Metal fra 80'erne
Fra : Buzz

Dato : 06-02-03 20:36

Hej Gruppe

Med håbet om at skabe en slags renæssance:

Hvilket rock/metal nummer fra 80'erne (og evt. start 90'erne) synes du var
det fedeste?

Ser frem til at høre din mening....

Venlig hilsen

Buzz

Fra : MCP_DK

Dato : 06-02-03 20:46

"Buzz" <buzz675@*NOSPAM*hotmail.com> skrev i

> Hej Gruppe
>
> Med håbet om at skabe en slags renæssance:
>
> Hvilket rock/metal nummer fra 80'erne (og evt. start 90'erne)
> [...]

Det nok mest stilskabende Metalband fra 80'erne Metallica og deres
...And justice for all album. Specielt nummeret "One" er fantastisk
flot skrevet nummer. En smule mainstream måske (første metallica
musikvideo der blev spillet på MTV) Master of puppets albummet der
udkom før er dog om muligt et endnu større mesterværk. Derpå er det
specielt "Orion", "master of puppets" og "sanitarium"

--
Michael Petersen

Who is General Failure and why is he reading my disc?
Are you going to Roskilde Festival? Visit here first
http://mcp.amok.dk

Fra : Lin

Dato : 06-02-03 21:14

Metallica var afgjort en vigtig faktor i 80'er metallen og Master of Puppets
er nok mit personlige favoritalbum fra dem. Man kan heller ikke komme udenom
Black Sabbaths "We Sold Our Soul to Rock'n'Roll" og Iron Maidens "Number of
the Beast". Jeg synes at de 3 bands må være de mest toneangivende for
genren.

-Lin

Fra : Kong Kent

Dato : 06-02-03 22:02

> Hvilket rock/metal nummer fra 80'erne (og evt. start 90'erne) synes du var
> det fedeste?

Jeg var helt vild med Metallicas "Master Of Puppets" samt "...and Justice
For All", men tændte også helt elektrisk på Slayers "Reign In Blood" og
"South Of Heaven"

Derudover hørte jeg masser af AC/DC, Iron Maiden og efter Met/Slay
tilbedningen gik jeg videre til de første båndoptagelser af bands som Death
og Napalm Death, Carcass og Iced Earth, og så gik det HELT galt op gennem de
tidlige 90'ere med Cannibal Corpse, Deicide, Morbid Angel, Obituary,
Entombed osv. osv. osv.

Så jeg må nok skylde 80'erne for min evige hang til tung, tung tråd! :)

Kent Kirkegaard Jensen - der i dag stadig hører Pantera etc... *GG*
http://formel1.jubii.dk - F1 på dansk!
http://www.f1journal.com - entusiasternes site.

Fra : Kian Mejdal Pedersen

Dato : 06-02-03 22:12

Welcome To The Jungle - Guns N' Roses

Uden tvivl det fedeste rock nummer, som verden endnu har set og i det hele
taget var (er?) GN'R de største fra den tid. Og jo, også større end
Metallica, selvom de lå tæt.

Fra : Kong Kent

Dato : 06-02-03 22:25

> Welcome To The Jungle - Guns N' Roses

Feeedt nummer!!

> Uden tvivl det fedeste rock nummer, som verden endnu har set og i det hele
> taget var (er?) GN'R de største fra den tid. Og jo, også større end
> Metallica, selvom de lå tæt.

Af frygt for at starte en gammel hellig krig, men GN'R var altså ikke større
end Metallica mht. metallen. GN'R var aldrig nogensinde metal men blot hård
rock og appellerede vel mere til de "bløde" metal-fans end Metallica, der
var rendyrket METAL i 80'erne til og med "black album."

Kent Kirkegaard Jensen.

Fra : RH

Dato : 07-02-03 07:53

"Kong Kent" <kongkentREMOVE@anarki.dk> wrote in

> Feeedt nummer!!

Ja. Jeg kan huske, at jeg havde indstillet mit musikanlæg til at vække mig
hver morgen med dét nummer i de tre år jeg gik i gymnasiet.
Bedre start på en dag skal man lede længe efter!

Fra : -V-

Dato : 07-02-03 00:01

Kong Kent wrote:
> [...]
> op gennem de tidlige 90'ere med Cannibal Corpse, Deicide, Morbid
> Angel, Obituary, Entombed osv. osv. osv.

Jeg har fundet min soulmate!!!!!

Problemet er bare, at jeg ikke kan vælge hvilket nummer der har betydet
mest.

Shortest Straw? (Metallica)
Number of the Beast?(IM)
Postmortem? (Man, jeg havde næsten glemt hvor fedt det er!) (Slayer)
Gung-Ho? (Anthrax)
Over the Wall? (Testament)
Hangar 18? (Megadeth)
Ram It Down? (Judas)

Eller måske Back in Black? (AC/DC)

Og hvor er Manowar dog henne?

Ved det ikke, men giver lejlighed til et kærkomment genhør med alt det fede.

Kent, jeg har på fornemmeren, at du og jeg har lyttet til nogenlunde samme
type skiver.
Hvordan har du det med Forbidden?

-V-

NP: Forbidden - Twisted Into Form

Fra : Ken Larsen (fjern 29~

Dato : 07-02-03 00:10

-V- <Diplomaten@snotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3e42e8b6$0$130$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Kong Kent wrote:

> Ram It Down? (Judas)

Hvad med Painkiller?

> Og hvor er Manowar dog henne?

De er simpelthen guderne, mere storslået musik findes ikke.

Nogen der kan huske Sacred reich, The american way, eller Death angel, Act
III?

MVH
Ken Larsen

Fra : -V-

Dato : 07-02-03 00:36

Ken Larsen (fjern 2905) wrote:

> Hvad med Painkiller?

Ha!!!
Jeg sad og hørte Painkiller - Death Version, for fem minutter siden.
Fantastisk.

> Nogen der kan huske Sacred reich, The american way, eller Death
> angel, Act III?

Jep. Har den første, kan nu bedre li' Surf Nicaragua.

-V-

Fra : Ken Larsen (fjern 29~

Dato : 07-02-03 10:51

-V- <Diplomaten@snotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3e42f0e0$0$133$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Ha!!!
> Jeg sad og hørte Painkiller - Death Version, for fem minutter siden.
> Fantastisk.

Death Version hvad er det for en?

> Jep. Har den første, kan nu bedre li' Surf Nicaragua.

OK, den kender jeg ikke.

Nu blev jeg da helt nostalgisk i går, og måtte lige høre disse 5 store
værker:

Sepultura - Beneath the remains
Kreator - Coma of souls
Motörhead - 1916
Pestilence - Mallevs maleficarvm
Slayer - Seasons in the abyss, wauv titelnummeret og War ensemble er sgu
stort

MVH
Ken Larsen

Fra : -V-

Dato : 07-02-03 23:57

Ken Larsen (fjern 2905) wrote:

> Death Version hvad er det for en?

Ved det faktisk ikke - fandt den på et p2p-site.
Hvis du synes at originalversionen er fed, så tag et lyt på Death Version.
2% hurtigere, 5% tungere, og 109% federe!

-V-

Fra : Betina og Claus Elle~

Dato : 09-02-03 19:48

> Nogen der kan huske Sacred reich, The american way, eller Death angel, Act
> III?
>
> MVH
> Ken Larsen

The American way minder IMHO lidt for meget om And Justice For All, så ja:
Surf Nicaragua ER bedre.

Death Angel: Jeg er mere til Frolic Through The Park. Det er bare et fedt
album!

Men ellers

Accept: Metal Heart
Judas Priest: Defenders Of The Faith
Metallica: Ride The Lightning
Slayer: Reign In Blood
Mercyful Fate: Don't Break The Oath (der IMO er det bedste 80'er album.
Period!!)
Savatage: Hall Of The Mountain King
Megadeth: So Far, So Good, So What..., Rust In Peace
Pretty Maids: Red, Hot and Heavy
Wasted: Halloween, The Night Of...

--

Med Venlig Hilsen
Claus Ellegaard Skytte, 5750 Ringe.

Fra : Kong Kent

Dato : 07-02-03 16:40

> Jeg har fundet min soulmate!!!!!

Det lyder da godt. Så er jeg ikke den eneste med den musiksmag :)

> [...]

> Shortest Straw? (Metallica)
> Number of the Beast?(IM)
> Postmortem? (Man, jeg havde næsten glemt hvor fedt det er!) (Slayer)

Jeg har valgt disse 4 ud, for de er så afgjort de vigtigste af dem du
nævnte. Shortest Straw er så tung og fed, at man til tider ville ønske
Metallica aldrig nogensinde havde lavet andet end den slags numre :)

De andre taler også for sig selv! :)

> Og hvor er Manowar dog henne?

Har aldrig rigtig fået hørt dem. Mine kammerater ejer tonsvis af deres
skiver, og vi hører dem flittigt hos dem, men jeg selv er aldrig blevet
hooked som de andre.

> Kent, jeg har på fornemmeren, at du og jeg har lyttet til nogenlunde samme
> type skiver.

Det kan da godt være. Her er min cd-liste (undskylder længden på forhånd
*GG*)

Abyssos:

Together We Summon The Dark

AC/DC:

* High Voltage

* T.N.T.

* Dirty Deeds Done Dirt Cheap

* Powerage

* Let there Be Rock m. original cover

* If you want blood (you've got it)

* Highway To Hell

* Back In Black

* For Those About. (We Salute You)

* Flick Of The Switch

* Fly On The Wall

* Who Made Who

* Blow Up Your Video

* The Razors Edge

* Live Special Collectors Edition 2 CD

High Voltage

Dirty Deeds Done Dirt Cheap

Let There Be Rock

'74 Jailbreak

Live Special Collectors Edition 2 CD

Ballbreaker

Stiff Upper Lip

Bonfire - 5 CD Tribute Box to Bon Scott

Dirty Deeds Done Dirt Cheap - live single

Highway To Hell - live single

Big Gun - single

Hard As A Rock - single

Hard As A Rock - Digi-single (Limited Ed.)

Hail Caesar - single

Hail Caesar - single inkl. Guitar-pick

Cover You In Oil - single

1996 Ballbreaker Australian Tour EP

Stiff Upper Lip - single

Akercocke:

The Goat Of Mendes

Altar:

Youth Against Christ

Egoart

Provoke

At the Gates:

Slaughter Of The Soul

Benediction:

The Dreams You Dread promo

Burzum:

Burzum/Aske Digi-Pack

Det Som Engang Var Digi-Pack

Hvis Lyset Tar Oss Digi-Pack

Filosofem Rare box w. booklet

Cannibal Corpse:

Eaten Back To Life

Butchered At Birth - uncensored ver. w/lyrics

Tomb Of The Mutilated

The Bleeding

Vile

Gallery Of Suicide - Digi-pack, limited edition

Bloodthirst Digi-pack

Gore Obsessed

Hammer Smashed Face - single

Carcass:

Reek of Putrefaction

Symphonies Of Sickness

Necrotisicm - Descanting the Insalubrious

Heartwork

Swansong

Cemetary:

Godless Beauty

Clawfinger:

Deaf Dumb Blind

Use Your Brain

Clawfinger

Covenant:

Nexus Polaris

Cradle Of Filth:

The Principle Of Evil Made Flesh

Vempire or Dark Faerytales in phallustein

Dusk. and Her Embrace - Digi-pack w/ 1 bonus track

Dusk. and Her Embrace - Coffin Shaped Box w/ 2 bonus tracks

Cruelty And The Beast

Cruelty And The Beast - Strictly limited edition Cross shaped Box

From The Cradle To Enslave

Midian

Midian Leather digipack

Bitter Suites To Succubi

Crowbar:

Crowbar & Live + 1

D.A.D.:

Draws A Circle

No Fuel Left For The Pilgrims

Riskin' It All

Helpyourselfish

Good Clean Family Entertainment

Simpatico

Psychopatico 2CD Live + 1 New track

Everything Glows

Daemon:

Seven Deadly Sins - promo

Death:

Scream Bloody Gore

Leprosy

Spiritual Healing

Human

Individual Thought Patterns

Symbolic

The Sound Of Perseverance

Deicide:

Deicide

Legion

Once Upon The Cross

Serpents Of The Light

Insineratehymn

In Torment In Hell

Amon: Feasting The Beast

When Satan Lives Live

Dimmu Borgir:

For All Tid - Digi pack w/ bonus tracks

Stormblåst

Enthrone Darkness Triumphant

Godless Savage Garden EP

Spiritual Black Dimensions Digi-pack

Puritanical Euphoric Misanthropia Special Edition

Alive In Torment Lim. Ed. Shape CD

Dismember:

Like An Ever Flowing Stream

Indecent And Obscene

Misanthropic - single

Casket Garden - single

Dominus:

View To The Dim

The First 9

Down:

Nola - promo

Earache:

Earplugged

Rareache

Masters Of Misery - tribute to Black Sabbath

Emperor:

In The Nightside Eclipse

Reverence - EP

Anthems To The Welkin At Dusk incl. bonus-tracks/CD-Rom

IX Equilibrium

Prometheus - The Discipline Of Fire And Demise

Entombed:

To Ride, Shoot Straight . - inkl. Bonus-EP

Same Difference

Hollowman EP

Out Of Hand EP

Exmortem:

Labyrinths Of Horror

Face Down:

Mindfield

The Twisted Rule The Wicked Promo

Fear Factory:

Demanufacture

Demanufacture - digi-pack w/ 3 bonus-tracks

°BSWLETe Limited Edition w/ screen saver

°BSWLETe Limited Edition Digi Pack w/ 5 bonus tracks

Digimortal DigiPack

Fimbulwinter:

Servants Of Sorcery

God Dethroned:

The Grand Grimoire

Gorefest:

Mindloss

Erase

Soul Survivor

Fear Digi E.P.

Hypocrisy:

Penetralia Digi-Pack inkl. 2 Bonus-tracks

Obsculum Obscenum

The Fourth Dimension - inkl. 'Arrival.1'

The Fourth Dimension Digi-Pack w/ 'Abyss'

Abducted Digi-Pack inkl. Bonus-track/'Arrival.2'

The Final Chapter

Destroyes Wacken Live CD incl. 4 unreleased studio-tracks

Hypocrisy Digipack

Catch 22

Inferior Devoties - single

Pleasure Of Molestation - early demos

Maximum Abduction - special 'Shape-CD'

Immortal:

Blizzard Beasts Promo

Sons Of Northern Darkness Digi Pack

Iron Maiden:

Killers - double picture-disc edition

The Number Of The Beast

Powerslave

Somewhere In Time

Seventh Son Of A Seventh Son

No Prayer For The Dying

A Real DEAD One Live CD

Virtual XI Limited Edition 3D virtual cover

Brave New World

Be Quick Or Be Dead - single

The Flight Of Icarus/ The Trooper - single

The Angel & The Gambler Digi single part 1 of 2

Konkhra:

Facelift EP

Spit Or Swallow - incl. all autographs

Weed Out The Weak incl. all autographs

Weed Out The Weak - digi-pack w/ 'greetings' & autographs

Come Down Cold

Korn:

Korn

Lock Up:

Pleasure Pave Sewers

Luciferion:

Demonication

Machine Head:

Burn My Eyes Limited Tour Edition 2 CD

The More Things Change.

The More Things Change. - digi-pack

The Burning Red Red Jewel Case

Supercharger - digi-pack

Old - Digi-single part 1

Old - Digi-single part 2

Take My Scars - Digi-single

Take My Scars - Single

Year Of The Dragon - Single

Marduk:

Opus Nocturne

Marylin Manson:

Portrait Of An American Family

Smells Like Children - ½ EP / ½ LP ?!

Antichrist Svperstar

Sweet Dreams - single

The Beautiful People - single

Remix & Repent - digi-single

Mechanical Animals

Holy Wood

Mayhem:

Deathcrush

De Mysteriis Dom Sathanas

Grand Declaration Of War

Megadeth:

So Far, So Good . So What

Rust In Peace

Countdown To Extinction

Youthanasia incl. Hidden Treasures

Cryptic Writings

Risk - 2CD w/ 6 track BONUS-CD

Sweating Bullets - single

Symphony Of Destruction - single

Foreclosure Of A Dream - single

Mercenary:

..Domicile Demo tape (cassette)

Supremacy Mini-CD w/ all autographs

First Breath

Metalized:

Pounding Power vol. 3

Metallica:

Kill 'Em All

Kill 'Em All

Kill 'Em All Gold Edition

Ride The Lightning

Ride The Lightning Gold Edition

Master Of Puppets - signed by Lars

.... And Justice For All - signed by Lars

Metallica Gold Edition w. autographs

Live-Shit Binge And Purge

Load - signed by Jason

Reload

Garage Inc. 2 CD covers

S&M 2 CD w/ San Fransisco Symphony Orcestra

Creeping Death/Jump In The Fire - single

Garage Days Re-revisited original CD single

Garage Days Re-revisited and More Bootleg

Texas '89 Live-bootleg

Masters Of Metal Live Bootleg

15 pieces Of LiveShit Promo

A Tribute To Metallica

A Tribute To Metallica II

One - single

Enter Sandman - single

The Unforgiven - single

Wherever I May Roam - single

Wherever I May Roam - Digi-single

Sad But True - single

Sad But True - picture-single

Nothing Else Matters - single

Nothing Else Matters - live single

Until It Sleeps - single part 1 of 2

Until It Sleeps - single part 2 of 2

Until It Sleeps - single m. 2 tracks (Pap-cover)

Hero Of The Day - single part 1 of 2

Hero Of The Day - single part 2 of 2

Hero Of The Day - cardboard Motörheadache ver.

Mama Said - single part 1 of 2

Mama Said - single part 2 of 2

The Memory Remains - single w/ 'Fuel for Fire'

The Memory Remains - single w/ long 'Outlaw'

The Memory Remains - single w/ 'Bellz'-remix

The Unforgiven II - single part 1 of 3

The Unforgiven II - single part 2 of 3

The Unforgiven II - single part 3 of 3

The Unforgiven II - US Digi single

The Unforgiven II - single part 1 of 3 Aus. Ver.

The Unforgiven II - single part 2 of 3 Aus. Ver.

The Unforgiven II - single m. 2 tracks (Pap-cover)

Fuel - single part 1 of 3

Fuel - single part 2 of 3

Fuel - single part 3 of 3

Turn The Page single m. 2 tracks (Pap-cover)

Whiskey In The Jar single part 1 of 3

Whiskey In The Jar single part 2 of 3

Whiskey In The Jar single m. 2 tracks (Pap-cover)

Die, Die My Darling single

Morbid Angel:

Altars Of Madness

Blessed Are The Sick

Covenant

Domination

Entangled In Chaos live

Formulas Fatal To The Flesh

Gateways To Annihilation

Abominations Of Desolation early songs

Laibach remix

Napalm Death:

Scum

From Enslavement To Obliteration

Harmony Corruption

Death By Manipulation

Utopia Banished

Fear, Emptiness, Despair

Fear, Emptiness, Despair Digi-Pack

Diatribes Digi-Pack

Inside The Torn Apart - Digi-Pack

Words From The Exit Wound

Leaders Not Followers

Enemy Of The Music Business

Greed Killing - single

Breed To Breathe - single

Corridors Of Blood Live-bootleg

Nile:

Black Seeds Of Vengeance

In Their Darkened Shrines

NME Within:

Science Krucifikktion

Nocturnus:

Thresholds

NRG (metal magazine):

Dying Time

MFN Sampler '96

Attack Vol. 1

Attack Vol. 2

Obituary:

Slowly We Rot

Cause Of Death

The End Complete

World Demise Digi-Pack

Back From The Dead

Dead (official live)

Orphanage:

Oblivion

Overdose:

Progress Of Decadence

Scars

Ozzy Osbourne:

Live & Loud 2 CD set Live

Pantera:

Cowboys From Hell

Vulgar Display Of Power

Far Beyond Driven incl. 'The Badge'

The Great Southern Trendkill

Reinventing The Steel

Official Live: 101 Proof

aLive and hostile e.p.

Walk remix

I'm Broken/Slaughtered - single part 1 of 2

I'm Broken/Slaughtered - single part 2 of 2

5 minutes Alone - single

Planet Caravan - single

The Singles 1991-1996 6 CD-S Box

Paradise Lost:

Shades Of God

Icon

Pearl Jam:

Ten

vs

Vitalogy

No Code

Live In Atlanta 3 disc single

Pissing Razors:

Cast Down The Plague

Progress Label:

The Very Best of ...

Rollins Band:

Weight

Get In The Van - On The Road With 'Black Flag'

Samael:

Ceremony Of Opposites

1987 - 1992 to første på double-cd

Rebellion - Digi E.P.

Passage

Satyricon:

Volcano

Sepultura:

Morbid Visions - incl. 'Bestial.' E.P.

Schizophrenia

Beneath The Remains

Arise

Chaos A.D. promo

Chaos A.D. spec. version; incl. 2 Bonus-tracks

Chaos A.D. reissue inkl. 4 Bonus-tracks

Roots - promo w/ 1 different title ('Leaf')

Roots Digi-Pack

The Roots Of Sepultura - w/ 20 track Bonus-CD

Against

Third World Posse Australian release

Dead Embryonic Cells - single

Arise - single

Territory - single

Refuse/Resist - Digi-single

Slave New World - Double Digi-single

Under Siege (Regnum Irae) - single

Roots Bloody Roots - single

Roots Bloody Roots - Digi-single

Ratamahatta - single

Ratamahatta - Digi-singe

Attitude - single

Attitude - Digi-single

Choke - single

Six Feet Under:

Haunted

Alive And Dead E.P. w/ 4 live from 'Haunted'

Warpath - Digipack

Maximum Violence Digipack w/ 2 bonus-tracks

Bonus Disc Live EP w/ 6 tracks

Slayer:

Show No Mercy

Live Undead - første live-album

Hell Awaits

Reign In Blood

South Of Heaven

Seasons In The Abyss

Divine Intervention

Diabolus In Musica Limited edition w/ black cover

Diabolus In Musica Limited edition 2 CD w/ 6 live tracks

God Hates Us All Advance-CD

Undisputed Attitude Punk covers

Decade Of Aggression 2-CD Live

Serenity In Murder - single

Soulfly:

Soulfly

Primitive

Bleed - single

Umbabarauma - single

Suffocation:

Effigy Of The Forgotten

Breeding The Spawn

Pierced From Within

Testament:

Souls Of Black

Trelldom:

Til Evighet ...

Type O Negative:

Slow, Deep And Hard

The Origin Of Feces

Bloody Kisses

Bloody Kisses Digi-Pack

October Rust

World Coming Down

Christian Woman - single

My Girlfriend's Girlfriend - single

Love You To Death - single

Cinnamon Girl - single

Unleashed:

Where No Life Dwells

Shadows In The Deep

Across The Open Sea

Victory

Warrior - promo

Zyklon:

World Ov Worms

> Hvordan har du det med Forbidden?

Har heller ikke fået fat i dem, endnu. For det er jo aldrig for sent at
opdage nye, gamle bands!

Kent Kirkegaard Jensen - der er vild med HYPOCRISY!!

Fra : -V-

Dato : 07-02-03 23:55

Kong Kent wrote:
> Jeg har valgt disse 4 ud, for de er så afgjort de vigtigste af dem du
> nævnte. Shortest Straw er så tung og fed, at man til tider ville ønske
> Metallica aldrig nogensinde havde lavet andet end den slags numre :)

[snip-o-rama]

> Her er min cd-liste (undskylder længden på
> forhånd

Imponerende. Jeg ville ønske, at jeg i tide havde startet sådan en liste. Nu
gider jeg simpelthen at gå i gang med sådan et kæmpeprojekt.

Men men men, du mangler en masse fedt:
Thunder (Engelsk band, Hard Rock)
Opeth, som jeg har udbredt mig om i gruppen tidligere.

Og hvor er Meliah Rage, Metal Church, Flotsam & Jetsam, Dio, Dream Theater
og Suicidal henne? Og Infectious Grooves?

> Har heller ikke fået fat i dem, endnu. For det er jo aldrig for sent
> at opdage nye, gamle bands!

Du ved sikkert, at de var en del af The Bay Area Scene, ikke?
Køb Forbidden Evil, Twisted Into Form, og hør så 'No Reason' fra Distortion.
Dét er det fede af det fede.

Desværre opløst, selv om Paul Bostaph lever videre i Slayer.

-V-

Fra : S. Sørensen

Dato : 08-02-03 23:08

"-V-" <Diplomaten@snotmail.com> wrote in message

> [...]
>
> Og hvor er Meliah Rage, Metal Church, Flotsam & Jetsam, Dio, Dream Theater
> og Suicidal henne? Og Infectious Grooves?
<KLIP>

UUH! Metal Church.... ALT ALT ALT for overset orkester efter min mening.
Anbefaler
albummet Blessing In Disguise. Kan absolut anbefales =)
Dio er som altid en af mine favoritter.. ham kan jeg ikke få nok af =)

S. Sørensen

Fra : -V-

Dato : 09-02-03 11:08

Kong Kent wrote:

> Paradise Lost:
>
> Shades Of God
> Icon

Jeg har Gothic, Draconian Times (SE Collectors Box) og Shades of God/Icon
(Double Pack) liggende, og de bliver *aldrig* hørt.

Hvis du (eller andre) er interesseret, så kan vi finde ud af noget. Du kan
evt. få dem, hvis du bare henter de på N-bro selv.

Beklager, burde måske være i dk.marked.privat.musik.

-V-

Fra : -V-

Dato : 17-02-03 13:30

> [...]
>
> Hvis du (eller andre) er interesseret, så kan vi finde ud af noget. Du kan
> evt. få dem, hvis du bare henter de på N-bro selv.

Der er altså slet ingen, som vil have ovennævnte foræret, og der er endda
koncert med dem i denne uge?
Jaja, hvis der er nogen der kommer på bedre tanker efter koncerten, kan de
jo henvende sig.

-V-

Fra : Ken Larsen

Dato : 17-02-03 14:07

-V- <Diplomaten@snotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3e50d5ab$0$132$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> [...]
> koncert med dem i denne uge?
> Jaja, hvis der er nogen der kommer på bedre tanker efter koncerten, kan de

Jeg kan i øvrigt varmt anbefale at gå til koncerten, da de har været ret
fede de 3 gange jeg har hørt dem.

MVH
Ken Larsen

Fra : Peter G

Dato : 17-02-03 17:05

Eftersom jeg ikke har Icon (eller Shades) er jeg da interesseret i
Dobbeltpakken ved afhentning.
Da jeg allerede har Draconian Times (alm. udgave) mener jeg at den bør
gå til en mere værdigt trængende. Er SE-udgaven specielt fængende m.h.t
eventuel ekstra lydmateriale?

Ellers kan du vel bare sende dem til Moses Hansen?

Ha, jeg har gået på Nørrebro en sen (det var efter kl. 22) tirsdag nat
uden min "al-ondt-frygter-altid-renhedens-lys"-Nefalygte samt berøvet
mine ranker med hvidløgskors, uden at være blevet overfaldet.
Nørrebro er en hundehvalp i mine hænder.

--
M.v.h. / Kind regards, Peter. Email address works.
Gruppen har en OSS (Ofte Spurgte Spørgsmål), ja den har så:

Fra : -V-

Dato : 17-02-03 17:39

Peter G wrote:
> Eftersom jeg ikke har Icon (eller Shades) er jeg da interesseret i
> Dobbeltpakken ved afhentning.

So be it.

> Da jeg allerede har Draconian Times (alm. udgave) mener jeg at den bør
> gå til en mere værdigt trængende. Er SE-udgaven specielt fængende
> m.h.t eventuel ekstra lydmateriale?

Nope, ikke så vidt jeg ved. Ingen ekstra numre, indlægget ser normaltstort
ud, ingen signerede billeder eller billetter til deres upcoming tour.
Coveret er et kraftigt lærredsagtigt værk, som er rimeligt lækkert - minder
lidt om en lille boks.

> Ellers kan du vel bare sende dem til Moses Hansen?

Han er da vist i Norge for tiden....

> Nørrebro er en hundehvalp i mine hænder.

Nørrebro er nemlig meget rart.
Der bor dog en _ret_ mærkelig mand i mit kvarter, ikke så langt fra min
gade.
Han kan godt lide danskere, en masse ligegyldige floskler og Glistrup.
Han kan ikke lide non-danskere, fornuft og vand og sæbe.

Hvis du stadig er interesseret i at besøge N-bro, så siger du bare til.

Gothic er stadig up for grabs, anyone?

-V-

Fra : Michael Petersen

Dato : 18-02-03 14:44

"-V-" <Diplomaten@snotmail.com> mumbled something in

> [...]
> Han kan godt lide danskere, en masse ligegyldige floskler og Glistrup.
> Han kan ikke lide non-danskere, fornuft og vand og sæbe.

Bo Warming ???

--
Michael

Who is General Failure and why is he reading my disc?
Skal du til Roskilde Festival ? Så tjek denne side http://mcp.amok.dk

Fra : -V-

Dato : 18-02-03 14:53

"Michael Petersen" <mcp_dk@e-mail.dk> skrev:

> Bo Warming ???

The One and (hopefully) Only.

-V-

Fra : Ken Larsen (fjern 29~

Dato : 06-02-03 22:43

Buzz <buzz675@*NOSPAM*hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:%Oy0a.55210$Hl6.7007612@news010.worldonline.dk...
> Hej Gruppe
>
> Med håbet om at skabe en slags renæssance:
>
> Hvilket rock/metal nummer fra 80'erne (og evt. start 90'erne) synes du var
> det fedeste?

Hos mig er der ingen tvivl om at Medusa fra Anthrax´s Spreading the desease
er det fedeste metalnummer, for satan hvor det rykker.

Må hellere lige fyre det af.
Stakkels overbo.

MVH
Ken Larsen

Fra : Anders Hertz

Dato : 07-02-03 09:51

On Thu, 6 Feb 2003 20:35:44 +0100, "Buzz"
<buzz675@*NOSPAM*hotmail.com> wrote:

>Hej Gruppe
>
>Med håbet om at skabe en slags renæssance:
>
>Hvilket rock/metal nummer fra 80'erne (og evt. start 90'erne) synes du var
>det fedeste?

Tjah..der var mange. Den 2 plade jeg købte var Iron Maiden: Number of
the beast og den 3. AC/DC: Fly on the wall.
Siden kom der Metallica, Saxon, Priest, Accept,Megadeth, G'n'R, Deep
Purple, Van Halen, Ozzy samt Kiss i samlingen.
Jeg har da også Motley Crue, Bon Jovi og Extreme (hair bands) som var
meget fremme i 80'erne, men der går langt imellem jeg hører dem nu.

Min favouriter fra den tid er nok Iron Maidens: Hallow be Thy name
eller AC/DC: For those about to rock.

/Anders

Fra : Claus \"BonZo\" Jako~

Dato : 07-02-03 13:14

Endelig sker her noget.......Fedt emne !!!

Har helt klart været en Metallica gut hele vejen, og er det stadig. Er sgu
spændt på det nye album, der siges jo at det bliver megatungt at høre på.

Nåmen tilbage til 80´erne.......en tid som sørgeligt nok er forsvundet.

Bands jeg hørte dengang....

Metallica (I´m a Metallica guy since 84´)
Megadeth (Rust In Peace.......Fedt album)
DRI (4 of a Kind.....kan stadig få mig op og ryste det idag manglende hår)
Tankard (Som jeg lige under denne nostalgiske tråd har fundet ud af stadig
eksisterer...... http://www.tankard.org/ til dem der skulle være
interesseret)
Manowar (The bikerband is still going strong)
Iron Maiden (Var sgu lige ved at glemme dette fede band)

Derudover : Judas Priest, Accept, King Diamond, Gode gamle Ozzy, Guns.......
Blødere bands som Skid Row, Steel Heart, White Lion....osv........

Er sgu synd disse tider er væk......pladebranchen er sgu blevet så
kommerciel efterhånden........er det ikke en sikker salgssucces, så bliver
det sgu ikke udgivet. Er næsten sikker på at hvis nogle af de gamle fede
bands levede i nutiden, så vil mange af dem ikke komme frem.

Fra : S. Sørensen

Dato : 08-02-03 23:15

"Claus "BonZo" Jakobsen" <bonzo@mail1.stofanet.dk> wrote in message
> [...]
> det sgu ikke udgivet. Er næsten sikker på at hvis nogle af de gamle fede
> bands levede i nutiden, så vil mange af dem ikke komme frem.

Kan kun være enig. For tiden er 95 % af musikken diverse intetsigende R&B
bands, uden nogen
som helst nosser. Gab siger jeg bare. Min musiksamling går vidst fra Alice
Cooper til W.A.S.P. og dækker
mere eller mindre over hele perioden fra NWOBHM til de seneste udgivelser
fra Dio og Alice Cooper.
Et af de bands som jeg har savnet i denne tråd er Helloween, de var da en
stor del af mine 80'ere =)

S. Sørensen

Fra : Anja Lysholm

Dato : 09-02-03 19:18

> Hvilket rock/metal nummer fra 80'erne (og evt. start 90'erne) synes du var
> det fedeste?

"Still of the night" med Whitesnake.
Uha, eller skal jeg mon vælge "Crying in the rain" (87-udgaven)? Det er
svært...

Anja