Ny Strømforsyning?????
Fra : IceKiller

Dato : 07-02-03 00:11

Skal jeg have en speciel strømforsyning til:
ASUS P4PE Mainboard

Mit kabinet er et Aopen HX08
Det er et par år nu

Mike

Fra : IJ

Dato : 07-02-03 18:51

"IceKiller" <icekiller@e-boks.dk> skrev i en meddelelse
> Skal jeg have en speciel strømforsyning til:
> ASUS P4PE Mainboard
>
> Mit kabinet er et Aopen HX08
> Det er et par år nu
>

> Mike

Hvis din strømforsyning ikke har det ekstra 4 bens stik til P4 eller
ikke er mærket med ATX 2.03, er det den gamle type.

IJ

Fra : IceKiller

Dato : 07-02-03 20:24

Okay - Det har den ikke

Hvilket strømforsyning er bedst at købe til:
Aopen Hx08 Kabinet
P4PE bundkort
P4 2,5 Ghz 533
512 mb DDR333/PC2700 Ram
2 stk 80 gb seagate HD
2 stk 40 Ibm HD
SCSI Plextor Brænder
DVD drev
SB Live Platinium med Live Drive
Floppy Disk

Skal det være en 300 watt eller en 400 watt

IceKiller

Fra : IJ

Dato : 08-02-03 11:52

> Okay - Det har den ikke
>
> Hvilket strømforsyning er bedst at købe til:
> Aopen Hx08 Kabinet
> P4PE bundkort
> P4 2,5 Ghz 533
> 512 mb DDR333/PC2700 Ram
> 2 stk 80 gb seagate HD
> 2 stk 40 Ibm HD
> SCSI Plextor Brænder
> DVD drev
> SB Live Platinium med Live Drive
> Floppy Disk
>
> Skal det være en 300 watt eller en 400 watt
>

> IceKiller

Om det skal være en 300w eller en 400w afhænger af hvor god den er.
En Chieftec 360w var måske et godt valg. Giver godt med power til
rimelige penge.

IJ

Fra : Brian Madsen

Dato : 08-02-03 16:49

> Hvis din strømforsyning ikke har det ekstra 4 bens stik til P4 eller
> ikke er mærket med ATX 2.03, er det den gamle type.

Men det er jo sådan set ligegyldigt til P4PE, som jo har EZ Plug, så man kan
bare smide et molex-stik (harddisk stik) i bundkortet istedet og derved
ungså en PSU opgradering.

Jeg kan se på Aopens hjemmeside at HX08 åbenbart kommer med flere
forskellige strømforsyninger - selv om dit kabinet har nogle år på bagen,
kunne du jo se efter hvor mange watt PSU'en er på. Hvis den er på 230 W
(eller mindre) bør du helt sikkert opgradere, hvis den er på 300 W kan du jo
prøve ad og hvis den er på 350+ W er det ikke nødvendigt.

Det kunne jo være du kunne spare en PSU-opgradering!

Mvh
Brian Madsen

Fra : IceKiller

Dato : 08-02-03 17:59

takker, det er en 300 watt psu, så jeg prøver først lige med denne gamle psu

Mike