Jeg har set en hund og vil gerne vide hvad~
Fra : Per Manniche Bering

Dato : 06-02-03 22:07

Hejsa med jer.

Jeg håber i kan hjælpe mig med at identificerer en hund jeg har set, jeg
nåde desværre ikke at snakke med ejeren, men jeg faldt bare for det lille
kræ :) her kommer en beskrivelse :

- Den er ca 40cm høj og ca 50cm lang.
- Den har mellemlangt hår og var sort og hvid.
- Sort krop og hvid mave og fødder, en smule hvid i ansigtet.
- Pelsen så blød og lidt pjusket ud.
- Den havde lidt spidse og pjuskede øre.

Den minde mig mest og en mini collie, især på den lange snude.

Jeg håber i er nogen derude der har nogle forslag til hvad det kunne være
for en race !

--

Hilsen / Best regards
Per Manniche Bering - http://per.bering.info

Homepage : http://www.beringcomputer.dk
E-Mail : pmb@beringcomputer.dk

Fra : Per Manniche Bering

Dato : 06-02-03 22:26

hey ... jeg har kigge mere på nettet og fundet en race der ligner, det var
en border collie i sort/hvid, men det er bare for stor ... håber at høre fra
jer

Fra : x Vuf x

Dato : 06-02-03 22:52

Thu, 6 Feb 2003 22:25:58 +0100, Per Manniche Bering wrote:

>hey ... jeg har kigge mere på nettet og fundet en race der ligner, det var
>en border collie i sort/hvid, men det er bare for stor ... håber at høre fra
>jer

Hvordan bar den sin hale? Og hvordan så halen ud?

--
Mvh Sonja P. nospam@sonpet.com http://www.sonpet.com

Dyr har ikke andre guder end dig, så behandl dine dyr,
som du vil, din gud skal behandle dig...

Fra : Kosmonauten

Dato : 06-02-03 23:07

"Per Manniche Bering" <pmb@beringXXXcomputer.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa med jer.
Selv hejsa Per ;C)
Hmm, jeg er ikke hunde ekspert meen mit bud på racen
ville måske være en Sheltie (Shetland Sheepdog), ligner en Collie bare
mindre.
Det var mit bud.
Hygge
Martin & Laika

Fra : Mari

Dato : 06-02-03 23:16

> [...]
> nåde desværre ikke at snakke med ejeren, men jeg faldt bare for det lille

Se billeder af mange racer her:
http://www.dog-inn.com/

Der kan være farvevarianter, der ikke er vist.
F.eks. findes Shetlands Sheepdog også i
en sort/hvid variant.

/Mari

Fra : Ann K.

Dato : 07-02-03 00:01

Hejsa.

Mari skrev:

>F.eks. findes Shetlands Sheepdog også i
en sort/hvid variant.

<> Jeps, det gør de... men så vidt jeg har fundet frem til, findes der
ikke én eneste af denne farvevariant i hele DK!

Mvh Ann - der med lys og lygte leder efter en sort/hvid sheltie han til
parring med min tricolor tæve...

Fra : Jeannette Svensson

Dato : 07-02-03 10:54

Hej

Jo sheltier findes faktisk i sort/hvide her i DK, der er hvertfald en
der løber agility som har border collie aftegninger,(er dog helt sort
i hovedet, men den ser ret pæn ud, efter min mening) det er en han så
det kan faktisk godt være en sheltie...

Måske du skulle ud på banerne og kigge lidt nærmere Ann, jeg har
navnet på personen der ejer den, det kan du få privat, hvis du er
interesseret, så ring eller skriv til mig.

Mange hilsener

Jeannette Svensson/asko

Fra : Jeannette Svensson

Dato : 08-02-03 17:20

Hej

Jeg har nu set en enkelt sort/hvid sheltie i agility verdenen, så de
findes da også her i DK, hvis du vil vide navnet på ejeren ann, må du
maile eller ringe til mig privat...

Mange hilsener

Jeannette Svensson/asko

Fra : Pia J

Dato : 09-02-03 08:19

"Jeannette Svensson" <asko1@ofir.dk> wrote in message
> Jeg har nu set en enkelt sort/hvid sheltie i agility verdenen, så de
> findes da også her i DK, hvis du vil vide navnet på ejeren ann, må du
> maile eller ringe til mig privat...

Er det ikke den vi snakkede om sidst Ann søgte en han, og som fejler alle
mulige mærkelige ting? Det avler man da ikke på...

Men jeg kunne jo også tage fejl. (at der er flere)

:Pia

Fra : Mari

Dato : 09-02-03 04:13

"Ann K." <tsarsNO@SPAMos.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ikke én eneste af denne farvevariant i hele DK!
>
> Mvh Ann - der med lys og lygte leder efter en sort/hvid sheltie han til

Er den død?? Kan ikke huske hvad den hed(der), men den dyrkede
også AG.

/Mari

Fra : Rikke Andersen

Dato : 07-02-03 08:21

Havde den krølle på halen ?

Det kunne godt være en Islandsk Fårehund. Sort hvid farvekombination er
ganske vist sjælden, men kan godt forefindes

Rikke Andersen

Fra : Ulla Kühn Gerlach

Dato : 07-02-03 12:23

Kan det være en karelsk bjørnehund?

Fra : Per Manniche Bering

Dato : 07-02-03 22:50

Nu har jeg kigget rundt på nettet og den ligner mest en Shetlands Sheepdog
.... men det er godt nok ikke mange der er sort/hvide ... er der andre racer
man kunne forvæksle med Shetlands Sheepdog ?

P.S nej den havde ikke krølle på halen :)

God weekend !