php commandline
Fra : tonny jørgensen

Dato : 07-02-03 11:44

jeg har prøvet at lege lidt med php commandline, idet jeg er ved at lave en
irc bot der skal skrive outputtet fra noget php ud på en irc kanal og jeg
kan ikke kode bash.

problemet er den ikke tager imod mine argumenter og smider i argv arrayet,
SELVOM dette er registreret i php.ini.

nogen gode ideer ?

her er copy paste fra min shell.

du root@/usr/local/www/data-jegergud/botscipts# ./test.php

du root@/usr/local/www/data-jegergud/botscipts#

(ja den blanke linje er med i outputtet).

du root@/usr/local/www/data-jegergud/botscipts# less test.php
#!/usr/local/bin/php -q
<?

print $argv[1];

?>

test.php (END)

Fra : Peter Brodersen

Dato : 07-02-03 12:21

On Fri, 7 Feb 2003 11:43:35 +0100, "tonny jørgensen" <hest@aub.dk>
wrote:

>du root@/usr/local/www/data-jegergud/botscipts# less test.php
> [...]

Med samme script har jeg ingen problemer. Mit gæt skulle dog være at
register_globals var deaktiveret her; prøv evt. at udskifte din
print-sætning med:

print $_SERVER['argv'][1];

Det virker om ikke andet her.

--
- Peter Brodersen

Fra : tonny jørgensen

Dato : 07-02-03 12:46

> Med samme script har jeg ingen problemer. Mit gæt skulle dog være at
> register_globals var deaktiveret her; prøv evt. at udskifte din
> [...]

du root@/usr/local/www/data-jegergud/botscipts# ./test.php hej
hej
du root@/usr/local/www/data-jegergud/botscipts#

smukt... der var den sgu, tak for hjælpen

- Tonny, www.jegergud.dk