[CSS] nowrap i div
Fra : Leonard

Dato : 05-02-03 19:00

I "gamle dage" kunne man skrive <td nowrap>, men hvad skriver jeg i
CSS til en <div> jeg gerne vil have til ikke at wrappe linierne?
--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 05-02-03 19:19

Leonard <dette.er.ikke.en.mail@der.virker.invalid> writes:

> I "gamle dage" kunne man skrive <td nowrap>, men hvad skriver jeg i
> CSS til en <div> jeg gerne vil have til ikke at wrappe linierne?

eller

Den første forhindrer kun line-breaks der ikke findes i originalen,
og svarer til nowrap-attributten.
Den anden forhindrer også at flere white-spaces bliver slået sammen.
Den sidste svarer til opførslen i en <pre>.

CSSv2.1 har et par stykker til, men er næppe bredt understøttet endnu.

/L
--
Lasse Reichstein Nielsen - lrn@brics.dk
Ph.D. i datalogi søger stilling som software-udvikler i Øst- eller

Fra : Allan Vebel

Dato : 10-02-03 23:38

Leonard <dette.er.ikke.en.mail@der.virker.invalid> skrev:

> I "gamle dage" kunne man skrive <td nowrap>, men hvad skriver
> jeg i CSS til en <div> jeg gerne vil have til ikke at wrappe
> linierne?

En snydemetode kunne være:

Dette&nbsp;må&nbsp;ikke&nbsp;skifte&nbsp;linie.

Det har jeg brugt en del på <a href="x">[Læs&nbsp;mere]</a> idet
det ser dumt ud at to ord i et link står på 2 linier.

Andre steder kan jeg ikke se at det er formålstjenligt?

Ellers er jeg helt enig med Lasse omkring white-space.

--
Allan
http://html-faq.dk

Fra : Leonard

Dato : 11-02-03 20:47

"Allan Vebel" <nospam@vebel.dk> wrote:

>Det har jeg brugt en del på <a href="x">[Læs&nbsp;mere]</a> idet
>det ser dumt ud at to ord i et link står på 2 linier.

Og der er det også nemt og overskueligt.

>Andre steder kan jeg ikke se at det er formålstjenligt?

Jeg skal bruge det til at vise adresser med, og dem vil jeg helst have
i 3 linier:
navn
vej husnr
postnr by