Et bundkort problem??
Fra : ZoneGust

Dato : 07-02-03 12:16

Hej Alle

Jeg skulle idag have min gamle PC op at køre der er sat sammen af
forskellige dele jeg har haft. Det er:
Abit BH6 bundkort
Celeron 300@450 Mhz
384 MB PC100 ram
ASUS V3400 TNT grafikkort

Da den starter op tænder skærmen ikke, og der kommer ikke de velkendte
bip fra PC-speakeren. Har prøvet alt, også prøvet at smide et
pci-grafikkort i, for at se om signalet kom der, men uden held.
Har også prøvet at disconnecte alle kabler til drev, men stadig intet.
Kan det være bundkortet der er røget, eller hvordan kan jeg checke
det?

Carsten

Fra : johnjohn

Dato : 07-02-03 12:52

On Fri, 07 Feb 2003 12:15:39 +0100, ZoneGust <carsten@panch.dk> wrote:

> [...]
>Har også prøvet at disconnecte alle kabler til drev, men stadig intet.
>Kan det være bundkortet der er røget, eller hvordan kan jeg checke

resat cmos ?

Check om du har power switch på de rette pins.

http://fae.abit.com.tw/eng/download/dlmanual.htm

mvh

John

Fra : ZoneGust

Dato : 07-02-03 14:06

>resat cmos ?
>
>Check om du har power switch på de rette pins.
>
>http://fae.abit.com.tw/eng/download/dlmanual.htm
>
>mvh
>
>John

Har resat bios, prøvet at tage batteriet ud i 30 min, og den tænder
også fint nok. Har ikke ændret nogen pins siden jeg havde den oppe at
køre for godt 8 mdr siden, så tror ikke det kan være nogle power
switches

Hvis jeg tager al ram ud og ingen drev i maskinen, tænder den stadig
kun men siger ingenting. Det er jo mærkeligt, ikke?

Mvh
Carsten

Fra : Lind

Dato : 07-02-03 14:09

Jeg har oplevet samme problem på en gammel maskine, troede også umiddelbart
at det var grafikkortet. Men det viste sig at være rammen den ikke kunne
tage, så du kunne prøve bare med en klods i til at starte med.
Håber det hjælper !!!

Vh.
Lind

Fra : ZoneGust

Dato : 07-02-03 15:53

Jeg har prøvet uden nogen klodser i, og der sagde den ingenting når
den startede op. Og den skal jo sige nogle bip...
Men har også prøvet en enkelt klods, og det har heller ikke virker.

Har checket om strømforsyningen gav forlerte spændinger, men de var
gode nok, målte jeg, og har også haft hele bundkortet ude så der ikke
var nogen kortslutninger.

Intet held...

Nogle flere forslag? Vil næsten ikke indlevere den og betale 400 spir
for det...

Carsten