Hvilket P4 bundkort ?
Fra : Thomas Bowers

Dato : 08-02-03 13:51

Hej NG

Jeg står og skal bruge et bundkort til en P4 2,4 553 (regner jeg med det
bliver)

Boardet skal være billigt (max. 1000-1100 kr). Jeg er gammel AMD-user, så
det var været lidt af en jungle at sætte sig ind alle de forskellige chipsæt
til P4 :-/

Er jeg helt på gale spor hvis jeg køber enten et Soltek 85DR3 eller Asus
P4PE. P4'eren skal gerne overclockes til 2,8-3 ghz og derfor har jeg fået
indtryk af at Intel845PE chipsættet burde være mand for stabile hastigheder
i området omkring de 166mhz FSB.
Hvordan ligger landet mht. PCI/AGP divider på de chipsæt ? Jeg vil helst
ikke gå over 37,5 mhz PCI, hvilket så kan begrænse mig til 150mhz (lig
2400@2700 mhz) hvis ikke jeg kan når op en divider på 5 (hvilken FSB skal
man så op på?)

På forhånd tak

Hilsen Thomas

Fra : H3nrik V!

Dato : 08-02-03 14:18

"Thomas Bowers" <Bowers@FJERNDETTEostervold.dk> wrote in message

> Boardet skal være billigt (max. 1000-1100 kr). Jeg er gammel
> AMD-user, så det var været lidt af en jungle at sætte sig ind alle de
> forskellige chipsæt til P4 :-/

845PE er i hvert fald et godt skud...! e7205 performer ret godt, men hvordan
med OC ved jeg ikke rigtigt...

> [...]
> har jeg fået indtryk af at Intel845PE chipsættet burde være mand for
> stabile hastigheder i området omkring de 166mhz FSB.

Må jeg foreslå P4PE?

> Hvordan ligger landet mht. PCI/AGP divider på de chipsæt ? Jeg vil
> helst ikke gå over 37,5 mhz PCI, hvilket så kan begrænse mig til
> [...]

På P4PE i hvert fald kan den låses til f.eks. 33/66 eller 37.5/75 MHz...!

--
/H3nrik V!

Hey - Intel made a P4 2.66 with a 166MHz FSB - and marked it as a 1.6 GHz...
;)

My opinion of dual channel DDR pretty much follows:
http://www.overclockers.com/tips00157/

Fra : Nicolai

Dato : 08-02-03 14:51

Bedre KAN det ikke siges. Markedest bedste imho. Læs selv med på www.asusboards.com

Fra : Thomas Bowers

Dato : 08-02-03 18:25

"Nicolai" <nifonewsFJERNDETTE@tiscali.dk> wrote in message

> Bedre KAN det ikke siges. Markedest bedste imho. Læs selv med på
www.asusboards.com

Takker for svarene ...... så kommer moderen altså til at hedde Asus P4PE

Hilsen Thomas

Fra : Nicolai

Dato : 08-02-03 21:54

> Takker for svarene ...... så kommer moderen altså til at hedde Asus P4PE

GLÆD DIG.