Død CPU. Dødt bundkort?
Fra : CK®

Dato : 06-02-03 19:51

Kærestens 'putter døde her forleden.
Uden den store dramatik gik den bare hen og ville ikke rigtig virke.

Hun bad mig om at se på den. Jeg startede skidtet (en XP1600+ på et DFI AD75
bundkort (Rev.A+)).
Den begyndte at tælle ram op, men da den nåede ca. 150.000 byte frøs den.
"Det klarer vi med en restart og en tur i BIOS", tænkte jeg.
Ha.
Haha.
Jeg kom da godt nok til at tænke om.

Den startede overhovedet ikke op.
Det vil sige, der kom lys der hvor lys nu skulle komme og cdrom-drevene og
harddisken
sagde da osse lidt.
Men skærmen gik i stand by-mode. og så skete der ellers ikke mere.
Cdrom-drevene blev ved med at lede efter noget at lave.

Jeg tog låget af dåsen og kiggede ind, mens jeg re-restartede.
Der var strøm til bundkortet. En lille rød lysdiode fortalte mig det.
Der var osse tændt for 'putteren. En anden lille rød lysdiode fortalte mig
dét.
Kølerblæseren kørte.
Osse den på grafikkortet (et Creative TNT2 Ultra).

Men skærmen var i stand by-mode.

"Nå", tænkte jeg. "Så kunne det gamle TNT-kort alligevel ikke mere. Men
hvorfor
kommer højttaleren ikke med de dér advarsels-bip?"
Pyt.
Jeg pillede det gamle grafikkort ud og satte et nyere GF2 MX 64 mb ram i
AGP-porten.
Satte alle stik i igen og trykkede på start.
Same result.

Satte kærestens CPU i min 'putter, som nu ikke ville starte op.

"Aha, heureka og alt det dér", tænkte jeg. "Vi skal ha fat i en ny CPU!"

Den købte jeg i går. En XP1700+ til kr. 595,- hos Zitech.

Satte den i kærestens maskine og startede svinet op.
"Tag dén", tænkte jeg triumferende.
Ha.
Haha.
Hahaha.
Det kunne jeg selv være.
Der skete ikke en skid andet end det, der hele tiden var sket: Intet.

Hvad nu: Er bundkortet gået? Ram-blokken fra kærestens maskine kører fint i
min,
så det er vel ikke den.

Jeg ville lige høre jer kloge ho'der herinde, før jeg fiser ud og får fat i
nyt bundkort.

Nogen ideer?
Anyone?

Har I de facts, I skal bruge?

På forhånd tak for hjælpen og undskyld den lange historie.

Claus

Fra : MIDWAY=PB=

Dato : 06-02-03 22:02

prøv at restette bios

lennart

Fra : CK®

Dato : 07-02-03 15:49

"MIDWAY=PB=" <midway_dk@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> prøv at restette bios
>
> lennart

Det hjalp desværre ikke. Men tak.

Ellers nogen, der har et bud?

Fra : danni plougmann

Dato : 07-02-03 22:40

har du prøvet den nye xp1700 cpu i din egen computer, du kan jo ha været
uheldig at få fat i en amd cpu der ikke virker.
prøv at smide noget andet ram i, evt fra din computer.
prøv at starte maskinen op uden lydkort netkort, harddisk cdromdrev ovs.
kun grafikkort ram og cpu.

Fra : CK®

Dato : 08-02-03 00:47

"danni plougmann" <danni.plougmann@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> prøv at smide noget andet ram i, evt fra din computer.
> prøv at starte maskinen op uden lydkort netkort, harddisk cdromdrev ovs.

Har prøvet det hele. Hjalp ikke. Og den nye cpu virker, den sidder i min
maskine lige nu.

Men tak for forslagene.

C.

Fra : jens

Dato : 09-02-03 11:20

> [...]
> Anyone?
>
> Har I de facts, I skal bruge?
>
> På forhånd tak for hjælpen og undskyld den lange historie.

prøv at sætte en anden strømforsygning i og se om det ikke er der problemet
er
jens

Fra : Henrichsen

Dato : 11-02-03 23:10

Har du lige en 400w som jeg kan låne øøøøøøø