WinXP og nyt bundkort?
Fra : Ole

Dato : 07-02-03 09:32

Hej gruppe.
Dette har sikkert været opppe før, men jeg har ikke lige kunne finde noget
om det.
Er det med sikkerhed nødvendigt at geninstallere XP efter opgradering af MB?
Det er fra et Soltek ERV85 til Asus P4PE... Kan man evt. bare boote fra X
cd'en og så reparere?

Pfh tak

/ole

Fra : johnjohn

Dato : 07-02-03 09:37

On Fri, 7 Feb 2003 09:31:46 +0100, "Ole" <x@x.x> wrote:

> [...]
>Det er fra et Soltek ERV85 til Asus P4PE... Kan man evt. bare boote fra X

Ja, man kan reparere.

Det er 2. gang reparer kommer på skærmen og lige efter F8 agreement,
at man skal vælge reparer. Så overskrives registry ikke.

Jeg har gode erfaringer med det.

Kun hvis de 2 bundkort har samme chipset, behøver man ikke at
reparere.

Nogle er ikke desto mindre tilhængere af en clean install.

mvh

John

Fra : Ole

Dato : 07-02-03 09:54

> Ja, man kan reparere.
>
> Det er 2. gang reparer kommer på skærmen og lige efter F8 agreement,
> at man skal vælge reparer. Så overskrives registry ikke.
>
> Jeg har gode erfaringer med det.

Lyder dejligt... Gider ikke rigtig bruge flere timer på at geninstallere
programmer.

> Kun hvis de 2 bundkort har samme chipset, behøver man ikke at
> reparere.

Det er det ikke...

> Nogle er ikke desto mindre tilhængere af en clean install.

Det er også det jeg har hørt... Men hvem gider?

Tak for hurtigt svar... Flere erfaringer er velkomne. Også gerne kommentarer
til P4PE boardet...

/ole

Fra : Leony

Dato : 07-02-03 11:15

"Ole" <x@x.x> skrev i en meddelelse

> Det er også det jeg har hørt... Men hvem gider?

Dem der ikke springer over hvor gærdet er lavest
Skal man gøre noget kan man lige så godt gøre det ordentligt første
gang. Ellers spilder man jo først tiden.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Ole

Dato : 07-02-03 16:39

> Dem der ikke springer over hvor gærdet er lavest
> Skal man gøre noget kan man lige så godt gøre det ordentligt første
> gang. Ellers spilder man jo først tiden.
>
> --

Jeg indrømmer gerne at jeg springer over hvor gærdet er lavest Men på
den anden side, hvorfor så gå over på den anden side af åen efter vand?
Jeg er lige blevet færdig med at installere boardet, og efter en reparation
kører windows igen, og alt ser ud til at virke som før.
Jeg vil godt give jer ret i, at en geninstallation ville have været det
bedste, men synes alligevel jeg ville prøve "dovenlars" løsningen...

God weekend til alle.

/ole