Hvilket bundkort/DDR ram ?
Fra : Brian

Dato : 07-02-03 21:46

Hejsa

Står i morgen og skal købe enten et P4 bundkort med DDR Ram.... men hvilke
ram ?

Havde tænkt på følgende bundkort:
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1264607999

Eller
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1264628094

Sammen med en P4 2.4 GHz processor.....

Hvilket af bundkortene er mest fornuftig ?
Jeg har læst en test hvor de begge indgår, og der ligger AOpen konstant en
smule foran Asus.....

Jeg Skal have lidt ram til også.
Hvis man gerne vil OC lidt, er det vel mere fornuftigt at købe PC3200 Ram
fremfor PC2700, som bundkortene max understøtter??
Jeg ved godt at Asus brættet kan en lille finte så den kører lidt
hurtigere....

Jeg har overvejet en stang PC3200 fra Performance... er det værd at gå efter
?

Håber at der kommer lidt input

--
Hilsen Brian

--
Hilsen Brian

Fra : Thomas Strøm Larsen

Dato : 07-02-03 22:19

Jeg er ikke tilfreds med mit p4pe. Da den her cold-boot problemer + den ene
usb port virker ikke hvis man slukker helt for computeren og den viser 10
grader for meget. Der er flere der har samme problemer med deres kort.

Pis kort Glæder sig til mit intel bundkort kommer i morgen.

mvh
Thomas

Fra : Thomas Strøm Larsen

Dato : 07-02-03 22:21

Læs på www.asusboards.com

mvh
Thomas

Fra : Bachelor®

Dato : 08-02-03 14:05

"Thomas Strøm Larsen" <tholar30@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:3e4422bc$0$13228$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> [...]
> grader for meget. Der er flere der har samme problemer med deres kort.
>
> Pis kort Glæder sig til mit intel bundkort kommer i morgen

P4PE er da et Intel chipsæt ?

Fra : Thomas Strøm Larsen

Dato : 08-02-03 19:41

"> P4PE er da et Intel chipsæt ?

Ja men det jeg har nu er et d845pebt2 intel eget bundkort.

Mvh
Thomas

Fra : Uffe S. Callesen

Dato : 08-02-03 12:12

Hej Brian.

Jeg skal selv ud og købe P4/mobo/ram i løbet af kort tid - jeg venter dog
som minimum på at jeg kan få et SIS655 baseret bundkort da de er de
hurtigste OG billigste P4 bundkort på markedet lige nu.

Intel sænker i øvrigt P4 priserne per. 23 februar - det kan sikkert godt
betale sig at vente på.

Ang. RAM har jeg selv kig på Kingstons HyperX moduler.

Fra : Thomas Strøm Larsen

Dato : 08-02-03 20:23

Så fik er installeret mit intel bundkort og det er en verden til forskel fra
asus p4pe. Så hvis du ikke skal overclocke. Vil jeg købe sådan et.

mvh
Thomas

Fra : Bachelor®

Dato : 08-02-03 14:09

"Thomas Strøm Larsen" <tholar30@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:3e44f642$0$13272$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Så fik er installeret mit intel bundkort og det er en verden til forskel fra
> asus p4pe. Så hvis du ikke skal overclocke. Vil jeg købe sådan et.

Det er svært at finde hoved og hale i det du skriver, kunne du ikke
f.eks. skive hvilket bunkort det er du omtaler i stedet for bare at
skrive Intel f.eks. er hele kortet lavet af Intel eller kun chipset og
hvilket chipset taler du om i øvrigt ?
Husk for øvrigt at skrive under det du kommenterer og tag det med
er er relevant ift. dit indlæg.
Mht. Intels P4PE er der vist noget der tyder på at du har været uheldig.

Fra : Martin K

Dato : 08-02-03 14:14

Bachelor® wrote:
> Husk for øvrigt at skrive under det du kommenterer og tag det med
> er er relevant ift. dit indlæg.

Nemlig. Og fjern alt det det ikke er relevant men som bare står og fylder
nedenunder dit eget indlæg.

Martin K