Ramme om billede som link
Fra : Konsol

Dato : 06-02-03 12:35

Jeg har et billede der skal bruges som link, men der kommer en irriterende
ramme omkring billedet - sådan en lilla ramme ligesom tekstlink...

Hvordan kan jeg gøre denne ramme usynlig eller hvid?

Fra : Per Christoffersen

Dato : 06-02-03 12:41

"Konsol" <konsol@konsol.dk> wrote in message
> Jeg har et billede der skal bruges som link, men der kommer en irriterende
> ramme omkring billedet - sådan en lilla ramme ligesom tekstlink...
>
> Hvordan kan jeg gøre denne ramme usynlig eller hvid?

angiv attributten border=0 i din img-tag. Så vil rammen forsvinde.
Hvis den skal være der men være hvid, så skal du igang med noget CSS, for at
styre linkfarven.

/Per

Fra : Konsol

Dato : 06-02-03 12:52

Tak

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 06-02-03 13:29

"Per Christoffersen" <pc@comonto.dk> writes:

> [...]

> angiv attributten border=0 i din img-tag. Så vil rammen forsvinde.
> Hvis den skal være der men være hvid, så skal du igang med noget CSS, for at

Jeg vil anbefale CSS i alle tilfælde. Enten sæt
style="border:none"
på img-elementet eller lav en style-regel i head:
a img {border:none;}

/L
--
Lasse Reichstein Nielsen - lrn@brics.dk
Ph.D. i datalogi søger stilling som software-udvikler i Øst- eller