Problem med NS og Opera!
Fra : Lars

Dato : 05-02-03 22:42

Hej ng

Jeg sidder lige og sætter et script ind på en side, men
den opfører sig underligt i netscape og opera, selvom
jeg laver det i netscape composer, det virker perfekt i
IE.
Problemet er at der indsættes en hvidt område øverst ved
datoen se link: http://home.tiscali.dk/larsbnil/skabelon.html
og sammenlign det i IE og en anden browser.

Jeg har også prøvet at indsætte scriptet i en tabel, men det
hjælper heller ikke, hvordan for jeg dette til at virke
i alle browserne? Det skal være sådan som det ses i IE.

MVH

Lars

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 06-02-03 10:25

"Lars" <lars-nielsen@SPAMFILTERmail.dk> skrev
> [...]
> datoen se link: http://home.tiscali.dk/larsbnil/skabelon.html
> og sammenlign det i IE og en anden browser.

Kunne det tænkes, at det skyldes, du har lavet det sådan:

<script type="text/javascript">
<!-- Start
var days=new Array(8);
days[0]="Søndag";
</script>

....altså en tom div foran scriptet, der genererer datoen?
Prøv at flytte </div> ned efter scriptet.

Erik Ginnerskov - erik@ginnerskov.dk
http://hjem.get2net.dk/sorgin

Fra : Lars

Dato : 06-02-03 12:32

> [...]
> </script>
>
> ...altså en tom div foran scriptet, der genererer datoen?
> Prøv at flytte </div> ned efter scriptet.

Nej, det ser ikke ud til at hjælpe noget, jeg har oploadet med
ændringen hvis du vil se det, http://home.worldonline.dk/larsbnil/skabelon.html

MVH

Lars

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 06-02-03 13:29

"Lars" <lars-nielsen@SPAMFILTERmail.dk> skrev

> Nej, det ser ikke ud til at hjælpe noget, jeg har oploadet med
> ændringen hvis du vil se det,
http://home.worldonline.dk/larsbnil/skabelon.html

Prøv at fjerne <br>

Fra : Lars

Dato : 06-02-03 13:57

> http://home.worldonline.dk/larsbnil/skabelon.html

> Prøv at fjerne <br>

Nej, heller ikke, jeg har oploadet med ændringen.

MVH

Lars

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 06-02-03 14:17

"Lars" <lars-nielsen@SPAMFILTERmail.dk>

> Nej, heller ikke, jeg har oploadet med ændringen.

Så løb jeg tør for ideer

Fra : Lars

Dato : 06-02-03 14:33

> Så løb jeg tør for ideer

du har ikke en ide til hvordan jeg kan lave det på en anden
måde så det ligner...??

MVH

Lars

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 06-02-03 14:53

"Lars" <lars-nielsen@SPAMFILTERmail.dk>
> du har ikke en ide til hvordan jeg kan lave det på en anden
> måde så det ligner...??

Ikke i dag.

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 06-02-03 15:32

"Lars" <lars-nielsen@SPAMFILTERmail.dk> skrev
> du har ikke en ide til hvordan jeg kan lave det på en anden
> måde så det ligner...??

Hvordan, hvis du gør det efter den her skitse:

Definer størrelse og udseende på de enkelte div-klasser i css.

Kan du så få det til at virke ensartet i alle browsere?

Fra : Lars

Dato : 06-02-03 16:20

> Hvordan, hvis du gør det efter den her skitse:

> Definer størrelse og udseende på de enkelte div-klasser i css.
>
> Kan du så få det til at virke ensartet i alle browsere?

Puha, sådan noget kan jeg slet ikke finde ud af,...

MVH

Lars

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 06-02-03 17:33

Hej Lars

> Puha, sådan noget kan jeg slet ikke finde ud af,...

Jeg kan prøve at flikke noget sammen i løbet af weekenden og maile det til
dig på <lars-nielsen@mail.dk>

Fra : Lars

Dato : 06-02-03 18:09

> Jeg kan prøve at flikke noget sammen i løbet af weekenden og maile det til
> dig på SLETTETMAILADRESSE

hvad har du gang i? slet det indlæg omgående, du må ikke
vise folks email adresse på den måde, er du ude på at tilmelde
mig en spamliste? det går jeg ikke udfra, jeg beder dig slette
indlæget som viser min mail adresse korrekt.

MVH

Lars

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 06-02-03 20:50

> [...]
> mig en spamliste? det går jeg ikke udfra, jeg beder dig slette
> indlæget som viser min mail adresse korrekt.

Ups, jeg har kvajet mig, undskyld.
Men tilbudet står stadig åbent.

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/sorgin

Fra : Lars

Dato : 06-02-03 21:35

> Ups, jeg har kvajet mig, undskyld.
> Men tilbudet står stadig åbent.

Helt ok, men gider du ikke lige slette det indlæg så,
det kommer væk? Jeg ved personligt ikke hvordan
man sletter et indlæg, men der er vidst en
nyhedsgruppe om sådanne ting også.

øh, jeg har rodet lidt mere med det, og det ser ud til
at jeg muligvis helt dropper at have datoen der.

Du kan kigge disse to links:

Det første er sådan som jeg har forestillet mig at siden
ca. skal se ud, det er lavet i Frontpage 2.

Det næste er min nye ide til hvordan det kan stå.
Det hele skal opbygges i NS composer, som kan
lave det så det ret kompalitet m. alle browsere og
kan validere.

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 07-02-03 10:59

Hej Lars
> [...]
> Helt ok, men gider du ikke lige slette det indlæg så,
> det kommer væk? Jeg ved personligt ikke hvordan
> man sletter et indlæg, men der er vidst en

Jeg ved godt, hvordan man sletter et indlæg. Problemet er bare, at man skal
være hurtig i vendingen og fra jeg sendte det famøse indlæg og til jeg
opdagede, at det skulle slettes var der gået et par timer. Derudover kan det
vist ikke lade sig gøre at slette et indlæg, der er blevet svaret på. Der
sker i hvert fald ikke noget, når jeg forsøger at slette.

> [...]
>
> Det næste er min nye ide til hvordan det kan stå.
> Det hele skal opbygges i NS composer, som kan
> lave det så det ret kompalitet m. alle browsere og

Den første er ikke så heldig i Opera, faktisk værre end dit første oplæg.
Den anden - din nye skabelon - kører derimod fint i Opera, så det er bare at
fylde indholdet på.

Vil man lave hjemmesider i en WYSIWYG-editor, er NS Composer heller ikke det
værste valg, netop fordi det er valid kode, som kommer ud af arbejdet.

God vind med din HiFi-side

Erik Ginnerskov - eriksnabelaginnerskovdotdk
http://hjem.get2net.dk/sorgin

Fra : Lars

Dato : 07-02-03 11:56

> [...]
> vist ikke lade sig gøre at slette et indlæg, der er blevet svaret på. Der
> sker i hvert fald ikke noget, når jeg forsøger at slette.

Det går nok, vi må håbe ingen får min adresse så, jeg har
ellers været nød til at skifte mail tidligere pga. spam.

> Den første er ikke så heldig i Opera, faktisk værre end dit første oplæg.
> Den anden - din nye skabelon - kører derimod fint i Opera, så det er bare at
> fylde indholdet på.

Jeg ved det, og netop derfor jeg nu bruger NS composer
som virker ordentligt, dog er der nogle ting som IE ikke
viser på samme måde altid, men det er små ting, som
ikke kan ses.

> God vind med din HiFi-side

Tak for det..

MVH

Lars

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 07-02-03 11:42

Erik Ginnerskov skrev:

> [...]
> sig gøre at slette et indlæg, der er blevet svaret på. Der
> sker i hvert fald ikke noget, når jeg forsøger at slette.

Indlægget er skam slettet på Sunsites og TDK's servere. Men
sletninger af indlæg har ringe effekt medmindre man er meget
hurtigt ude. Hvis folk først har downloadet et indlæg er det kun
dem selv der kan slette det - og når der er gået flere timer inden
sletningen vil der være mange der har nået at hente indlægget.

Det er desværre også stadig tilgængeligt på Google (jeg ved ikke
hvordan de behandler sletninger normalt, det kan tænkes at de ikke
sletter ved opfølgninger).
--
Jens Gyldenkærne Clausen