Nyt bundkort og CPU, men hvilket..?
Fra : --= Pomfrit =--

Dato : 07-02-03 09:59

Hej..

Jeg skal have mig et nyt bundkort og en ny cpu men ved ikke rigtig hvilket
jeg skal købe..
Jeg har nogen krav. Cpu´en skal være 2.0 Ghz. Bundkortet skal have onboard
lydkort og så skal der være 6 PCI slotte + at det skal kunne køre med SD-RAM
(Hvis der er nogen bundkort som har begge dele SD og DDR ram vil det være
perfekt. Så kan man senere skifte dem ud med DDR)

Jeg skal bruge den til at være på nettet med og spiller også meget på den.
Den står næsten tændt i døgnets 24 timer. Har Windows XP.

Har kigget på en Pentium 4, men syntes den er lidt for dyr i forholdet til
AMD. Har selv altid været fan af AMD, men nogen siger at AMDs CPU´er ikke
kan tåle høje temperatur i længere tid.

På forhånd tak.

--= Pomfrit =--

Fra : Gert Vest

Dato : 07-02-03 11:45

"--= Pomfrit =--" <pomfrit@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> AMD. Har selv altid været fan af AMD, men nogen siger at AMDs CPU´er ikke

Hej Pomfrit !

Er du inde ved livgarden nu ?

Her er et bundkort som kan køre med begge typer ram
http://www.asus.com/prog/spec.asp?m=a7s266-vm

Processor: Socket A for AMD Athlon XP/ Athlon/ Duron up to 2GHz+
Thoroughbred core CPU ready

Jeg har dog ikke kunne finde det på www.edbpriser.dk

GV

Fra : Kim

Dato : 07-02-03 13:04

"--= Pomfrit =--" <pomfrit@hotmail.com> wrote in message
<Klip>
> [...]
> (Hvis der er nogen bundkort som har begge dele SD og DDR ram vil det være
> perfekt. Så kan man senere skifte dem ud med DDR)

DDR ram er ellers i øjeblikket på den laveste i pris jeg har set,
256MB Kingston PC2700(333Mhz), koster "kun" 389,-
og en 512 blok af samme slags står til 815,-
dette er bare et råd hvis du stadig skulle tro at DDR ram priserne
var meget høje,

Hvis du går efter en AMD cpu og det er i orden med kun DDR ram,
så kig efter bundkort med nforce 2 chipset på,
jeg har selv i dag bestilt et soltek med nforce 2 på,
så hvis du venter til efter weekenden kan jeg da fortælle hvordan
det ruller :)

Fra : Jacob Andersen

Dato : 07-02-03 14:23

"Kim" <weed@buzzle.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> jeg har selv i dag bestilt et soltek med nforce 2 på,
> så hvis du venter til efter weekenden kan jeg da fortælle hvordan

Det er jeg også meget interesseret i, det er da det billigste kort i verden
(-agtigt).

/Jacob

Fra : Lars Berg

Dato : 08-02-03 22:29

On Fri, 7 Feb 2003 13:04:02 +0100, "Kim" <weed@buzzle.com> wrote:

> [...]

>jeg har selv i dag bestilt et soltek med nforce 2 på,
>så hvis du venter til efter weekenden kan jeg da fortælle hvordan

Ku godt tænke mig at høre lidt om lydniveauet på chipsetblæseren.

Fra : Kim

Dato : 10-02-03 11:15

Jeg har ikke modtaget bundkortet endnu, men jeg lader høre fra
mig lige så hurtigt jeg har modtaget og monteret det :)

Fra : Ukendt

Dato : 09-02-03 00:39

> [...]
>AMD. Har selv altid været fan af AMD, men nogen siger at AMDs CPU´er ikke
Jeg kan kun anbefale NForce2, det er super, kort og kodt, cpu, den fejler
heller ikke noget. Jeg bruger PC2700 og WinXPpro perfekt sammen.

--
Brøndby
MVH THF Cessna 182S