Tæl hvor mange poster med samme IP i ListV~
Fra : Morten Trab

Dato : 08-02-03 12:28

Jeg har et listview i mit projekt, hvortil jeg tilføjer log-data fra min
router...

Jeg har nu brug for at få talt sammen hvor mange gange hver IP går igen...

Hvordan kan jeg klare dette??

Jeg har ladet mig fortælle at jeg nok skal bruge arrays og et par løkker,
men kan simpelthen ikke gennemskue hvordan jeg kan klare det...Nogen der kan
hjælpe??

Mvh. Morten

Fra : Thomas Lindgaard

Dato : 08-02-03 13:24

"Morten Trab" <mortenREMOVE@trab.dk> wrote in

> Jeg har ladet mig fort‘lle at jeg nok skal bruge arrays og et par
> l›kker, men kan simpelthen ikke gennemskue hvordan jeg kan klare
> det...Nogen der kan hj‘lpe??

Hvordan har du dine data liggende mere præcist - er de lagt i arrays eller
er der bare nogle linier i en logfil?

Hvis logfilen ikke er blevet parset, så må det være første skridt - altså
at løbe linierne igennem og trække informationerne ud i nogle arrays eller
sårn (lige et job for at sødt lille regulært udtryk).

Når det er gjort er det en simpel sag at tælle IP-adresser med
array_count_values() (http://www.php.net/array_count_values).

Hjalp det?
/Thomas

Fra : Morten Trab

Dato : 08-02-03 16:18

Sorry...Det var vist havnet i en forkert gruppe... :D

Mvh. Morten