i845PE eller iE7205???
Fra : Michael Melby

Dato : 06-02-03 23:27

Hvilke af disse to chipset skal man vælge???

Fra : Uffe S. Callesen

Dato : 07-02-03 18:44

Hej Michael - jeg har lige brugt en halv dag på at læse specifikationer og
anmeldelser af de 2 chipsæt og de boards de er brugt på.

Jeg køber helt klart et E7205 baseret bundkort - de er dyre men de er dæleme
hurtige.

Desværre kan de AFAIK ikke fåes i DK på nuværende tidspunkt - og jeg er
bange for der går flere uger før vi ser dem :(

Fra : Uffe S. Callesen

Dato : 07-02-03 19:09

De kommende boards baseret på SIS655 ser bestemt heller ikke uinteressante
ud - de bliver sikkert også til at erhverve for mere rimelige beløb :o

Fra : -=Madsen=-

Dato : 08-02-03 14:02

<------------->
> De kommende boards baseret på SIS655 ser bestemt heller ikke uinteressante
> ud - de bliver sikkert også til at erhverve for mere rimelige beløb :o
<------------>

I teroien er SIS bundkort hurtige.. men der finder ikke noget bedre og
mere stabilt til p4 end Intels egne chipset

Men held & lykke til dem som overvejer SIS chipset til P4

Fra : Jan Vennike

Dato : 08-02-03 18:21

"-=Madsen=-" <kem@SoftHome.net> skrev i en meddelelse
> [...]
> mere stabilt til p4 end Intels egne chipset
>
> Men held & lykke til dem som overvejer SIS chipset til P4

Ifølge de test, som er foretaget med SIS655 baserede bundkort var de
klippestabile - selv med DDR3200 i.

Så jeg skal have en MSI 655, når den engang når DK.

--
Jan

Remove the cat in the email to reach me

Fra : testpersonen

Dato : 09-02-03 21:03

"Jan Vennike" <janGARFIELD@vennike.dk> wrote in message
> Ifølge de test, som er foretaget med SIS655 baserede bundkort var de
> klippestabile - selv med DDR3200 i.
>
> Så jeg skal have en MSI 655, når den engang når DK.

Hvem har lavet de test's ? SIS
Jeg fik også af vide at P4S333 var stabilt osv. osv. Har aldrig haft være
lort...
nu jeg den glade ejer af et P4PE :)

Testpersonen

Fra : Jan Vennike

Dato : 10-02-03 20:08

"testpersonen" <testpersonen@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Hvem har lavet de test's ? SIS
> Jeg fik også af vide at P4S333 var stabilt osv. osv. Har aldrig haft være

Nja, har set det et par steder rundt omkring på de danske testsites.

Men lad os se hvad prisen bliver. Lige nu kan man jo få et Granite Bay
bundkort til omkring 1.600, så hvis det koster ca det samme, så vil jeg
hellere have Granite Bay end SIS 655.

Fra : El Presidente

Dato : 31-03-03 21:11

Et lille dumt spørgsmål. Er det noget problem at køre et E7205 baseret kort
med pc2700 samsung ram ? og er det muligt at clocke rammene til mere end de
266 mhz ?

Fra : Michael Andersen

Dato : 04-04-03 21:47

hejsa, jeg har personligt haft rigtigt gode erfaringer med at overclocke
samsung pc 2700 ram... jeg har ramt pc3200 (400 mhz) fuldstændigt stabilt,
og det chipset du har (7205) skulle være det aller bedste på gaden i
øjeblikket...håber ikke jeg støder nogen... og kan jo oven i købet køre
modulerne i dual. Så gå du bare igang makker... og fortæl mig lige om
resultatet :)