Lydefekter
Fra : GINGE

Dato : 06-02-03 23:28

Jeg ved ikke om det er den rigtige gruppe,men jeg kunne ikke lige finde en
mere passende,så jeg prøver her.

Til en amatørrevy skal jeg bruge nogle lydefekter, f.eks
lyden af en stegepande og lyden af et trafikuheld, så her kommer
spørgsmålet, er der nogen der kender til steder på nettet hvor man kan hente
det?

Per

Fra : -V-

Dato : 07-02-03 00:09

GINGE nospam wrote:
> [...]
> lyden af en stegepande og lyden af et trafikuheld, så her kommer
> spørgsmålet, er der nogen der kender til steder på nettet hvor man

Du kan finde en masse lydeffekter her, http://www.wavcentral.com/, bare tryk
fanebladet 'Search' og håb på det bedste.
Kig også under 'FX', hvor der ligger en masse skrammel.

-V-

Fra : kunstner5.tk

Dato : 07-02-03 07:47

"-V-" <Diplomaten@snotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
tryk
> fanebladet 'Search' og håb på det bedste.
> Kig også under 'FX', hvor der ligger en masse skrammel.

Gå på biblioteket. DR har blandt andet udgivet en række cd'er med
lydeffekter, men der er også mange gode udenlandske. Biblitokaren vil kunne
hjælpe dig!

Endelig kan du også prøve på www.findsounds.com - en søgemaskine for lyd på
nettet.

Held og lykke.

Hilsen
Claus Jungersen
www.electraum.com
www.kunstner5.tk

Fra : Thomas Hillebrandt

Dato : 07-02-03 08:43

Hvis du bor på Sjælland, så har T.P. Musik vistnok nogle lydeffekts-CD'er
til kr. 40,- stykket. Der kunne muligvis findes de lyde du søger på...

/Thomas

Fra : spæf

Dato : 07-02-03 18:27

Prøv www.sounddogs.com. Prof. Hollywood lydeffekter, men desværre ikke
gratis.

spæf

"live long and prosper"

Fra : John K

Dato : 07-02-03 23:44

> [...]
> lyden af en stegepande og lyden af et trafikuheld, så her kommer
> spørgsmålet, er der nogen der kender til steder på nettet hvor man kan

http://soundeffects.com/fresounef.html

http://www.soundfx.com/freesoundfx1.htm

Mvh

John K