg har denne skærm - og kan stadig kun sige èn ting: Denne skærm er
ikke blot sin pris værd, den er snarere mere værd en end de andre
producenters fladskærm på 20'of derovre, som de prøver at forlange 1,5 gang
mere for.

Jeg spiller action spil på den med mit Asus 8460 GF4 128 MB kort via DVI
(meget vigtigt, at du kører DVI med denne skærm dels pga af bedre billede,
dels fordi spil og grafik flyder bedre og giver stort set nul ghosting ved
800X600 og 1600X1200)

Ved 1024X768 står det stadig ret skarpt, men ikke ligeså skarpt som ved
1600X1200 - men i forhold til andre fladskærme, der næsten alle kun står
godt i deres naturlige opløsning, så har denne Dell FP2000 skærm en tendens
til at kunne stå hammer godt også 800X600 - og i spil stå godt i både
1024X768 og 800X600 - udover selvfølgelig dens naturlige opløsning på
1600X1200, hvor den altid står satans skarpt.

Det er ikke for ingenting, at denne skærm har modtaget årets pris for
bedste fladskærm sammen med 24' TFT Samsung 240T på www.cadonline.com

Kan KUN anbafale den - men HUSK at køb den sammen med et pokkers godt og
kraftigt grafikkort med DVI indgang - ellers får du ikke optimal ydelse med
denne skærm.

Køb enten det største GF4 kort du kan opdrive eller Radeon 9700 - skal du
ikke spille ret meget, så køb Matrox Parhelia kortet.

Du vil ikke blive skuffet.

--
Kind regards/Venlig Hilsen
Dr. Ralph