De pædofile offer tv2 torsdag 6 feb kl 204~
Fra : Chokmah

Dato : 05-02-03 16:53

Nu har vi jo debateret dette snart til hudløshed men her synes at komme et
program der tager udgangspunkt i emnet.

selv om jeg nok mener ordet pædofil kræver en mere neuanceret fortolkning
ind - programmet lægger op til en sag man nok kunne slå huld på i
dk.kultur.sprog - jeg magter næppe at gøre det med respons da jeg har en
fornemelse af at Bertel køre gruppen med Hård hånd og om jeg næppe enogen
sinde har været i det fine selskab - så er jeg det sgu slet ikke nu - :)

anyhow jeg tror det ku være et godt program at tage en debat ud fra....

Mv
Bo M Mogensen

Fra : P.N.

Dato : 05-02-03 19:40

"Chokmah" <chokmah@c.dk> wrote in message news:b1rc2b$q5r$2@sunsite.dk...
> [...]
> sinde har været i det fine selskab - så er jeg det sgu slet ikke nu - :)
>
> anyhow jeg tror det ku være et godt program at tage en debat ud fra....

Jeg så det i tv, det er tale om en homoseksuel der sidder og spiller pik på
en mindreårig.
Han skulle hænges op i nosserne mens jeg saver hans pik af med en hobbykniv.
Og offentlig halshugning på rådhuspladsen ville osse være passende.

MVH P.N.

Fra : Chokmah

Dato : 05-02-03 20:04

"P.N." <pip160@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]

hobbykniv.
> Og offentlig halshugning på rådhuspladsen ville osse være passende.

nej det er en anden sag du tænker på der har været snedt på norsk tv2 om en
dansk mand i 60 erne der har forgrebet sig på nogen børn i rumænien !

Mv
Bo M Mogensen

Fra : Ukendt

Dato : 06-02-03 12:42

> [...]
> sinde har været i det fine selskab - så er jeg det sgu slet ikke nu - :)
>
> anyhow jeg tror det ku være et godt program at tage en debat ud fra....

Hvad er det du så gerne vil debattere?
Om man kan gradbøje pædofili ordet eller forbrydelsen?

Fra : Chokmah

Dato : 07-02-03 03:16

Jesper Nielsen wrote:

> Hvad er det du så gerne vil debattere?
> Om man kan gradbøje pædofili ordet eller forbrydelsen?

tæt på og dog forbi :)
nu ved jeg ikke hvor grundigt du gar fulgt de mange pædofil debtaer i dss ?
hvorfor jeg mente at netpo den udsendelse kunne kast enoget lys over de
mange debatter med noget konkret !

men Peter Turbalaruse og cit har jo beriget gruppen med en - andet syn på
netop dette emne ind hvad man normalt må antage for at være go konsensus ved
definationen af begrebet !
som jeg mener at erfare er : klyng dem med tilbøjeligheden op og skær køns
organerne af dem på stedet .
se nu har jeg selvfølig ingen ord bøger på den her maskine det er ikke min
..... men jeg tviler på at det er slig definiation der står skrevet ... men
der bør selvfølig findes en helt klar defination sted i mellem den der har
tilbøjeligheden men ikke lader den forløses i handling kontra den der
gør.... hvor man i det ene tilfælled står med en seksual forbryder og i det
andte tilfælled står med et menneske der nu en gang har en præferance som
han/hun kan gøre lige så lidt ved som alle andre med de præferancer som
naturen nu en gang har givet dem !
så vil jeg mene det er på plads ?

men nu så jeg udsendelsen ....og havd ejeg nu ikke lige været en voksen
hetro sekuel mand fra Jylland så ville jeg nok ha fældet en tåre ... nej
oprigtigt talt det var sgu rystene jeg kan faktisk ikke huske at jeg har set
boiget der har gjort så stort indtryg på mig siden jeg så dokumentar
programmer med oprydninger fra auswitzh , men på en eller anden måde var det
her næsten være fordi med resterne fra de tyskje kz lejere der er det jo
*bare* ansigtsløse klumper af lige der bliver kørt ned i et huld af en
buldozer ligenene ting - de er jo døde der er ikke så meget man kan gøre ved
det ...eller jow find de ansvarlige og hæng dem eod.

men konklusionen bliver lidt den samme her ... jeg synes specilt jeg ku
mærke det med den 14 årigs angsrt for at komme tilbage til forbryderen - der
når man et fantastisk punkt i sit hjerte eller jeg gjorede - hvor man er
renset for tvil - man når ud over alle idder om hvad der er ku være rigtigt
og forkert - at blive tildelt den oplevelse at vide det er mere rigtigt ind
forkert/naturligt at slå denne forbryder ihejl ind at lade være... den
næsten arkaiske angst man kan se i hendes ansigt - bøjer alle ender sammen
og man kan betragte en virkelighed der har nået sit klimax betragte en skade
der nok arldirg kan rettes op....p.gr en så misantropisk handling at kun den
definitive ophørsel af forbryderens eksistens - beretiger situaionen.....

Mv
Bo M M

Fra : Anita

Dato : 07-02-03 11:21

"Chokmah" skrev
[klip]

I henhold til din titellinje vil jeg spørge, hvad I synes om udsendelsen
igår?

Jeg så desværre kun de sidste 35 minutter. Men det var bestemt også
skræmmende nok. Jeg forstår stadig ikke hvordan man (som pædofil) kan stille
spørgsmålstegn ved om barnet tager skade af misbruget. Det er så tydeligt
for mig, at disse børn er mærket på psyken (og nogle også fysiken) for
livstid.

Venligst Anita

Fra : Sexyone1976

Dato : 07-02-03 13:04

Fra : Chokmah

Dato : 07-02-03 17:40

Anita wrote:
> [...]
> udsendelsen igår?
>
> Jeg så desværre kun de sidste 35 minutter. Men det var bestemt også

ja man bliver helt fysisk dårlig ?

> [...]
> stille spørgsmålstegn ved om barnet tager skade af misbruget. Det er
> så tydeligt for mig, at disse børn er mærket på psyken (og nogle også

Puhh ja men det vi så i det program var jo børn der var udsat for seksual
forbryder ... men som jeg så ofte før har nævnt for mit eget og de fleste
andre drenges vedkomen er det nok en våd drøm der bliver realiseret hvis man
bare kunne få lov tol at pille løs ved en moden kvinde så længe som man har
lyst i barndommen.
jeg kan da se min søster ( well en af dem ) en yderst fager sag - hun gar to
drenege hun gar et helved med at få dem itl at holde sig af sine bryster -
hun har vityerligt også nogen goe nødder men .....ja jeg ved sgu ikke , dte
var ikke noget jeg kunne finde på som barn mht.famillie .... men hun klare
fint slår det hænd i en blanding i mellem spøg også er det nok ... men på
mange måder er det nok også noget andet med pige ind drenge børn
Puhh i det hele taget er mænd sgu i de flerste tilfælled en hatastroffe hvis
det ikke er sammen med kvinder eller ja dte falder mig hårdt som den førende
homofob at sige det men aht. debatens seriøsistet andre indstillede mænds
lyster .... ja så er mænd sgu en katastrofe .... dybeses set forstår jeg
ikke rigtiogt kvinder men det er mig virkeligt en kilde til undren hvad de
ser i mænd ad ad ad :) nej .... men der er et eller andet der..
som er svært at sætte fingeren på ...
Mv
Bo M Mogensen

Fra : Ally

Dato : 07-02-03 22:39

>I henhold til din titellinje vil jeg spørge, hvad I synes om udsendelsen
>igår?

Jeg så den, og jeg blev meget chokeret. Det var især den unge piges
(Merrilea) beretning, og især hendes reaktion til sidst, der satte en
klump i halsen på mig. Det var fandeme ikke småting, hun havde været
ude for, og det var bare SÅ forkert at høre de ting fra en pige på 8-9
år, eller hvor gammel hun nu var på det tidspunkt. Og hendes reaktion
til sidst sagde bare det hele.

> [...]
>spørgsmålstegn ved om barnet tager skade af misbruget. Det er så tydeligt
>for mig, at disse børn er mærket på psyken (og nogle også fysiken) for

Ved at sætte spørgsmålstegn ved det, prøver de på at retfærdiggøre
det... at gøre det "normalt". De fleste alkoholikere nægter jo også at
have et problem... de kan jo altid stoppe med at drikke. De fornægter
problemet ligeså meget som de pædofile gør.

Min personlige mening, som sikkert også skinner igennem ovenfor, er,
at jeg kun har foragt for den slags. Jeg kommer aldrig til at forstå
det. Jeg kan forstå homoseksualitet, fetishisme, sadomasochisme og alt
muligt andet som vedkommer den menneskelige seksualitet... men børn og
dyr vedkommer IKKE den menneske seksualitet, så det kommer jeg aldrig
nogensinde til at forstå endsige acceptere.

De venligste hilsener

Allan
--
E-mail: quincy_md@hotmail.com
ICQ#: 15 88 35 47

Fra : Anita

Dato : 08-02-03 00:34

"Ally" <quincy_md@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> ude for, og det var bare SÅ forkert at høre de ting fra en pige på 8-9
> år, eller hvor gammel hun nu var på det tidspunkt. Og hendes reaktion

Lige præcis. Men igen, man kan næsten altid sætte spørgsmålstegn ved
psykologens måde at stille spørgsmål på, for de var lidt ledene. Fx. "Gjorde
han sådan og sådan?" I stedet for det mere neutrale: "Hvad gjorde han?"

Men jeg er helt enig med dig. Pigens udsagn var meget ubehagelige og
manipulationen var let at spore. "Gjorde det ondt?" "Ja" "Sagde du til ham
at det gjorde ondt?" "Nej, for det måtte jeg ikke. Det ville han ikke høre
tale om" (Husker ikke hendes svar præcist)

> [...]
> have et problem... de kan jo altid stoppe med at drikke. De fornægter
> problemet ligeså meget som de pædofile gør.

Jeg er ikke sikker på, at det kan sammenlignes. Uden dog at vide det, da jeg
ikke har specielt indgående kendskab til nogle af delene. men jeg tror da du
kan have ret i at en del af det ligger i "fornægtelse". Så længe man kan
afvise at det er selve overgrebet, der er dybt skadeligt for barnet, er det
lettere at leve med sig selv og det man evt. har gjort.

> [...]
> dyr vedkommer IKKE den menneske seksualitet, så det kommer jeg aldrig
> nogensinde til at forstå endsige acceptere.

Jeg tror godt jeg kan forstå det. Jeg kan forstå, at man kan have en
seksualitet, der retter sig mod noget bestemt - eget køn, modsatte køn,
ældre, yngre og også børn. Men jeg kan ikke acceptere at overgreb finder
sted. I det øjeblik et individ krænkes af en persons seksualitet (fx. også
hvis en lesbisk kvinde ville i lag med mig, det ville jeg bestemt ikke bryde
mig om) står jeg af. Man kan have sin seksualitet for sig selv, men i det
øjeblik man lader det gå ud over andre, går det galt. Især hvis disse andre
ikke ønsker det, og ikke er i stand til eller har mulighed for at sige fra.
Det er i den forbindelse mit indtryk, at netop manipulationen er en brik i
mange udøvende pædofiles spil. En afsløring vil jo være fatal, så den må for
alt i verden undgås.

Som altid... det er en lang og svær diskussion. Barnet bør altid være det
vigtigste, men ender desværre oftest som taberen.

Venligst Anita

Fra : Ally

Dato : 08-02-03 23:59

>Lige præcis. Men igen, man kan næsten altid sætte spørgsmålstegn ved
>psykologens måde at stille spørgsmål på, for de var lidt ledene. Fx. "Gjorde
>han sådan og sådan?" I stedet for det mere neutrale: "Hvad gjorde han?"

Jeg lagde godt nok ikke mærke til, at de var ledende. Spørgsmålet er
også, om pigen kunne svare, hvis man bad hende forklare, hvad der var
sket. Jeg husker, hun i starten vendte sig om til en dame (sin mor?)
og spurgte, om ikke hun kunne svare.

> [...]
>at det gjorde ondt?" "Nej, for det måtte jeg ikke. Det ville han ikke høre
>tale om" (Husker ikke hendes svar præcist)

Ja, det var meget tydeligt, at han havde fuld kontrol over hende. Og
det er jo forfærdeligt, at pigens tillid i dén grad bliver misbrugt.

>Jeg tror godt jeg kan forstå det. Jeg kan forstå, at man kan have en
>seksualitet, der retter sig mod noget bestemt - eget køn, modsatte køn,
>ældre, yngre og også børn.

Det sproglige forstår jeg... og jeg forstår meningen. Men jeg kan ikke
forstå, man kan blive tændt af et barn. Ligeså vel som jeg heller ikke
kan forstå, at der er nogle mænd, der tænder på at have 3 regnfrakker
og en gasmaske på samtidigt. Forskellen er bare, at sidstnævnte har
jeg intet imod.

> [...]
>hvis en lesbisk kvinde ville i lag med mig, det ville jeg bestemt ikke bryde

Jeg ville nu ikke have noget imod, hvis en bøsse lagde an på mig. Jeg
ville pænt fortælle ham, at det ikke er mig, og så ellers føle mig
smigret

>Man kan have sin seksualitet for sig selv, men i det
>øjeblik man lader det gå ud over andre, går det galt. Især hvis disse andre
>ikke ønsker det, og ikke er i stand til eller har mulighed for at sige fra.

Det sidste er meget vigtigt i den sammenhæng. Det først er jeg lidt
usikker over, hvad du mener. Jeg er i den situation, at jeg ville have
meget svært ved at skjule dele af min seksualitet, ligesom f.eks. en
meget feminin bøsse ville have det. Spørgsmålet er, om jeg lader min
seksualitet gå ud over andre, efter din definition? Mit "problem" er,
meget kort fortalt, at jeg tænder på alt feminint, og ville ønske, jeg
var pige. Det betyder, at jeg f.eks. har mange feminine egenskaber,
elsker at snakke om følelser, om makeup, om smykker osv. osv. Mine
veninder ved det, og de bør vide det, fordi jeg hverken kan eller vil
skjule det. Betyder det, at jeg lader min seksualitet gå ud over dem?

>Som altid... det er en lang og svær diskussion. Barnet bør altid være det
>vigtigste, men ender desværre oftest som taberen.

Desværre ja. Glemmer ikke hende den unge pige i udsendelsen
(afroamerikaneren (så er jeg vist politisk korrekt)), hvis mor havde
slået hånden af hende, fordi hun havde såret hende! Det viser
tydeligt, at man kan risikere at man må stå alene med det hele
bagefter.

De venligste hilsener

Allan
--
E-mail: quincy_md@hotmail.com
ICQ#: 15 88 35 47

Fra : Anita

Dato : 09-02-03 00:39

"Ally" skrev

> [...]
> kan forstå, at der er nogle mænd, der tænder på at have 3 regnfrakker
> og en gasmaske på samtidigt. Forskellen er bare, at sidstnævnte har

Jeg har heller ikke noget imod at folk har en seksualitet rettet mod børn.
De skal bare holde nallerne for sig selv.

> Jeg ville nu ikke have noget imod, hvis en bøsse lagde an på mig. Jeg
> ville pænt fortælle ham, at det ikke er mig, og så ellers føle mig
> smigret

Tjo, det ville jeg nok alligevel også...

> [...]
> veninder ved det, og de bør vide det, fordi jeg hverken kan eller vil
> skjule det. Betyder det, at jeg lader min seksualitet gå ud over dem?

Det er svært. Du er nok et grænsetilfælde *G*
Men dine veninder kan jo klart sige fra, hvis de ikke bryder sig om at
diskutere menstruationssmerter (eller whatever) med dig. Det jeg mente med
"lader gå ud over" er nok mere "hvor man pådutter andre sin seksualitet" og
dermed overskrider andres grænser. Jeg mener sådan set ikke med udseende,
udstråling eller ord. Jeg mener i handling.

> [...]
> slået hånden af hende, fordi hun havde såret hende! Det viser
> tydeligt, at man kan risikere at man må stå alene med det hele

Ja. Og det er netop der hvor man har ALLERMEST brug for ikke at være alene.

Venligst Anita

Fra : Ally

Dato : 09-02-03 02:05

G'aften Anita... burde egentlig gå i seng, men jeg må liiiige svare
dig

>Jeg har heller ikke noget imod at folk har en seksualitet rettet mod børn.
>De skal bare holde nallerne for sig selv.

Den er svær at definere, synes jeg. I princippet må folk jo have den
seksualitet, de har... men tanken om en gammel mand, der sidder og
onanerer til en reklame fra BR får det klart til at vende sig i mig.

>Tjo, det ville jeg nok alligevel også...

Hihi... Ja, hvorfor skulle man ikke føle sig smigret? Måske er det
ikke noget, man selv er interesseret i, men det er en person, der er
interesseret i én... det er da en tilkendegivelse, der vil noget

>Det er svært. Du er nok et grænsetilfælde *G*

*GG*... det er du langtfra den første, der har sagt *GGG*

> [...]
>dermed overskrider andres grænser. Jeg mener sådan set ikke med udseende,
>udstråling eller ord. Jeg mener i handling.

Jeg havde godt på fornemmelsen, det var dét, du mente... jeg måtte
bare være sikker Og med hensyn til den fysiske del af min
seksualitet, er jeg vist hverken mere eller mindre spændende/kedelig
end de fleste, så dér pådutter jeg ikke mine veninder noget. Det er
kun på den feminine side, at jeg "pådutter" dem noget.

>Ja. Og det er netop der hvor man har ALLERMEST brug for ikke at være alene.

Og det, der gør det ekstra chokerende, at en mor kan droppe sin egen
datter, efter datteren har været ude for sådan noget. I den situation
burde man netop være der for hende. Det er sgu noget af en ravnemor

De venligste, men snorkende, hilsener

Allan
--
E-mail: quincy_md@hotmail.com
ICQ#: 15 88 35 47

Fra : Anita

Dato : 11-02-03 13:52

"Ally" skrev

> G'aften Anita... burde egentlig gå i seng, men jeg må liiiige svare
> dig

Altså...du skal jo passe dine sengetider!

> Den er svær at definere, synes jeg. I princippet må folk jo have den
> seksualitet, de har... men tanken om en gammel mand, der sidder og
> onanerer til en reklame fra BR får det klart til at vende sig i mig.

Så slemt har jeg det ikke med den tanke. Det er da ikke rart, det medgiver
jeg dig, men det er det jo sådan set heller ikke når folk fantaserer om
voldtægt eller lign. Jeg prøver at fastholde mig selv på, at der er langt
mellem tanke og handling. Selvom jeg desværre godt ved at det ikke altid
forholder sig sådan for alle mennesker.

> Hihi... Ja, hvorfor skulle man ikke føle sig smigret? Måske er det
> ikke noget, man selv er interesseret i, men det er en person, der er
> interesseret i én... det er da en tilkendegivelse, der vil noget

Helt klart. Men der jeg egentlig ville hen, var i det øjeblik grænserne
overskrides. Hvis fx. kvinden ikke accepterede mit nej tak, forsøgte at
kysse mig eller noget i den stil. Follow?

[Klip]
> Og med hensyn til den fysiske del af min
> seksualitet, er jeg vist hverken mere eller mindre spændende/kedelig
> end de fleste,

*hehe* Har jeg svært ved at tro...

> Og det, der gør det ekstra chokerende, at en mor kan droppe sin egen
> datter, efter datteren har været ude for sådan noget. I den situation
> burde man netop være der for hende. Det er sgu noget af en ravnemor

Ja, det må man sige. Men jeg tror ikke man forstår det helt, med mindre man
har været der. Selv kan jeg ikke forestille mig en krise, der ville få mig
til at flygte med halen mellem benene, men jeg kender mennesker, som jeg
sagtens kunne forestille mig ville reagere på den måde.

Venligst Anita

Fra : Ally

Dato : 11-02-03 14:26

>Altså...du skal jo passe dine sengetider!

Jeg kæmper og gør alt, hvad jeg kan, men indtil videre er jeg rigtig
dårlig til det

> [...]
>mellem tanke og handling. Selvom jeg desværre godt ved at det ikke altid

Ens fantasi er selvfølgelig et friområde hvor alt kan ske, og hvor alt
er tilladt. Men jeg kan ikke lade være med at føle afsky ved tanken
om, at en voksen mand tænder på et barn. Endnu mere afsky føler jeg
ved tanken om, at en voksen mand sidder og onanerer af billeder med
børn. Og helt galt bliver det selvfølgelig med dem, der gør noget ved
det, og begår overgreb.

Noget af den afsky stammer formentlig også fra, at jeg tvivler meget
på, at de mænd, der tænder på børn, er i stand til at holde fingrene
for sig selv for tid og evighed. På dét punkt kan jeg trække lidt på
mine egne erfaringer. Som sagt tidligere ville jeg ønske, jeg var
pige. Som sådan forsøger jeg jo at nærme mig den verden, jeg så gerne
ville være en del af... den feminine verden, og derfor er jeg, hvad
man nok kan kalde hjemme-trans. D.v.s. hjemme går jeg med smykker,
højhælede sko/støvler og alt andet, der hører til det at være kvinde.

I forbindelse med et nyt forhold for en del år siden forsøgte jeg at
droppe det. Jeg gemte alt væk, der ikke normalt hører til en ung fyr.
Kæresten flyttede ind, og alt gik fint... den første tid. Efterhånden
blev jeg mere og mere frustreret... en tur i byen, og jeg var tæt på
grådens rand, fordi her var den ene pige efter den anden i højhælede
støvler og smykker, og det føltes længere væk fra mig end nogensinde.
Efter et halvt år brød jeg sammen, og måtte tage en alvorssnak med min
daværende kæreste. Jeg kunne ikke fortsætte mere på den måde. Jeg
følte ikke, jeg var hel mere.

Lidt det samme frygter jeg kunne ske for dem med pædofile tendenser.
Måske kan man godt bilde sig ind, at man kan nøjes med at fantasere om
sex med børn, men kan det holde i længden? Kan han fortsætte med at
nøjes med fantasien? Eller vil han bukke under, hvis der f.eks. kom
det helt rigtige barn?

>Helt klart. Men der jeg egentlig ville hen, var i det øjeblik grænserne
>overskrides. Hvis fx. kvinden ikke accepterede mit nej tak, forsøgte at
>kysse mig eller noget i den stil. Follow?

Yes, I follow Og det forstår jeg fuldt ud. Jeg ville heller ikke
bryde mig om, hvis en fyr prøvede at kysse mig. Tilnærmelser er okay,
men går det hen og bliver fysisk, så står jeg også af. Da jeg var
kontorelev var chefen i en af afdelingerne bøsse. Hver gang, han
skulle vise mig noget, blev han fysisk på en meget ubehagelig måde...
lagde armen på skulderen, kom så tæt på, at man næsten kunne mærke
hans skæg, kom med små spydige bemærkninger osv. Det var decideret
ubehageligt.

>*hehe* Har jeg svært ved at tro...

*GGG*... tro mig, jeg er vist MEGET almindelig på den fysiske
seksualitet. Alt det spændende foregår kun oppe i mit hoved *GG*

> [...]
>til at flygte med halen mellem benene, men jeg kender mennesker, som jeg
>sagtens kunne forestille mig ville reagere på den måde.

Det er nok svært at forudse menneskers reaktion på den måde, men der
er ikke nogle i min bekendsskabskreds, som jeg kunne mistænke for en
sådan reaktion.

De venligste hilsener

Allan
--
E-mail: quincy_md@hotmail.com
ICQ#: 15 88 35 47

Fra : Anita

Dato : 14-02-03 12:22

"Ally" skrev

> Jeg kæmper og gør alt, hvad jeg kan, men indtil videre er jeg rigtig
> dårlig til det

Uha, hvor jeg kender det ALT for godt!

> Noget af den afsky stammer formentlig også fra, at jeg tvivler meget
> på, at de mænd, der tænder på børn, er i stand til at holde fingrene
> for sig selv for tid og evighed.

Ja det er jo i hvert fald det billede vi får fra medierne. Måske er der
mange der sagtens kan styre det, det hører vi bare ikke om. Hvis en mand
ytrede sig om det ville han vel ca. skulle betale samme pris, som den iraker
der tør sige at Saddam Hussein er en idiot.

> [...]
> Efter et halvt år brød jeg sammen, og måtte tage en alvorssnak med min
> daværende kæreste. Jeg kunne ikke fortsætte mere på den måde. Jeg

Jeg husker godt din historie fra tidligere. I lyset af din erfaring forstår
jeg godt din bekymring overfor de pædofile. Men det er jo ikke sikkert at
pædofile, har det på samme måde. De har jo fx. altid vidst (og dermed måske
vænnet sig til tanken) at de aldrig ville kunne udføre deres lyster uden at
bryde loven. Sådan har det jo ikke været for dig. Du valgte bevidst i en
periode at undertrykke dig selv og din personlighed, og det forstår jeg
udmærket man ikke kan leve med for altid. Det er måske de pædofile der
prøver det samme som det går galt for?

> [...]
> sex med børn, men kan det holde i længden? Kan han fortsætte med at
> nøjes med fantasien? Eller vil han bukke under, hvis der f.eks. kom

Ja det er ikke til at vide...

> [...]
> lagde armen på skulderen, kom så tæt på, at man næsten kunne mærke
> hans skæg, kom med små spydige bemærkninger osv. Det var decideret

Yikes... det er SÅ ubehageligt.

> *GGG*... tro mig, jeg er vist MEGET almindelig på den fysiske
> seksualitet. Alt det spændende foregår kun oppe i mit hoved *GG*

*G* Okay, men det er jo heller ikke så tosset at have noget aktivitet mellem
ørerne

> Det er nok svært at forudse menneskers reaktion på den måde, men der
> er ikke nogle i min bekendsskabskreds, som jeg kunne mistænke for en
> sådan reaktion.

Kender du ikke typen som er totalt konfliktsky, ikke er i stand til at
reflektere over egen praksis og som selv i forholdsvis små krisesituationer
går helt ned med flaget og slet ikke ved hvad hun skal gøre? Jeg kender en
enkelt som jeg kunne forstille mig, ville have for svært ved at se sandheden
i øjnene... hvis hun nu var havnet i situationen med et misbrugt barn. Det
er hun dog heldigvis ikke.

Man skal være stærk for at håndtere sådan en situation. Er man ikke det
(hvad end årsagen måtte være) tror jeg det er lettere at benægte alt og
dermed fritage sig selv for en uudholdelig skyldfølelse. Men det er sørme en
træls pris for barnet at betale...

Men noget jeg rent personligt (som kommende folkeskolelærer) godt kunne være
interesseret i, er at finde ud af, hvordan man får øje på disse børn, der
har brug for hjælp. Jeg kunne forestille mig et tegn som at barnet isolerer
sig fra kammeraterne, men der er garanteret mange andre tegn man kan være
obs på?! Nogen der kender til info på området?

Venligst Anita

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 14-02-03 13:57

On Fri, 14 Feb 2003 12:22:24 +0100, "Anita" <anita@*slet*stofanet.dk>
wrote:

> [...]
>ytrede sig om det ville han vel ca. skulle betale samme pris, som den iraker
>der tør sige at Saddam Hussein er en idiot.

tillad mig lige at hoppe ind - er der ingen af jer der har fantasier
som unægteligt tænder meget - men som ikke vil ku realiseres som en
virkelig begivenhed ???

jeg har da ofte undret mig over den kvindelige seksualitet - men
spørge lysten som jeg er - så de felste af dem som jeg har talt med om
det har fantaseret om at blive voldtaget - men de ku fame ikke tænke
sig det i virkligheden ...

der er da også som mand well som mig jeg fantasere om at gøre men jeg
ku da arldirg finde på at gøre det fordi - selvom det som en del af en
sex akt ku være fristene at brække armen på den man havde sex med
så er det på ingen måde det kick værd at gøre noget så slemt ved et
andte menneske - eo ipso det tænder men rart at gøre det ved et andet
menneske som helhed er det da ikke / ville det ikke være

på samme måde tror jeg godt man kan tænde på børn uden jeg dog kan
foretsille mig det - men det er den samme grusomhed hvilekt vil
afholde et bevist menneske fra slig handling
Mv
Bo M Mogensen

Fra : Anita

Dato : 14-02-03 15:31

"Bo M Mogensen" skrev

> tillad mig lige at hoppe ind - er der ingen af jer der har fantasier
> som unægteligt tænder meget - men som ikke vil ku realiseres som en
> virkelig begivenhed ???

Næh... det tror jeg ikke.

Venligst Anita

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 14-02-03 20:20

On Fri, 14 Feb 2003 15:30:54 +0100, "Anita" <anita@*slet*stofanet.dk>
wrote:

>"Bo M Mogensen" skrev

>Næh... det tror jeg ikke.

ja ok ...hvis du siger det ...så passer det selvfølig .... det er
måske også mere for sm folket (?) men jeg har nu hørt MANGE kvinder
sige de tændte på tanken om at blive voldtaget eller bar eblive
bedægget af en ustandselige mængde af herre - men nu kun som
fantasi...
¨
uden at gå i detalier så køre jeg da en gang i mellem sex terror på
min suverænt bedre ½ del - ok nu har hun også flere kønshomoner ind
blod celler men dte kan være 5-6 sms der virkeligt er uartige og
som ikke ville kunne genemføres i virkligheden uden det ville aføde et
uges hospitals ophold ---... hun bliver simpelthænd så tændt at hun en
gang fik ondt i maven og måtte gå hjem fra arbejde

men ok folk er da forskelige
Mv
Bo

Fra : Ally

Dato : 15-02-03 15:04

Hey Bo

>tillad mig lige at hoppe ind - er der ingen af jer der har fantasier
>som unægteligt tænder meget - men som ikke vil ku realiseres som en
>virkelig begivenhed ???

Jo da. Jeg tænder f.eks. på, at et par (dame + mand) holder mig fanget
og udnytter mig seksuelt, dominerer mig, straffer mig osv. Men det har
jeg ikke lyst til at leve ud.

Men ovennævnte fantasi er ikke nogen stor del af min seksualitet. Hvis
den var, så ville jeg opsøge par, som kunne tænke sig en husslave.

> [...]
>spørge lysten som jeg er - så de felste af dem som jeg har talt med om
>det har fantaseret om at blive voldtaget - men de ku fame ikke tænke

Det er vist også en meget udbredt fantasi! Jeg har den også selv... at
manden i førnævnte par voldtager mig mens damen enten holder mig eller
ser på.

> [...]
>foretsille mig det - men det er den samme grusomhed hvilekt vil
>afholde et bevist menneske fra slig handling

Min pointe, og store spørgsmål, er, om en pædofil ville kunne ignorere
og tøjle sine lyster, hvis det perfekte barn og den perfekte situation
kom forbi. Jeg tvivler, set i lyset af min egen lyst til det feminine.
Der findes sikkert også "halv-pædofile", for hvem det pædofile er en
lille lyst i stil med min ovennævnte voldtægtsfantasi. Og for den
"halv-pædofile" vil det sikkert være langt nemmere at leve et liv uden
at krølle et hår på et barnehoved. Det er imidlertid ikke den
"halv-pædofile", jeg tænker på i denne forbindelse... det er de
erklærede pædofile, ligesom jeg er erklæret "feminist" Som
"feminist" kan jeg ikke holde fingrene fra smykker og alt det andet...
kan erklærede pædofile holde fingrene fra børn? Det er vel det store
spørgsmål. Jeg ved det ikke, men jeg tvivler.

De venligste hilsener

Allan
--
E-mail: quincy_md@hotmail.com
ICQ#: 15 88 35 47

Fra : Chokmah

Dato : 15-02-03 21:29

On Sat, 15 Feb 2003 15:04:16 +0100, Ally <quincy_md@hotmail.com>
wrote:

hej mein freund Allan

> [...]
>
>Men ovennævnte fantasi er ikke nogen stor del af min seksualitet. Hvis
>den var, så ville jeg opsøge par, som kunne tænke sig en husslave.

ja men det er jo også en hvad skal man sige * harmløs fantasi* dvs
det er den ikke men man er slev dne der tager smerten og ikke et barn

>Det er vist også en meget udbredt fantasi! Jeg har den også selv... at
>manden i førnævnte par voldtager mig mens damen enten holder mig eller
>ser på.

jamen det tror jeg virkeligt også den er udbredt !

> [...]
>kan erklærede pædofile holde fingrene fra børn? Det er vel det store
>spørgsmål. Jeg ved det ikke, men jeg tvivler.

jow men allan det der er så bydenes nødvendigt er at vi forstår
forskellen på en pædofil - som vi tidliger har lært betyder jeg mener
det er barn + kærlighed også en seksual forbryder -- der findes jo
beviseligt mane sindsyge mennesker der tænder på at gøre børn fortræd
både i det store og små - men det er seksual forbryder der retter
derre strafbare og uakceptable lyst i mod børn - den slags seksual
forbryder der retter sig i mod børn skal imo. for dte meste bare dø !

men den der bare lever et liv i kærlighed til børn en kærlighed som de
fleste af os har svær ved ta forstå - men som ikke gør skade de skal
ikke under den samme betgenelse

nå jeg løber hunden er ved at eksplodere for ta komme ud
vi snakkes

bedste hilsner
Bo

Fra : Ally

Dato : 15-02-03 14:35

Hej Anita

>Ja det er jo i hvert fald det billede vi får fra medierne. Måske er der
>mange der sagtens kan styre det, det hører vi bare ikke om.

Du har måske ret... det håber jeg i hvertfald. Det ideelle ville jo
være, at ALLE kunne styre det, så de "nøjes" med at have fantasierne i
hovedet. Men det viser sig jo, at det kan alle ikke... der er nogle,
der falder i, og begår overgreb. Jeg siger ikke, at alle begår, eller
vil begå, overgreb... men jeg siger, at der er en FARE for, at de KAN
begå overgreb. Jeg stiller mig meget tvivlende overfor, om alle
pædofile ville kunne stå imod fristelsen, hvis det i hans øjne
perfekte barn kom forbi, de ydre omstændigheder var til det, de var
alene osv.

>Hvis en mand
>ytrede sig om det ville han vel ca. skulle betale samme pris, som den iraker
>der tør sige at Saddam Hussein er en idiot.

Nu er jeg ikke iraker, men derfor vil jeg meget gerne sige, at Saddam
Hussein er en idiot *G*. Men det er nok en helt anden snak, der hører
hjemme andetsteds

> [...]
>periode at undertrykke dig selv og din personlighed, og det forstår jeg
>udmærket man ikke kan leve med for altid. Det er måske de pædofile der

Jeg er enig med dig i, at der selvfølgelig er stor forskel på min
situation og på de pædofiles situation. Men min lyst til det feminine
er måske ligeså stor som de pædofiles lyst til børn, så måske er der
en sammenhæng der alligevel? Og den menneskelige seksuallyst er som
bekendt meget stærk, så spørgsmålet er, om dét faktum, at det er
ulovligt, afholder pædofile fra at følge deres lyst? Hvis det var
ulovligt for mænd at have øreringe, så ville jeg bryde loven uden at
tøve.

>*G* Okay, men det er jo heller ikke så tosset at have noget aktivitet mellem
>ørerne

Jeg går efter kvalitet og ikke kvantitet *G*

> [...]
>i øjnene... hvis hun nu var havnet i situationen med et misbrugt barn. Det

Jo, jeg kender godt typen... kan se flere lighedspunkter på mig selv.
Men jeg ville aldrig slå hånden af mit barn i den situation. Men jeg
forstår godt dit synspunkt, og jeg tror da helt klart også, at der er
nogle, der bliver så handlingslammet og chokeret, at nægter at se
sandheden i øjnene.

> [...]
>dermed fritage sig selv for en uudholdelig skyldfølelse. Men det er sørme en

Det er en forfærdelig pris! Og umiddelbart kan jeg heller ikke forstå,
at en mor ikke ville stoppe op og tænke: "Hm... gad vide, om der er
noget om det, hun siger".

> [...]
>sig fra kammeraterne, men der er garanteret mange andre tegn man kan være
>obs på?! Nogen der kender til info på området?

Umiddelbart ville jeg også mene, at isolation vil være et klart tegn.
Men jeg har ca. nul forstand på børn, så dét vil jeg undlade at spille
klog på *S*.

De venligste hilsener

Allan
--
E-mail: quincy_md@hotmail.com
ICQ#: 15 88 35 47

Fra : J¤mfruen\)

Dato : 08-02-03 08:23

Hey Ally
"Ally" <quincy_md@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> have et problem... de kan jo altid stoppe med at drikke. De fornægter
> problemet ligeså meget som de pædofile gør.

Ja!

> [...]
> dyr vedkommer IKKE den menneske seksualitet, så det kommer jeg aldrig
> nogensinde til at forstå endsige acceptere.

Jeg har ikke foragt for dem, ser dem som mennesker på lige fod med andre
"sindsyge" voldelige og lign der er til skade for andre mennesker - og mener
derfor de skal i behandling.

Homosexuelle, transvestitter og andre sexuelle minoritetsgrupper, er ikke
til fare for andre mennesker generelt, og kan selv bestemme over deres liv.

Det var yderst betænkeligt, at de i udsendelsen fortalte at hver 20
amerikanske mand var pædofil.

Her i dk opererer man med tal der siger at ca hver 10. barn har været udsat
for en eller anden form for overgreb i løbet af de første 18 år af livet -
det er virkelig skræmmende, når man tænker på, hvordan det ødelægger deres
liv efterfølgende. Især når man tænker på, at det er disse børn, der skal
være med til at løfte landet.

Kærlige hilsner
J¤mfruen)

Kærlige hilsner
J¤mfruen)

Fra : Ally

Dato : 09-02-03 00:08

Hej J¤mfru

>Jeg har ikke foragt for dem, ser dem som mennesker på lige fod med andre
>"sindsyge" voldelige og lign der er til skade for andre mennesker - og mener
>derfor de skal i behandling.

Jeg talte om foragt for seksualiteten, ikke om mennesket. Måske har
jeg også foragt for mennesket; i hvertfald dem, der forgriber sig på
børn. Dem, der er stærke nok til at holde nallerne for sig selv, har
jeg ikke decideret foragt for, men har det dog stadig for deres
seksualitet, for den er der jo stadig.

>Homosexuelle, transvestitter og andre sexuelle minoritetsgrupper, er ikke
>til fare for andre mennesker generelt, og kan selv bestemme over deres liv.

Fuldstændig enig. Hvad 2 (eller flere for den sags skyld ) gør
sammen af lyst, hvadend de er hængt op i kæder, iklædt regnfrakker,
vitavrap eller andet, er helt fint med mig. Men så snart, der bare er
én part med imod egen fri vilje, står jeg af.

>Det var yderst betænkeligt, at de i udsendelsen fortalte at hver 20
>amerikanske mand var pædofil.

Dét hørte jeg ikke. Det er sgu da en rystende statistik!

> [...]
>liv efterfølgende. Især når man tænker på, at det er disse børn, der skal

Yikes... hver 10. barn? Anede ikke, tallet var så højt. Forhåbentlig
er det tal for nedadgående!

Knus fra

Allan
--
E-mail: quincy_md@hotmail.com
ICQ#: 15 88 35 47

Fra : Anita

Dato : 09-02-03 00:44

"Ally"

> Yikes... hver 10. barn? Anede ikke, tallet var så højt. Forhåbentlig
> er det tal for nedadgående!

Det tror jeg desværre ikke du skal regne med. Hvis jeg tænker tilbage til
min gamle folkeskoleklasse var der mange, der ikke levede med "lutter
lagkage" derhjemme - og det er også det billede jeg ser i folkeskolen idag.

Denne statistik tæller dog formentlig alle typer af overgreb, fx. fysisk og
psykisk vold, så det er nok ikke hver 10. barn, der har oplevet seksuelle
overgreb.

Venligst Anita

Fra : J¤mfruen\)

Dato : 09-02-03 08:56

Hej Ally og Anita
"Anita" <anita@*slet*stofanet.dk> wrote in message
> [...]
og
> psykisk vold, så det er nok ikke hver 10. barn, der har oplevet seksuelle

Nej, det er tallet for sexuelle overgreb - MEn det skal så siges at det går
lige fra blotning, beføling, varbal uterlighed og til de allerhårdeste
overgreb som voldtægt helt ned fra spædbarnealderen.

Mange af de grovest udsatte, ender som patienter på psykiatriske afdelinger,
fordi de simpelthen ikke kan tackle oplevelserne og lære at leve med dem.

Kærlige hilsner
J¤mfruen)

Fra : Anita

Dato : 09-02-03 15:14

"J¤mfruen)" skrev

> [...]
> lige fra blotning, beføling, varbal uterlighed og til de allerhårdeste
> overgreb som voldtægt helt ned fra spædbarnealderen.

Skræmmende, for så begås der jo endnu flere overgreb end det.

Men hvor har du egentlig tallet fra?

Venligst Anita

Fra : J¤mfruen\)

Dato : 09-02-03 19:31

> [...]
> "J¤mfruen)" skrev

> går
>
> Skræmmende, for så begås der jo endnu flere overgreb end det.

En psykolog, der underviser i psykologi der hvor jeg er i uddannelse. Hun er
ret barsk, arbejder også på et krisecenter.

kærlige hilsner
J¤mfruen)

Fra : Henning

Dato : 09-02-03 07:53

> Yikes... hver 10. barn? Anede ikke, tallet var så højt. Forhåbentlig
> er det tal for nedadgående!

Og det er ikke kun mænd der misbruger, mødre gør også!

MVH
Henning

Fra : J¤mfruen\)

Dato : 09-02-03 09:00

"Henning" <h2m@madsen.mail.dk> wrote in message
> "Ally" <quincy_md@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Og det er ikke kun mænd der misbruger, mødre gør også!

Ja, det er direkte gruopvækkende, hvad der indimellem kommer frem - og det
er IKKE kun mødre, men også andre kvinder ( ikke mødre) der er pædofile, og
for kvinder gælder det samme som mænd, nogle er til modsat køn, og andre til
eget køn.

Henning, har du en forklaring på, hvorfor det er mere sjældent at mænd
kommer frem med misbruget?

Kærlige hilsner
J¤mfruen) - der lige nu skriver project om
misbrugte.

Fra : Henning

Dato : 10-02-03 08:30

"J¤mfruen)" <jomfru@knus.dk> skrev i en meddelelse

> Henning, har du en forklaring på, hvorfor det er mere sjældent at mænd
> kommer frem med misbruget?

I de 10 år hvor jeg har arbejdet med ungdoms psykiatri, har
jeg "kun" kendskab til 8-10 mænd, der har fortalt om misbrug,
heraf 2 begået af mødrene, den ene begik selvmord, fordi han ikke
kunne klare kravene fra kvinder/kærester, den anden virkede
ligeglad og havde i en alder af 30 år jævnlig sex med sin mor.
Hvis du så *Amys ret* den anden aften, var det næsten en
afspejling af den unge mand, der begik selvmord, som jeg
har kendskab til.

Jeg tror at hvis det handler om homofilt misbrug af drengene,
så er det for heteroseksuelle drenge/mænd, så ufatteligt
ydmygende, at de ikke er i stand til at tale om det og når
der er tale om kvinder der misbruger, kan det have noget
at gøre med, at drengene oplever det seksuelle som noget
dejligt, hvor de ikke i lighed med piger, oplever nogle fysiske
smerter eller ubehag, der hvor kvindernes misbrug af drenge
giver svære psykiske traumer er, når kvinderne senere afviser
og svigter, fordi der kommer en *ny mand* i hendes liv.

Jeg kan huske, at jeg fra 5 år alderen var meget interesseret i
bryster og *tissekoner* og trak trusserne af jævnalderne
piger og jeg ofte legede far-mor-barn med pigerne, eller
doktorlege, hvor vi stak pinde op i hinandens anus, eller
med besvær fik proppet den lille halvstive tissemand op
i skeden på den pige, der nu engang var villig til at lege
den slags lege, så jeg tror, at drenge, i forhold til voksne
kvinders misbrug får så meget positivt, at de ikke senere
i livet, for en hel dels vedkommende, opfatter det som
egentlig misbrug, men alligevel noget man skal holde
kæft med, som sagt, der hvor det virkelig går galt er,
når kvinderne svigter drengen for en *rigtig* mand.

Masser af mænd er udsat for vold i deres ægteskaber,
men de holder kæft med det, fordi de ikke vil betragtes
som skvat og vatpikke, når de ikke kan forsvare sig
mod en kvinde, generelt får kvinder sympati både fra
andre kvinder og mænd, medens *svage mænd* betragtes
som latterlige etc. etc. Mænd er generelt dårligere til at
verbaliserer deres følelser end kvinder er, hvilket kan
være en hæmsko, når de evt skal fortælle om vold eller
misbrug.
Mænd skal pr difination være stærke, afslører de over
for omgivelserne, at de ikke er/var det i volds/misbrugs
situationer, har de kun selvmordet til at redde deres
*ære* med

At mænd tier, er socialt/ kulturelt betinget.

Jeg har i over 30 år arbejdet hos skrøbelige mennesker,
med lidt røde ører må jeg indrømme, at jeg bedre kan
klare *svage* kvinder end ditto mænd, de sidste kræver
ofte, at jeg lige skal sparke mig selv åndeligt bag i for
ikke at tænke: " Så tag dig dog sammen mand" når en
mand søger hjælp.

En kvinde der græder, vækker medfølelse, en mand, foragt.

Mænds æresfølelse og begreber, forhindre dem i at vise
svaghed i forhold til vold, mobning og misbrug.

MVH
Henning

Fra : J¤mfruen\)

Dato : 10-02-03 13:25

> [...]
> Hvis du så *Amys ret* den anden aften, var det næsten en
> afspejling af den unge mand, der begik selvmord, som jeg

[snip en meget interessant forklaring]

Tak - ja det siger jo noget om hvor lidt synligt problemet er - så desværre
ikke den udsendelse.

Jeg har samme opfattelse, uden dog at kunne dokumentere den

> At mænd tier, er socialt/ kulturelt betinget.
> En kvinde der græder, vækker medfølelse, en mand, foragt.
>
> Mænds æresfølelse og begreber, forhindre dem i at vise
> svaghed i forhold til vold, mobning og misbrug.

Ja -det er uhyggeligt, men også interessant, forstået på den måde: hvordan
ændre men det så?

Kærlige hilsner
J¤mfruen)

Fra : Henning

Dato : 11-02-03 16:58

> Ja -det er uhyggeligt, men også interessant, forstået på den måde:
> hvordan ændre men det så?

Gid jeg havde et svar på det spørgsmål!
Der er dels biologi, dels social opdragelse, der spiller ind, stort set
er mandens aggressivitet, det eneste der kan accepteres som følelsesudtryk.
Jo han må da også le, men ikke græde, ikke vise han ikke magter livet her og
nu, hvis han skal udtrykke sorg, frustration, fortvivlelse etc. etc. gør han
det gennem vrede, fysiske aktiviteter etc.

Rationelt nok, vil kvinderne have de stærkeste mænd, dem der både
psykisk og fysisk klarer sig bedst i forhold til andre mænd, da alle kvinder
ikke kan få *lederen* vælger de efter rangfølge og den givne kvindes
egen selvværdsfølelses værdi.

Mange mænd er ikke kommet længere end til *grynte-stadiet* i deres
udvikling af at verbaliserer deres følelser.

Uanset hvor moderne tider vi lever i, sker udvælgelsen af partnere stadig
efter de årtusinde gamle kriterier, der sikre artens beståen bedst mulig,
derfor kan og må mænd ikke vise svaghed, en mand der græder af
andre grunde end raseri, vil være svag, på trods af at vi med fornuften
kan forstå mænds følelser omkring sorg, tab af partner osv.

Fysisk er kvinder som køn betragtet, svagere end mændene, hvad angår
rå muskelstyrke, derfor er det nødvendigt for kvinder at kunne vise
mændene, at de er *svage* og derved har brug for manden som beskytter
af hende og hendes børn. Den *svage kvinde* kunne frelse sit afkom
ved at give en ny mand *magten* ellers ville han måske aflive kvindens
afkom for selv at kunne sprede sine gener hurtigst muligt og så ville
en anden mands afkom være i vejen.

Så vi taler om helt basale instinkter, biologi, når man spørger om hvorfor
mænd ikke er særlig gode til at verbaliserer deres følelser.

Ovenstående er et sammensurium af teorier, jeg er stødt på gennem
årene, som er temlig dækkende for min opfattelse af hvorfor,
på det helt generelle plan om end, her udtrykt meget firkantet.

Selvmords-raten er ca. dobbelt så høj blandt mænd som blandt kvinder og
hvor kvinder oftest vælger at bruge kemi til selvmord, vælger flere mænd
fysiske metoder, hængning, udspring etc. etc.

Men fordi biologi er blandet ind i det, behøver det ikke at være afgørende,
for mine erfaringer er, at mænd kan lære at snakke sig ud af deres traumer,
hvis de ellers berøres med den, for den enkelte mands vedkommende, rette
katalysator, der kan formå at åbne op for mandens forsvarsværker og tillade
ham at bearbejde sine traumer. ( Det helt basale, måske forslidte udtryk:
Kemien skal passe mellem fortælleren og lytteren, for at samtalen nytter)

MVH
Henning

Fra : J¤mfruen\)

Dato : 12-02-03 21:08

> [...]
> Der er dels biologi, dels social opdragelse, der spiller ind, stort set
> er mandens aggressivitet, det eneste der kan accepteres som

Ja, jeg er godt klar over at det er især i den sociale opdragelse den
halter. Har set undersøgelser af hvordan mænd og kvinder reagerer overfor et
barn klædt i enten drenge eller pige tøj - helt uafhængigt af det biologiske
køn. Men stadig for mig, er det interessante, hvordan ændrer vi det mønster?
Jeg ser ikke en vej videre frem, uden igennem en ændring af dette stivnede
rollemønster.

> [...]
kvinder
> ikke kan få *lederen* vælger de efter rangfølge og den givne kvindes

Jeg tror du har ret i den antagelse - så hvis alle mennesker mænd som
kvinder fik højere selvværd, behøvede de ikke vælge en partner udfra de
dyriske instinkter......interessant perspektik*S*

> Mange mænd er ikke kommet længere end til *grynte-stadiet* i deres
> udvikling af at verbaliserer deres følelser.

Så må vi mødre, jo lære sønnerne at tale - hviklet min heldigvis har lært.

> Selvmords-raten er ca. dobbelt så høj blandt mænd som blandt kvinder og
> hvor kvinder oftest vælger at bruge kemi til selvmord, vælger flere mænd
> fysiske metoder, hængning, udspring etc. etc.

Ja, det er jeg klar over.

> [...]
> Kemien skal passe mellem fortælleren og lytteren, for at samtalen nytter)

Der har jeg så andre erfaringer, med healingen - men stadig - kemien skal
passe.

Kærlige hilsner
J¤mfruen)

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 12-02-03 14:29

On Sat, 8 Feb 2003 08:23:23 +0100, "J¤mfruen\)" <jomfru@knus.dk>
wrote:

>Jeg har ikke foragt for dem, ser dem som mennesker på lige fod med andre
>"sindsyge" voldelige og lign der er til skade for andre mennesker - og mener
>derfor de skal i behandling.

jow men nu står vi jo med den gamle igen .....fordi man har en
præferance - så_er det for 117 gange ikke ensbetydene med at man lever
den ud - det_kan_jo ikke passe at man skal i behandling fordi man
vedkender sig at tænde på det ene eller andet ....

>Homosexuelle, transvestitter og andre sexuelle minoritetsgrupper, er ikke
>til fare for andre mennesker generelt, og kan selv bestemme over deres liv.

ja og nej .... det er nu et tragisk faktum om end det ikke har noget
emd præferancen at gøre at chansen for at få aids er nu en gang for
alle den præferance hvor de fleste har fået aids !

>Det var yderst betænkeligt, at de i udsendelsen fortalte at hver 20
>amerikanske mand var pædofil.

jamen jeg tror sgu vi alle sammen har det i os - ligesom vi har en del
af alle mulige andre præferancer .... de fleste er sikkert blevet
levet ud i barndommen som del af en sund pysologisk modning ... men
jeg tror vi er født med dem alle ... men hver 20 det lyder unægteligt
af mange ... men jow man siger 20 % mener jeg det er har været udsat
for en eller anden form for ubehagelig krænkelse.. og det er selvfølig
utilgiveligt - respektløst etc.
men jeg tror håber jeg at det er meget få der er så hårdt ramt som 2
af de piger man så i programmet .... men der mener jeg så også der er
tale om seksual forbryder der har opbrugt derres eksistens ret som
levenene mennesker

> [...]
>liv efterfølgende. Især når man tænker på, at det er disse børn, der skal

ja jeg kender selv nogen stykker kender / kendte 2 er døde en anden
har givet sit liv til jesus og en er fuldtids lesbisk .... ja der er
well flere .... men jow det koster ....for de fleste og der er ikke
albue rum for en voksen til at manurere inden for men som jeg så ofte
har skrevet før i disse debater så tror jeg sgu ikke drenge har skade
af på eget initeritiv at pille ved voksne kvinder - de ikke er i
famille med

Mv
Bo MM

Fra : J¤mfruen\)

Dato : 07-02-03 14:39

Hey Bo
"Chokmah" <chokmah@c.dk> wrote in message news:b1v501$f53$1@sunsite.dk...

> [...]
?
> hvorfor jeg mente at netpo den udsendelse kunne kast enoget lys over de

Ja, lagde du mærke til noget, i sekvenserne hvor de udøvende sad i terapi -
hvordan det HELE handlede om at manipulere så man UNDGIK at blive opdaget.

Det får mig til at tænke på - hvor meget manipuleren ( bevidst som ubevidst)
de pædofile der skriver her i gruppen udøver, for at blive accepteret med
deres gradbøjning af denne lad os kalde det sexuelle preference.

Jeg mener stadig, at voksne der tænder på børn er sygelige og skal i
behandling.

Kærlige hilsner
J¤mfruen)

Fra : Jens Bruun

Dato : 07-02-03 14:49

"J¤mfruen)" <jomfru@knus.dk> wrote in message

> Jeg mener stadig, at voksne der tænder på børn er sygelige og skal i
> behandling.

Hvorfor ansér du dem som mere syge end andre, der også har "alternativ"
seksualitet? Hvad med homoseksuelle - skal de også i behandling? Og hvad
med transvestitterne? Og de infantile (eller hvad-de-nu-kaldes)? Osv.
osv.

--
-Jens B.

Fra : Ukendt

Dato : 08-02-03 00:57

> [...]
> seksualitet? Hvad med homoseksuelle - skal de også i behandling? Og hvad
> med transvestitterne? Og de infantile (eller hvad-de-nu-kaldes)? Osv.

Jens Bruun din idiot, en bøsse, eller andre med seksuelle afvigelser,
ødelægger fandme ikke små børns liv! Hvem er du? Hvad fanden ved du? Ved du
noget overhovedet? Din ignorant!
De ved jo godt hvad de gør mand! De misbruger små uskyldige mennesker der
ikke kan sige fra! De skal fandme ikke i behandling, de skal i fængsel når
vi nu ikke kan stene dem! I fængslet skal de nok få en lille smag af deres
egen medicin, ikke nok desværre!

Jesper Nielsen

Fra : Kilroy

Dato : 13-02-03 18:32

On Sat, 8 Feb 2003 00:56:36 +0100, "Jesper Nielsen"
<jesper0808/hotmail.com> wrote:

>"Jens Bruun" <bruun_jens@hotmail.com> wrote in message

>Jens Bruun din idiot, en bøsse, eller andre med seksuelle afvigelser,
>ødelægger fandme ikke små børns liv!

Det gør en pædofil nødvendigvis heller ikke. Pædofili er en
_orientering_, på lige fod med homoskesualitet, masochisme osv.. I den
forstand er der ingen decideret forskel på de forskellige afvigelser.
En afvigelse bliver først problematisk når den medfører at man skader
andre eller påfører dem noget imod deres vilje.

Fra : Jens Bruun

Dato : 17-02-03 09:19

"Jesper Nielsen" <jesper0808/hotmail.com> wrote in message

> Jens Bruun din idiot, en bøsse, eller andre med seksuelle afvigelser,
> ødelægger fandme ikke små børns liv! Hvem er du? Hvad fanden ved du?
> Ved du noget overhovedet? Din ignorant!

Hvis du nu f.eks. havde været i stand til at læse, hvad du åbenlyst ikke
er, så viste du, hvad jeg hentydede til. Men da du udviser en så total
mangel på sproglig fornemmelse, antager jeg, at du er analfabet.
Yderligere debat med dig vil derfor være frugtesløs.

--
-Jens B.

Fra : Chokmah

Dato : 07-02-03 17:32

J¤mfruen) wrote:
> [...]
>
> Ja, lagde du mærke til noget, i sekvenserne hvor de udøvende sad i
> terapi - hvordan det HELE handlede om at manipulere så man UNDGIK at

ja de mere "smarte" af dem .... men dybdest set var de jo godt klar over at
der var noget galt og de viirkede da også glade for at være blevet standset

> [...]
> ubevidst) de pædofile der skriver her i gruppen udøver, for at blive
> accepteret med deres gradbøjning af denne lad os kalde det sexuelle

tjjaaa men .....nu er jeg stadigt af den ubøjelige holdning at man godt kan
have en præferance uden at udøve den - og der skal det sa stå en frit for at
tale sin sag - det skal det selvfølig også hvis man gør det - om end det
næppe vil resultere i stående klap salver.....

> Jeg mener stadig, at voksne der tænder på børn er sygelige og skal i
> behandling.

Puhh ja Gu er det sygeligt .... men de ting jeg tænder mest på er sgu også
sygelige om end de ikke vedrøre børn så dog grov legemesbeksadigelse af den
jeg ville udøve det over for hvis det blev genemført - men jeg ved det ,
hvorfor jeg måske er mere forsiktig ind ellers og jeg tror også at man både
kan være pædofil og være klar over at ens drift er skadelig og derfor kan
holde sig i skindet .... derfor er behandling stadigt en go ide - men tag
ikke fejl altså jeg vil altid tale dem med præferancens sag der kan styre
sig og stå ved derres præferance - men dem der ikke kan styre sig der mener
jeg - de skal af med knoppen og jeg ysnes dte er helt i orden at de andre
fanger slår dem ihjel i fængslet !
Mv
Bo M Mogensen

Fra : P.N.

Dato : 07-02-03 22:53

"Chokmah" <chokmah@mailme.dk> wrote in message

> [...]
mener
> jeg - de skal af med knoppen og jeg ysnes dte er helt i orden at de andre

Det er alt for dramatisk, Man behøver ikke at slå nogen ihjel. Bare skær
pikken af dem, eller klip fingrene af, så kan de ikke røre ved de små.

P.N.

Fra : Chokmah

Dato : 08-02-03 03:56

P.N. wrote:

> Det er alt for dramatisk, Man behøver ikke at slå nogen ihjel. Bare
> skær pikken af dem, eller klip fingrene af, så kan de ikke røre ved
> de små.

ja men alt det har jeg tænkt grundigt igenem for dte første er det for tænkt
til at det kan realiseres
hvor en aflivning ligesom er temligt uigenkaledeligt - lige mht ham der
havde forgrebet sig på hende den 14 årige i programmet der er sagen den at
han skal slettes af verdens kortet og menskeheden shistoorie det er noget
ondt der skal rydes væk og når det så er gjort jamen så er der klun en
opgave tilbage og det er at lindre de smerter som han har forvoldt .... jeg
tror det siger mere om en selv at man har tranmg til at svælge i div
sadistiske legmes mutaleringer .... ork når vi er igang så ville jeg da
kunne nogen der sikker var værre - osm man ser i filmen Hanibal - hvor man
hænger forbryderene ned over nogen sultne svin der så æder forbryderen eller
hvem det nu er man er sur på gradvist .... det må sgu da virkeligt være
ubehageligt ... men det er ikke min pointe - det - det drejer sig om er en
ondksab der har vokset sig for stor og derfor skal bringes til ophør !
permanent !

Bo MM

Fra : Jan Hansen

Dato : 07-02-03 15:11

"Chokmah" <chokmah@c.dk> skrev

> [...]
den
> definitive ophørsel af forbryderens eksistens - beretiger situaionen.....

Jeg kan fuldstændigt følge dig. Det var meget gribende at se den udsendelse
og se noget af den smerte som disse ofre må bære indeni sig selv for altid.
Det var frygteligt også at høre at moren vendte datteren ryggen da politiet
fik fat i historien. Det er helt uforståligt at man ikke føler mere for sit
eget barn end for den mand der misbruger barnet.
Men det er måske fordi de pædofile er rigtig gode til at fortælle at det er
børnene der opdigter historier og misfortolker situationer.

Hilsen Jan

Fra : Helle

Dato : 07-02-03 17:39

> [...]
er
> børnene der opdigter historier og misfortolker situationer.

Ja det er frygteligt når forældrene vender barnet ryggen med den besked "Ja
ja, nu skal du ikke digte sådan!" osv. Det er vi desværre mange som har
prøvet (at blive vendt ryggen på den måde) men det retfærdiggører intet! Min
egen mor gjorde lidt det samme - jeg tror at man gør det fordi det er for
svært at se sandheden i øjnene og ja, børn digter tit små historier, så
derfor er det nemmere at fornægte det onde end at se det i øjnene.
Så tænker man lidt på, hvordan f....kan man, som forældre, gøre den slags,
når deres lille dreng/pige kommer og fortæller sådan noget?? ja det er sært
men desværre en meget naturlig reaktion fordi sandheden gør for ondt.
Min egen far har mange gange direkte sagt til mig at han ikke tror på mig og
er sikker på at jeg lyver OG at det er synd for min krænker.
Jeg valgte dog alligevel at tage til politiet som grinede af mig og slet
ikke tog sagen alvorligt. Manden går den dag i dag, stadig rundt i sin egen
lille verden hvor han med garanti fortsat hygger sig med sin stakkels svage
niece som ikke kan sige fra og hvis mor og far mangler nogle "brikker" og
fornægter sandheden.

Jeg synes at det er meget synd, at de pædofile ikke rigtig har nogen steder
at gå hen og få hjælp? det er nok så fint at der dukker flere og flere
behandlingscentre op for seksuelt misbrugte (har selv benyttet det!) men
skulle man måske ikke tage fat om roden også? der burde være centre for
pædofile hvor de kan henvende sig (som de centre for misbrugte) og få hjælp,
terapi og samtaler med en professionel psykolog/rådgiver til at komme ud af
det misbrug.
Desværre er det bare sådan, at hvis man, som pædofil, henvender sig til sin
læge eller en psykolog og fortæller at man har misbrugt et barn - så har
lægen eller psykologen pligt til at melde det til politiet - ond cirkel ikk?

Jeg synes udsendelsen, i går, var rigtig god og naturligvis rørte den mig
meget. Men synes det fik det til at fremstå, som om at alle pædofile sidder
med manipulerende tanker og planer overfor barnet - det tror jeg ikke alle
sammen gør, tror ihvert fald ikke at det var tilfældet hos min egen
krænker - men det kan jeg ikke vide, det kan han kun selv.

Mvh Helle

Fra : Anita

Dato : 08-02-03 00:49

"Helle" skrev

> [...]
sært
> men desværre en meget naturlig reaktion fordi sandheden gør for ondt.

Det tror jeg du har helt ret i. Sandheden gør frygtelig ondt. Sandheden
betyder jo også at man som forælder har svigtet, og det er også en bitter
pille at sluge. Desuden kan moren evt. selv have kedelige fortrængte minder,
der gør hende blind overfor store blinkende neonskilte med signaler.

> Min egen far har mange gange direkte sagt til mig at han ikke tror på mig
og
> er sikker på at jeg lyver OG at det er synd for min krænker.

Det er jo også det nemmeste. Så behøver han ikke forholde sig til noget

> Jeg valgte dog alligevel at tage til politiet som grinede af mig og slet
> ikke tog sagen alvorligt.

Ak! Du burde klage, for det burde ikke finde sted. Politiet må da tage
enhver sag dybt alvorligt indtil andet er bevist.

> [...]
> fornægter sandheden.
>
> Jeg synes at det er meget synd, at de pædofile ikke rigtig har nogen

Enig. Men hvem siger de vil have hjælp? Som "Ally" siger i et tidligere
indlæg, er det ikke sikkert de selv ser det som et problem, og sikkert slet
ikke som noget, der kan afhjælpes.

> det er nok så fint at der dukker flere og flere
> behandlingscentre op for seksuelt misbrugte (har selv benyttet det!)

Virkede det? Jeg mener, var det medvirkende til at du kom videre i dit liv?

> [...]
> læge eller en psykolog og fortæller at man har misbrugt et barn - så har
> lægen eller psykologen pligt til at melde det til politiet - ond cirkel

Meget.

> [...]
> sammen gør, tror ihvert fald ikke at det var tilfældet hos min egen
> krænker - men det kan jeg ikke vide, det kan han kun selv.

Jeg tror deres manipulerende tanker mest består i at sikre sig at barnet
ikke sladrer. Om man truer med "bål og brand" eller fremstiller det som
"vores lille hemmelighed" er sådan set ligemeget. Begge dele handler vel om
at undgå afsløring. Men manipulationen kan nok også bestå i at fremstille
misbruget som værende "normalt".

Hvis din krænker ikke var manipulerende overfor dig, hvordan var han så? Ud
fra din egen vurdering og beskrivelse. Jeg er blot nysgerrig, og du skal kun
fortælle om det hvis du har lyst.

Venligst Anita

Fra : Ukendt

Dato : 08-02-03 01:09

> [...]

Ud
> fra din egen vurdering og beskrivelse. Jeg er blot nysgerrig, og du skal

Du er nysgerrig Anita... I ved ikke hvad i taler om... ingen der ikke har
oplevet kan vide det. Min søster ved det.... Min far ved det nok ikke
rigtigt, det var ham der gjorde det... i værelset ved siden af mit... Det er
14 år siden at min søster fortalte det.. Ingen tror på det, jeg kan ikke
engang fortælle det her, det er bare så forbandet. Min far, min egen far.
ødelagde min søster og mig og min bror og min mor... INGEN af os er ok idag,
det ser måske sådan ud, men det er vi ikke. Vi kan ikke engang snakke
sammen, spredt over hele landet. Min egen far, ham der var verdens bedste...
Han gjorde ikke mig noget... Min storebror tæskede han, min søster voldtog
han. Min mor var skredet, så der var jo frit lejde. Min egen far, sig det
for jeg selv, forestil jer det. Ingen tror rigtigt på det, min mor og hendes
4. mand tror på det nu, men der gik 5 år.... Men resten.... Min stakkels
stakkels søster, for fanden hun troede det var godt at hun sov i
dobbeltsengen. Hun troede det var godt for os 2 drenge at hun kunne være
vores "nye" mor... Hvordan kunne min far tillade det? Jeg er en voksen mand
på 32 nu... Ingen taler om det mere, ikke så meget. Sagen var for gammel til
politiet... Min far havde et "incest forhold" til min søster i 20 år! Men
det er ovre nu, det er mange år siden det stoppede. Min egen far det svin,
kneppede min søster, tæskede min bror og ignorede mig! Et incest forhold, ja
lad os gemme os bag den kliniske betegnelse! Han havde sex med min søster,
han misbrugte hende! Skal han hjælpes? Hjælper vi mordere, inden de slår
ihjel? Hvad med os andre.. Os der troede vi kunne hjælpe? Jeg ville gerne
tæske ham, jeg vil gerne knuse ham. Han besluttede sig for at ødelægge os!
Men jeg gør det jo ikke, nej nej han slipper os for det, lider han nu? Han
ser ikke sine børn, men jeg er ikke sikker på at det er en straf for ham.
Han alene besluttede at nu ville han tilfredsstilles... Tænk hvis det var
din søster, eller din bror, eller din mand, din datter... De siger at det er
hver fjerde pige... Forbandede svin, jeg sidder her og har det skidt, jeg
har det fint udadtil, ingen ved det, ingen kan se det. Skammen, at leve med
det hver dag, og det var ikke engang mig han misbrugte! Han bor sammen med
en ny dame nu, jeg har ikke set ham i 10 år. Jeg tror hendes datter bor der
også... I kan forestille jer hvad jeg tænker ikke? Min far er et svin, han
er skyld i at jeg skal lide! Men jeg gjorde ikke noget jo... Hvorfor skal
jeg have det så forbandet skidt nogen gange?? Hvad har jeg gjort? Hvad
fanden kunne få ham til at ødelægge min søsters liv, hvordan kan sådan et
menneske få lov til at leve videre ustraffet?
jeg er faktisk ligeglad med hvad der bliver skrevet efterfølgende, det kan
være ligemeget. Intet kan ændre det! Vi skal leve med at vi blev født ind i
en sindsyg mands verden.

Jesper

Fra : Anita

Dato : 08-02-03 01:56

"Jesper Nielsen" skrev

> Du er nysgerrig Anita... I ved ikke hvad i taler om... ingen der ikke har
> oplevet kan vide det.

Jeg er kun én person. Dermed ikke "I". Du kan ikke vide, hvad jeg ved! Måske
ved jeg mere end du tror.

> Min søster ved det.... Min far ved det nok ikke
> rigtigt, det var ham der gjorde det... i værelset ved siden af mit...

Og det er da dybt tragisk, men det er altså ikke min skyld, så hvorfor kaste
din vrede på mig?

> [...]
> ser ikke sine børn, men jeg er ikke sikker på at det er en straf for ham.

> Han alene besluttede at nu ville han tilfredsstilles...

Og se her er faktisk en vigtig pointe, som jeg lige vil lade stå et øjeblik
og vende tilbage til senere. Måske i en ny tråd.

> [...]
> være ligemeget. Intet kan ændre det! Vi skal leve med at vi blev født ind

Du stiller mange spørgsmål, som jeg naturligvis ikke kan svare på. Jeg
kender dig ikke og ved (næsten) intet om, hvad du har været igennem. Hvis du
ønsker hjælp, må du nok selv opsøge den. At du ønsker at tæske ham, gør vel
kun dig lige så "umenneskelig" som ham?

Du har ret i at intet kan ændre det der er sket. Men vi kan selv være med
til at forme den fremtid vi skal leve i og med. Hvis du lader dette ligge,
vil det følge dig som en tung byrde livet ud. Hvis du får hjælp, kan du
måske leve med det og få det bedre med det der er sket. Og måske også få
svar på nogle af dine mange spørgsmål.

Venligst Anita

PS: Jeg synes det er et godt indlæg, godt at du skrev det. Det viser lidt om
hvor svært det er.

Fra : Ukendt

Dato : 08-02-03 02:09

> [...]
>
> Venligst Anita
>
> PS: Jeg synes det er et godt indlæg, godt at du skrev det. Det viser lidt

At jeg skriver I og du er for at der måske er andre der læser indlægget, det
var skrevt til dig alene Anita, der er andre her. Ligesåvel som spørgsmålene
ikke blev stillet til dig, jeg er ked af hvis du har fået den opfattelse,
det var ikke menigen.
Du tillader dig at kalde mig umenneskelig som ham, du har nok styr på det
hva'? Hvordan kan du tillade dig at sætte mig i samme bås som ham? Især
efter hvad jeg lige har skrevet?

Jesper

Fra : Helle

Dato : 08-02-03 10:12

> [...]
> Du tillader dig at kalde mig umenneskelig som ham, du har nok styr på det
> hva'? Hvordan kan du tillade dig at sætte mig i samme bås som ham? Især

Du er IKKE umenneskelig Jesper! Det du går igennem er en meget naturlig
reaktion og jeg har selv været der. Jeg var så fyldt af vrede og
aggresivitet at jeg vidste, at hvis jeg nogensinde så ham ham, ville jeg flå
ham totalt! Jeg ønskede det værste for ham, gik med mange grimme tanker om,
hvad jeg i detaljer, ville gøre ved ham. Så Jesper, det du går igennem er
helt naturlig for OS som har været udsat for den slags.
Jeg forstår godt at du ikke vil sættes i samme bås som din krænker - men du
må også prøve at forstå, at dem som ikke selv har prøvet det på egen krop
kun kan tænke, tro og formode men ikke VIDE. Jeg synes du skal opsøge noget
hjælp - det hjalp virkelig mig. Prøv kig på min hjemmeside om emnet:
www.misbrugt.jirty.dk

Knus Helle

Fra : Anita

Dato : 08-02-03 11:44

"Jesper Nielsen" skrev

> At jeg skriver I og du er for at der måske er andre der læser indlægget,
det
> var skrevt til dig alene Anita, der er andre her.

Nu besvarede du jo mit indlæg, så formoder jeg da, at du henvender dig i
henhold til det jeg skrev.

> Ligesåvel som spørgsmålene
> ikke blev stillet til dig, jeg er ked af hvis du har fået den opfattelse,
> det var ikke menigen.

Det var jeg nok godt klar over. Jeg opfattede dem nok nærmest stillet ud i
det blå. Jeg prøvede blot at understrege over for dig at alle disse
spørgsmål, nok er noget du skal have styr på, før du kan komme videre i dit
liv. At du kan køre på facaden og lade folk tro at du har det godt, mens du
har det af H... til, det er nok ikke vejen til et bedre liv.

> Du tillader dig at kalde mig umenneskelig som ham, du har nok styr på det
> hva'? Hvordan kan du tillade dig at sætte mig i samme bås som ham? Især
> efter hvad jeg lige har skrevet?

Det kan jeg tillade mig fordi det er min mening. Dette er et forum hvor man
har lov at ytre sin mening, uanset om man hedder Jesper eller Anita. Jeg
kritiserer ikke det du skriver, jeg forholder mig til det. Men der var kun 2
brudstykker i mit indlæg du gad forholde dig til - det var ikke meget.

Vold er et overgreb, misbrug er et overgreb. Derfor er du ikke bedre, hvis
du tror du kan løse det med endnu et overgreb. Men du skrev jo også at du
havde lyst til det, men ikke ville gøre det. Så ingen problemer i det - so
far.

Venligst Anita

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 08-02-03 03:59

Jesper Nielsen wrote:

> Du er nysgerrig Anita...

kald det hvad du vil i et debat forum spørger man om hvad der ligger en på
hjertet
så hvis det skulle være tilfældet så er den beretiget !

>I ved ikke hvad i taler om... ingen der ikke

det kan du så tilgendgæld ikke vide - men indrømmet en smuk måde at
fremstille dine forestiling om andre mennesker på .....

> [...]
> mit... Det er 14 år siden at min søster fortalte det.. Ingen tror på
> det, jeg kan ikke engang fortælle det her, det er bare så forbandet.

yeah...'

>Min mor var
> skredet, så der var jo frit lejde. Min egen far, sig det for jeg
> selv, forestil jer det. Ingen tror rigtigt på det,

det kan du nok have ret i... men liegsom med udsendelsen så tror jeg ikke
man kan rumme den egentlige grusomhed i sin bevisthed før man for den
klasket lige op i krøderen - min egen far osm sgu er læge havde ikke nerver
til at se det program

> min mor og hendes
> 4. mand tror på det nu, men der gik 5 år....

mødre bliver bedre med årene :specilt_når_det ikke er deres skyld :)
det kan jeg da også se på min mor hun har en vis forståelse for mangler og
fejler i min opvægast men reelt tror jeg simpelthænd ikke hun kan huske de
tæsk hun ga mig og de op til 7 døgn hvor jeg ikke måtte forlade min seng -
jeg tror ikke isolations *fængsling* af 5-6-7 årige børn er så slemt som
seksuelt overgreb - men jeg tror et eller andet sted at de ligger i nærheden
af hianden .... som barn går tiden ufateligt langsom og alle begivenheder
der strækker sig ud over det sædvanelige er store ... jeg tror om det er et
fysisk eller psysik overgreb af den karekter så er der - som jørgenm
thorgaard skrev i en af de sidste romaner før han begik selvmord noget inden
i en der alrdirg rigtigt bliver glad igen !

> Men resten.... Min
> stakkels stakkels søster, for fanden hun troede det var godt at hun
> sov i dobbeltsengen. Hun troede det var godt for os 2 drenge at hun
> kunne være vores "nye" mor...

jamen det er jo sådan det eklatent underlige ved det .... det er de her
piger der jo reelt trives meget godt i rollen som den *nye mor* med alle
dets funktioner ikke for at legitimere overgrebet .... men han kan da ikke
ha været sadist af den værste skuffe - over for hende -
og det høre man jo tit om i det her *den nye mor* incesten at det først er
når ..det kulturelle aspekt træder ind at grusomheden tager form og det er
jo sært - det kan meget well læses som jeg skriver i mellem linjerne at
det_er_nok ikke så slemt enda - det mener jeg ikke det burde aldrig ha
fundet sted ... men den anden side af sagen er værd at bemærke - selv om den
måske ikke kan bruges itl noget !

> [...]
> tæskede min bror og ignorede mig! Et incest forhold, ja lad os gemme
> os bag den kliniske betegnelse! Han havde sex med min søster, han

nej det bliver nok i det hinsides om der er nogen der -
men som medfølene bror til din søster hvorfor går du så ikke op og banker
livet ud af ham ?
er han for stor så hæld salt syr ei en vand pistol og sprøjt dte i øjene på
ham og start fra bunden med en jern stang - jeg kan på det varmeste anbefale
at du læser : ondskaben af jan Gullio ( ham med hamilton børgerne )
angiveligt den mest intense roman skrevet i skandinavien om netop din brors
problematik !

> Hjælper vi mordere, inden de slår
> ihjel? Hvad med os andre.. Os der troede vi kunne hjælpe? Jeg ville
> gerne tæske ham, jeg vil gerne knuse ham.

jamen så gør det dog !
eller med andre ord hvorfor lade være ???

> Forbandede svin, jeg sidder her og har det skidt,

det kan jeg fame godt forstå

> far er et svin, han er skyld i at jeg skal lide!

ja det .... men Øhh du kan jo få hjælp ...

> [...]
> gange?? Hvad har jeg gjort? Hvad fanden kunne få ham til at ødelægge
> min søsters liv, hvordan kan sådan et menneske få lov til at leve

well ....skal han da det ?

> jeg er faktisk ligeglad med hvad der bliver skrevet
> efterfølgende, det kan være ligemeget. Intet kan ændre det! Vi skal
> leve med at vi blev født ind i en sindsyg mands verden.

ja nu e rmin problemstilling ikke tilnærmelses vis så slem som den du
beskirver - men jeg kan d akende træk fra den ....uanste hvordan man vender
og drejer det .... så kan man få hjælp , men man skal jo selv bede om den
....Puhh selv den hjælp man kan få er sgu meget op og ned - de her satner der
har gået på gym og e rkommet ud med en snit på 10 og derfor kan læse til
læge eller pysolog .... jeg tror de er gode til at repetere andres tanker
men jeg tviler oprigtigt talt på det er meget få ud af de fleste der kan
være til gavn i med menskelige relationer der strækker sig ud over dem
selv - men der findes jo masser af forening krise linjer osv
hvor du kan få kontakt med folk der sider GRATIS i derres fritid og hjælper
med råd op vejledning - der ville jeg nok starte i dit sted !

Mv
Bo M Mogensen

Fra : J¤mfruen\)

Dato : 08-02-03 08:32

"Jesper Nielsen" <jesper0808/hotmail.com> wrote in message

Hey Jesper

[har klippet hele den skrækkelige historie væk]

Måske kan jeg hjælpe dig, og din søster videre til et acceptabelt liv- det
bliver ganske gratis. Er du interesseret så mail mig direkte.

Kærlige hilsner
J¤mfruen) ~ der har hjulpet flere ofre

Fra : Helle

Dato : 08-02-03 10:06

>KLIP>
> Virkede det? Jeg mener, var det medvirkende til at du kom videre i dit
liv?

JA! Det var virkelig med til at jeg kom videre i mit liv, at jeg fandt ud
af, at andre havde det på samme måde som jeg så JEPS, det var virkelig noget
som satte skub i mine indre følelser og mit indre kaos.!
> [...]
Ud
> fra din egen vurdering og beskrivelse. Jeg er blot nysgerrig, og du skal

Jeg husker ikke, at han nogensinde har forbudt mig at sige det til nogen.
Han sagde egentlig ikke rigtig noget under disse ting - der var tavshed. Han
kom bare ind og gjorde "hvad han nu skulle" og gik igen. Jeg husker at jeg
så gerne ville sige det til min mor og min søster (det var min søsters
kæreste på det tidspunkt) men jeg turde ikke fordi jeg var bange for, at de
ikke ville tro på mig og bange for, at min søster ville blive ked af det.

Fra : Anita

Dato : 08-02-03 11:20

"Helle" skrev

Hej Helle og tak for dit svar.

> [...]
noget
> som satte skub i mine indre følelser og mit indre kaos.!

Og det tror jeg er vigtigt. Man kan ikke overvinde et traume ved at
undertrykke det og aldrig tale om det igen.

> [...]
de
> ikke ville tro på mig og bange for, at min søster ville blive ked af det.

Av. Det er bare det værste. Det med ikke at blive troet på.
Det glæder mig at du er på rette spor i livet og ikke lader det ødelægge dig
for evigt.

Venligst Anita

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 08-02-03 03:57

Helle wrote:

> [...]
> mange som har prøvet (at blive vendt ryggen på den måde) men det
> retfærdiggører intet! Min egen mor gjorde lidt det samme -

har du nogen sinde spurgt hende hvorfor ?

> [...]
> dreng/pige kommer og fortæller sådan noget?? ja det er sært men
> desværre en meget naturlig reaktion fordi sandheden gør for ondt.

bumelum måske ... men jeg tror nu også at det har en del at gøre med hvilken
styrke og inteligens de pågældene forælder ligger inde med .... selv om de
de givne forælder ikke umidelbart tror på hvad der bliver sagt så er selve
formuleringen af problemet en klar indikation på at der er en sag der skal
tages alvorligt kan man ikke det er er man imo - ikke egnet til at være
forældre !

> [...]
> og er sikker på at jeg lyver OG at det er synd for min krænker. Jeg
> valgte dog alligevel at tage til politiet som grinede af mig og slet

Hmm grined af dig ? kan du ikke fortælle lidt mere eksakt om hvad du foretog
dig da du henvendte dig ?
problemte med den slags forbrydelser er jo netop at - der er ikke så helveds
meget tid til at vente eller tage fejl i - hvis man skal være sikker på at
føre en sag i mod krænker der føre til dom - jamen så skla man faktisk
hendvende sig tids nok til at der kan blive foretaget en gynekologisk
undersøgelse og man kan smække nogen dna tester på bordet .....

> [...]
> sin egen lille verden hvor han med garanti fortsat hygger sig med sin
> stakkels svage niece som ikke kan sige fra og hvis mor og far mangler

Øhh ja måske ... men der burde du da netop sætte dig ned og forfatte en note
til forælderen skolen børnehaven om hvad din oplevelse var og slår
forælderne så ikke til - jamen så gør pædagoerne nok .

> Jeg synes at det er meget synd, at de pædofile ikke rigtig har nogen
> steder at gå hen og få hjælp?

jamen det er der rigshospitalet har et sted hvor de kommer mener jeg Peter
en gang skrev !

> [...]
> til sin læge eller en psykolog og fortæller at man har misbrugt et
> barn - så har lægen eller psykologen pligt til at melde det til

Øhh jow .... men jeg er nu sikker på at der findes steder hvor man kan
hendvænde sig og få hjælp uden man for dom af den grund !

> [...]
> mig meget. Men synes det fik det til at fremstå, som om at alle
> pædofile sidder med manipulerende tanker og planer overfor barnet -

Det tror jeg heller ikke .... jeg tror også man kan være pædofil uden at
udøve sin drift og det ser jeg ikke noget problem i !

> tror ihvert fald ikke at det var
> tilfældet hos min egen krænker - men det kan jeg ikke vide, det kan
> han kun selv.

måske og måske ikke - ? - det kan ikke udelukkes vedkomne er sketozofregn og
ikkke aner hvad den del af ham fortager sig ?

Mv
Bo MM

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 12-02-03 13:05

On Thu, 6 Feb 2003 12:41:52 +0100, "Jesper Nielsen"
<jesper0808/hotmail.com> wrote:

hvortil jeg laver en sjælden xpost

>Hvad er det du så gerne vil debattere?
>Om man kan gradbøje pædofili ordet eller forbrydelsen?

jeg svare lige igen fordi jeg fandt det program der beskrev
problematikken :
http://www.dr.dk/P1/silikone/arkiv.asp?action=showarticle&id=8099

hun har b.la set sig noget tvær på gyllendals nye defineation af :
til børn

hvor det i den forige eller tidliger udgave af samme opslags værk blev
beskrevet som ( jeg mener det var ) utugt i mellem voksne og børn

det underfundige er så ( aner ikke hvordan det staves ) ekolypæen et
breder opslags værk af sammen natur , findes tilsvare på engelsk hvor
det i bogform vist er på en 8-9 meter ryg -

men der er definationen så en helt anden !

jeg har nu reelt ikke noget imod gyllendals defination - da jeg synes
den beskriver det faktisk forhold uden at tage stilling til det og på
den måde synes jeg fremmed ordbogen opfylder sin funktion.

men der hvor jeg gerne vil hænd er nødvendigheden af en en begrebs
adskildelse i mellem at have en pædofil drifts følse og være seksual
forbryder.... en uforløst drift tanke emotion etc der ikke er aktiv
kan jo umuligt være strafbar - og jeg finder det som sådan urigemeligt
at disse 2 ting pr automatik skal føres sammen.

Mv
Bo M Mogensen

xpost : dk.snak.seksualitet , dk.kultur.sprog
vej dit svar med omhu så hvis det er fejl placeret i den ene gruppe så
slet denne gruppe fra dit svar

Fra : Rasmus Underbjerg Pi~

Dato : 12-02-03 14:40

Bo M Mogensen <chokmah@c.dk> mælte sligt:
>"Jesper Nielsen":

>hun har b.la set sig noget tvær på gyllendals nye defineation af :
>til børn

Det virker umiddelbart ok, men selve den seksuelle drift mod børn er vel også
pædofili, ganske som homofili ikke kun er gerningen men også driften. Dertil
kommer, at man måske kunne ønske "børn" nærmere defineret. Er det f.eks.
pædofili, når en 18-årig har et forhold til en 14-årig? Eller en 50-årig til
en 16-årig? Men derimod kan man sagtens indvende, at det ikke er en
standardordbogs rolle at gå i sådanne detaljer.

>hvor det i den forige eller tidliger udgave af samme opslags værk blev
>beskrevet som ( jeg mener det var ) utugt i mellem voksne og børn

Det synes mig at være en dårlig definition. Pædofili involverer ikke
nødvendigvis utugt.

>men der hvor jeg gerne vil hænd er nødvendigheden af en en begrebs
>adskildelse i mellem at have en pædofil drifts følse og være seksual
>forbryder....

Ja, det er absolut nødvendigt at skelne.

>en uforløst drift tanke emotion etc der ikke er aktiv
>kan jo umuligt være strafbar

Det skulle man ikke tro, nej, men sådan opererer folkesindet ikke, jo.

Venlig hilsen,
Rasmus Underbjerg Pinnerup
--
"En tvekønnet person, der drager omkring og avler nørder."

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 12-02-03 15:22

On Wed, 12 Feb 2003 14:40:13 +0100, Rasmus Underbjerg Pinnerup
<pinnerup@*fjerndette*privat.dk> wrote:

> [...]
>pædofili, ganske som homofili ikke kun er gerningen men også driften. Dertil
>kommer, at man måske kunne ønske "børn" nærmere defineret.

det slår mig da lige at pædarest er blevet forklaret for mig som som
en seksual form der ikke kan føre til undfangelse af barn -
læser ellers også med store interesse Davids indlæg om dette som kan
godt nok valgte at holde i d.k.s - lidt en skam da det et bragens
godt indlæg som også mange dss læser kunne have gavn af :
hvor han godt nok ikke nævner dette - hvilket kunne indikere jeg tager
fejl ? eller David bare ikke har taget dette med ?

> Er det f.eks.
>pædofili, når en 18-årig har et forhold til en 14-årig? Eller en 50-årig til
>en 16-årig?

nej jeg mener det pædofilere spørgsmål frafalder ved kønsmodningen

> Men derimod kan man sagtens indvende, at det ikke er en
>standardordbogs rolle at gå i sådanne detaljer.

enig - jeg tror det er uhyere vigtigt man holder begreberne *rene*
præcise på en måde så de lader sig forklare ud fra derres sproglige
oprindelse.... da f.eks ordet pædofili alt for ofte bliver standset af
en emotionel reaktion ind - bearbejdet af fornuften - jeg læser flere
steder i denne tråd : man gerne ser alle med en pædofil præferance i
psyikiatrisk behandling - reelt falder al fornuften væk fra dette hvis
man ser på hvad ordet i virkligheden betyder !

jeg stjælder en del af David formulereing :" Sammensat af "pædo-" =
der har med børn at gøre og "-fili" = kærlighed
til ".

Nu er sagen jo den at der har været 2 pædofile skirbenter i dss - der
har beskrevet derres følser mere identisk med dette ind ( hvad jeg har
læst ) noget eksakt drift rettet !

>Det synes mig at være en dårlig definition. Pædofili involverer ikke
>nødvendigvis utugt.

nej det gør det ikke - spøgsmålet er så hvad der sker med gyllendal i
de år ?

i.flg loven ( ikke den bibelske og alm konsensus byder det sig
imo. rigmeligtvis at et driftsforhold i mellem barn og voksen er = en
forbrydelse en utugt begået af den voksne - hvad der så tidligger af
gyllendal har været et behov for at formulere.

selv om der i selve ordet ikke et et logisk samenhæng med denne
fortolkning !

>Ja, det er absolut nødvendigt at skelne.

det glæder mig uhyre mig at læse dette ....fordi ellers så står vi i
en situasion hvor man vil dømme folk på de fornemelser / følser man
for og ikke den reele betydning af ordet som man for - på den måde er
vi udtrygsmæsigt fatigt stillet !

>Det skulle man ikke tro, nej, men sådan opererer folkesindet ikke, jo.

det gør det beklageligtvis nok mere undtagelsevist ind *normalt*
men derfor er så meget mere nødvændigt at man for en sproglig
afklarethed ind man dømmer mennesker på - en ukorekt forståelse af de
ord der bliver brugt !
Mv
Bo M Mogensen