A7V266-E og Athlon Thoroughbred !?
Fra : Studen

Dato : 07-02-03 23:43

Kører pt. med en Athlon XP 1600+ på ovenstående bundkort, men overvejer en
opgradering af processor! Jeg kunne selvfølgelig tag den store tur, og
udskifte bundkort, cpu og ram, men det bliver sgu for kostbart. Så vidt jeg
kan se på EDBpriser er prisen næsten samme for XP og Thoroughbred cpu´erne.
Mit spørgsmål er derfor om det ikke bedst kan betale sig at købe en
Thoroughbred fremfor XP? Jeg er også i tvivl om Thoroughbred kan bruges på
mit motherboard?? Hvis den kan, er det vel uden udnyttelse af cpu'ens
mulighed for en bus på 333 ik' , eller kan det fixes med en bios update (det
skal jeg jo under alle omstændigheder)??????

Mvh

Studen

Fra : Frank Andersen

Dato : 08-02-03 09:11

Kunne det være et alternativ at overclocke lidt ?

Fra : flemsus

Dato : 08-02-03 17:46

"Studen" <studen_@snotmail.com> wrote in message
> [...]

(det
> skal jeg jo under alle omstændigheder)??????

Du kan da få Thoroughbred hvor bussen er 266. Jeg kører med en XP1700 T på
samme bundkort og mener man kan få op til XP2400 hvor bussen er 266.
Mvh. Flemming Sørensen

Fra : johnjohn

Dato : 08-02-03 18:05

On Fri, 7 Feb 2003 23:43:26 +0100, "Studen" <studen_@snotmail.com>
wrote:

> [...]
>mulighed for en bus på 333 ik' , eller kan det fixes med en bios update (det
>skal jeg jo under alle omstændigheder)??????

2400+ er den hurtigste med fsb266: 2000 GHz og tbred

http://www.asus.it/support/cpusupport/cpusupport.aspx

Ellers skal du overclocke for at køre en fsb333 cpu. Det er fsb166 på
bundkortet (2x166=333).

Kan pci og agp låses i bios til henholdsvist 33 og 66 MHz ?

Ellers vil de ved fsb166 på bundkortet køre 41.5 og 83 Mhz. Desuden
skal ram være pc2700 for at køre 166 MHz (DDR 333, igen 2x166=333).

Du kan også købe en 2400+ og se hvor langt op den vil.

mvh

John

Fra : johnjohn

Dato : 08-02-03 20:15

Kører du en 2400+ (15x133=2000) ved fsb 150, så kører den 15x150=2250
og det svarer til 2800+, der er den hurtigste du kan købe.

Ved fsb150 kører pci med 150/4=37.5 MHz og agp med 75 MHz, begge er
yderst tilforladelige.

Iflg. www.overclockers.com deres CPU Database er 2250 med en 2400+
også ret nemt med luftkøling.

Du skal blot bruge noget pc2700 ram, som er mere end rigeligt til
formålet (klarer fsb 166).

mvh

John