PHP på Windows (Apache/IIS) og include_pat~
Fra : Jesper Nielsen

Dato : 05-02-03 13:06

Hej gruppe!

Jeg har forsøgt at opsætte en PHP applikation på både IIS (PHP ISAPI) og
Apache (mod_php), og får på begge installationerne følgende fejl (dette er
fejlen fra Apache, men IIS' fejl ligner til forveksling - forskellen er kun
de forskellige stier):

Fatal error: Failed opening required '../config/config.php'
(include_path='c:/apache/htdocs/mail;c:/apache/htdocs/mail/src;c:/apache/htd
ocs/mail/config;.;./;') in c:\apache\htdocs\mail\src\login.php on line 61

Det mærkelige er, at det hele virker, hvis jeg forsøger at opsætte
applikationen på Apache/Unix, men desværre er det ikke muligt at køre
systemet herpå permanent, hvorfor jeg skal have fundet en løsning på
problemet.

Er der nogen af jer, som har en idé til hvad der kunne løse problemet?

--
Mvh. Jesper

Fra : Arne

Dato : 06-02-03 21:59

> Fatal error: Failed opening required '../config/config.php'

(include_path='c:/apache/htdocs/mail;c:/apache/htdocs/mail/src;c:/apache/htd
> ocs/mail/config;.;./;') in c:\apache\htdocs\mail\src\login.php on line 61

Prøv at skrive din include anderledes:

(include_path='.;c:\apache\htdocs')

eller

(include_path='.;c:\apache\htdocs\')

altså back-slash istedet (men er ikke sikker på om den skal være i enden)

det er en linje der kan ændres i PHP.ini i c:\winnt\system32\

--
mvh.
Arne Rasmussen

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 07-02-03 06:35

> [...]
>
> altså back-slash istedet (men er ikke sikker på om den skal være i enden)
>
> det er en linje der kan ændres i PHP.ini i c:\winnt\system32\

Det virkede desværre heller ikke.
Jeg har prøvet at sætte variablen i php.ini og i en .htaccess fil, som
ligger i det bibiliotek, hvor applikationen ligger.

--
Mvh. Jesper

Fra : Arne

Dato : 07-02-03 09:03

> Det virkede desværre heller ikke.
> Jeg har prøvet at sætte variablen i php.ini og i en .htaccess fil, som
> ligger i det bibiliotek, hvor applikationen ligger.

Kan det være selve ../config.php der indeholder kode der ikke er heldig at
afvikle på en win-døvs...??
Altså kode der kun kan afvikles på en Un*x...?

(vil lige indskyde at jeg kun er 50 m-mester i php, så andre må gerne blande
sig nu)

mvh.

- Arne.

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 07-02-03 15:51

> Kan det være selve ../config.php der indeholder kode der ikke er heldig at
> afvikle på en win-døvs...??
> Altså kode der kun kan afvikles på en Un*x...?

Applikationen skulle iflg. udviklerne meget gerne kunne afvikles på Windows
uden modifikationer.

--
Mvh. Jesper

Fra : Asbjørn Sloth Tønnes~

Dato : 07-02-03 09:21

"Jesper Nielsen" <jn@nielsenit.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> problemet.
>
> Er der nogen af jer, som har en idé til hvad der kunne løse problemet?

Det ser ud som om at c:\apache\htdocs\mail\config\config.php ikke findes på
den windows installationen men kun på unix installationen

Desuden include_path bør altid være ".;c:\php\pear" på windows (hvis at man
har PHP installeret i c:\php)
ellers virker PEAR ikke!

brug $_SERVER["DOCUMENT_ROOT"] til at få stien til sitet
include($_SERVER["DOCUMENT_ROOT"]."/cms/inc/skin/top.php");

include_path = ".;c:\php\pear"

mvh
Asbjørn

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 07-02-03 15:57

> Det ser ud som om at c:\apache\htdocs\mail\config\config.php ikke findes

> den windows installationen men kun på unix installationen

Det gør den bare... Så der er lidt mystisk.
Jeg har også oplevet det med andre PHP applikationer.

> Desuden include_path bør altid være ".;c:\php\pear" på windows (hvis at
man
> har PHP installeret i c:\php)
> ellers virker PEAR ikke!

Hvad er PEAR?
Jeg har sat include path i en .htaccess fil, som kun gælder for /mail. Så
det er ikke generelt, at pear ikke er i path.

> brug $_SERVER["DOCUMENT_ROOT"] til at få stien til sitet
> include($_SERVER["DOCUMENT_ROOT"]."/cms/inc/skin/top.php");

Det vil jeg lige prøve at indsætte de forskellige steder.

--
Mvh. Jesper

Fra : Asbjørn Sloth Tønnes~

Dato : 07-02-03 21:31