Dog Appeasing Pheromone (D.A.P.)
Fra : Ditte K

Dato : 05-02-03 12:47

I "Hunden" nr 12 fra december finder jeg annoncer for dette middel. Jeg
spekulerer på at prøve det som sidste udvej til Uschi. Hun har trods sine
snart 9 mdr stadig svært ved at være alene og står gerne og gøer hele tiden
til stor gene for naboerne. Da jeg er sygemeldt for tiden er det højst 2-3
timer ad gangen nogle dage om ugen.

Men hjælper dette DAP? Det skulle jo få hunden til at slappe af, og det er
netop dette problem jeg har.

Mvh Ditte

Fra : Bjergskoven

Dato : 05-02-03 21:27

"Ditte K" <Ditte.K@oncable.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> timer ad gangen nogle dage om ugen.
>
> Men hjælper dette DAP? Det skulle jo få hunden til at slappe af, og det er

Hej Ditte

Jeg kan varmt anbefale produktet. Har prøvet det på en af mine egne hunde,
der har været meget tilbageholdende overfor fremmede og lidt utryg ved nye
omgivelser, og det har virket fantastisk.
Allerede efter få dages brug var virkningen indtruffet og nu går hun glad
fremmede i møde og har en helt anderledes selvsikker måde at møde omverdenen
på.
I denne situation har stoffet virket som en "støttepædagog" som har hjulpet
hunden til at turde nogle ting og opdage at det ikke var farligt.
Jeg tror også det vil virke på din hunds gøen, idet stoffet virker
beroligende. Stoffet udskilles også hos førertæven i en flok for at berolige
og holde samling på flokken.

Hilsen

Merete

Fra : Ditte K

Dato : 05-02-03 22:07

Kunne godt være jeg skulle prøve det...

Ved du/I hvad prisen er? Og sælges det andre steder end hos dyrlægen?

Ditte

Fra : Bjergskoven

Dato : 06-02-03 00:55

> Kunne godt være jeg skulle prøve det...
>
> Ved du/I hvad prisen er? Og sælges det andre steder end hos dyrlægen?
>
> Ditte

Hej Ditte

Det kan bl. a. købes hos netdyredoktor.

http://butik.netdyredoktor.dk/produktliste.asp?ItemStart=1&MenuID=102&Level=
3

koster 281,- kr. Du betaler på nettet og får den leveret i din postkasse.

Hilsen

Merete

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 06-02-03 10:49

"Ditte K" <Ditte.K@oncable.dk> skrev i en meddelelse
> I "Hunden" nr 12 fra december finder jeg annoncer for dette middel.
Jeg
> spekulerer på at prøve det som sidste udvej til Uschi. >

Nu kender jeg slet ikke det du omtaler men kender du De-stress .. et
naturmiddel som også kan købes hos dyrlægen det er totalt uskadelig og
giver ingen former for bivirkninger .. 175 kr for 100 stk tabletter
hejhils fra Ami

Fra : Ditte K

Dato : 06-02-03 17:16

Nu har jeg så fået købt dette vidunderstof, DAP, og sat i kontakten. Nu
glæder jeg mig altså til at se, hvordan det virker! For min lille vuf skulle
gerne kunne være lidt alene, det er heldigvis det eneste problem med hende

Fra : Gitte & Thorleif

Dato : 06-02-03 17:41

Hejsa.

Jeg er også hoppet på det, min dyrlæge sagde at der havde været nogen med
god virkning og nogen uden virkning.
Så imorgen når mine hunde skal være alene en time forventer jeg de snork
sover, istedet for at inderholde min sure nabo. Hi hi, lad håbet leve.
V H Gitte

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 06-02-03 18:16

"Gitte & Thorleif" <mejsen@post6.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
snork
> sover, istedet for at inderholde min sure nabo. Hi hi, lad håbet leve.

Nu kender jeg intet til omtalte produkt men er det rent naturmiddel som
f.eks destress eller baldrian skal man altså påregne at der går nogen
tid inden det virker .. og at der lissom skal gives et grunddosis hver
dag i nogen tid inden effekten ses .... og hvorfor begynder du med at
lade dem alene en hel time .. var det ikke en god ide lissom at begynde
langsomt nøjagtigt som en frisk start på alenehjemmetræningen ...
hejhils fra Ami

Fra : Gitte & Thorleif

Dato : 06-02-03 19:07

Hej Ami.

Den omtalte hund er en 18mnd Aussi, som skam har lært at være alene på de
gengse metoder. Han er bare så ulykkelig når vi forlader ham, han er voldsom
føre fikseret. Mine hunde er generelt meget lidt alene hjemme, da jeg har
aften og week-end arbejde, hvor resten af familien er hjemme. Og køre jeg ud
og handler tager jeg dem ofte med.

Og imorgen SKAL jeg altså afsted 13.30 og der kommer så nogen hjem 14.15.

V H Gitte

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 06-02-03 19:27

> [...]
de
> gengse metoder. Han er bare så ulykkelig når vi forlader ham, han er

Netop derfor er der da al mulig grund til at begynde helt forfra med
alenehjemmetræningen .. når hunden stadig ikke kan være alene hjemme må
man begynde forfra og helt forfra .. og bygge op igen og endelig ikke gå
for hurtigt frem .. at give hunden noget dæmpende uden samtidig at tage
fat ved problemets rod .. altså alenehjemmetræning er kun
symptombehandling der ikke finder årsagen til eller løsning på problemet
... altså som at hoppe over hvor gærdet er lavest ..
hejhils fra Ami

Fra : Gitte & Thorleif

Dato : 06-02-03 20:14

Hej igen.

Ved det, ved det. Men det er ikke så simpelt. Problemet er at han stresser.
Er endnu ikke moden nok til at tage det ansvar som han påtager sig, nemlig
at passer på hus og de andre. Vi har haft videokamera på ham og han vandre
rund. Det er svært at beskrive ham. Ved at prøve dette middel, vil vi prøve
om det kan være med til at hjælpe ham. Det bliver selvfølgelig ikke bare at
hoppe over hvor gæret er lavest.

V H Gitte

Fra : Ditte K

Dato : 06-02-03 20:51

Problemet er at han stresser.
> Er endnu ikke moden nok til at tage det ansvar som han påtager sig, nemlig
> at passer på hus og de andre.

Jeg har det samme problem med at hun stresser. Jeg har også fået at vide man
ikke må lade hunden være i mere en et rum eller 2, for så er der for meget
at holde øje med. Og Uschi holder virkelig øje med ALT, det er et problem,
selvom hun kun er i køkkenet. Hun har så også sit vindue, som jeg synes er
synd at lukke af for -det hjælper nu heller ikke på hendes gøen, det ER
afprøvet.

Ditte

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 07-02-03 01:02

Hun har så også sit vindue, som jeg synes er
> synd at lukke af for -det hjælper nu heller ikke på hendes gøen, det
ER
> afprøvet.

har du prøvet at trække gardin for vinduet og så lade radioen spille så
højt som du vil lade den spille hvis du går og støvsuger og vil høre
radio samtidig .. det hjalp Wupper enormt meget og vi har slet ingen
alenehjemmeproblemer mere .... men vi begyndte ofte forfra med alene
hjemmetræning og gik meget langsomt frem .. resultatet har vi altså også
fået ... hejhils fra Ami der stadig vil fremhæve at intet hverken radio
... gardiner trukket for og afstressende medicin hjælper hvis man ikke
samtidig er parat til at sætte virkelig effektivt ind med
alenhjemmetræning
hejhils fra Ami

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 07-02-03 00:58

> Hej igen.
>
> Ved det, ved det. Men det er ikke så simpelt. Problemet er at han
stresser.

Nøjagtigt det samme problem som Wupper har og også har haft når det
drejer sig om at være alene hjemme og i flere andre situationer ..
desværre et resultat af de første 16 mdr af hendes liv ... hvor jeg ikke
havde hende .. men som jeg stadig må tage konsekvenserne af ... dog har
aktivering og træning hjulpet os virkelig meget .... og da var det jeg
på dyrlægens og hundepsykologs anbefaling begynde at bruge destress der
er et naturmiddel og ikke vanedannende .... men samtidig med jeg
begyndte at bruge det gjorde jeg også træningen og aktivering mere
intensiv .. dvs. helt forfra med alenehjemmetræning ... og intensiv
aktivering og træning af hunden ... giver du bare det beroligende middel
(kender stadig ikke det middel du nævner .. er det naturmiddel elle er
det et eller andet receptpligtigt stads? ... fordelen ved deestress og
baldrian er at det er naturmedicin og ikke kan overdoseres ... en
destress gør underværker når det gælder om at sænke stressniveauet ..
men det sløver ikke hunden ... og vi klarede og gennem nytårsaften også
udlukkende med deestress ...

Men uanset hvad du giver din hund synes jeg aldrig man må give
beroligende/afstressende medicin uden samtidig at følge det op med
træning og aktivering .... det medicinen har til opgave er at sænke
hundens stressniveau så du kan "nå " den ... benytter du ikke denne
lejlighed synes jeg det er totalt spild at give medicin .... og vil
aldrig blive andet en symptombehandling og det synes jeg ikke man kan
byde sin hund ......

Ved at prøve dette middel, vil vi prøve
> om det kan være med til at hjælpe ham. Det bliver selvfølgelig ikke
bare at
> hoppe over hvor gæret er lavest.

I det øjeblik du bare giver ham medicinen uden at træne
alenehjemmetræning helt fra bunden og uden at aktivere og træne ham
intensivt vil det altid være at springe over hvor gærdet er lavest ..
først når man samtidig arbejder med hunden .. finder årsagen og
behandler årsagen er det ikke at springe over hvor gærdet er lavest
hejhils fra Ami

Fra : Gitte & Thorleif

Dato : 07-02-03 09:08

Hejsa.

D.A.P er ikke medicin, det er en dims man sætter i stikkontakten og så
udskiller den, den duft som tæven udskiller mellem sine patter når hun har
hvalpe.
Virkning?? forløbig er min gamle Jockum på 11år blevet tosset hi hi. han er
helt fjollet, har ellers været sur længe og jeg har været bekymret for ham
( og været til dyrlæge). Han er ekstrem kæle, fjoller lige nu rundt med en
hvalp vi passer.
Og da jeg lige nu har to ekstra hanhunde på besøg/ ferie gør det bestemt
ikke noget med lidt beroligende aroma.
V H Gitte

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 07-02-03 09:33

> [...]
>
> D.A.P er ikke medicin, det er en dims man sætter i stikkontakten og så
> udskiller den, den duft som tæven udskiller mellem sine patter når hun

Aha .. ja hver sin tro ... men stadig vil jeg foretrække at man løste
problemet istedet for at symptombehandle ...
Men dig om det ..
hejhils fra Ami

Fra : Gitte & Thorleif

Dato : 07-02-03 10:27

Så så Ami .Jeg prøver også at løse problemet, er konstant opmærksom,
forlader hundene går lidt og når der er ro kommer tilbage. M.h.s til
beskæftigelse bruger jeg meget tid på mine vuffer. Har gang i forskelligt,
både med aktivering og alene hjemme problemet.
Et nemt hjælpe middel skader ingen. Måske er det krykken, måske er det
pengene ud af vinduet.

Ha en god dag.

V H Gitte

Fra : Battlefield´s

Dato : 07-02-03 14:41

Hej
Det er nu slet ikke utænkeligt at det kan have en virkning. Man kan købe et
tilsvarende "middel" til katte: Feliway, og både efter min egen erfaring og
efter hvad jeg har set på katteNG´en virker det efter hensigten. Jeg har
f.eks. selv brugt Feliway til at berolige en hankat, der ikke var så vild
med at komme på udstilling.
Hilsen Vibeke

> [...]
> både med aktivering og alene hjemme problemet.
> Et nemt hjælpe middel skader ingen. Måske er det krykken, måske er det

---

Fra : Ann K.

Dato : 07-02-03 19:20

Hejsa.

>Aha .. ja hver sin tro ... men stadig vil jeg foretrække at man løste
>problemet istedet for at symptombehandle ...
>Men dig om det ..

Normalt er vi to rimeligt enige Ami, men denne gang, synes jeg at du er
en lille smule nedladende ;) Du skriver jo selv at du bruger beroligende
naturmidler til din hund, når/hvis der er brug for det - og fred være
med det... ville selv gøre det!
Men D.A.P. er jo heller ikke andet end netop et forsøg på (kunstigt
ganske vist) at efterligne nogle feromoner, som hunde altså kan genkende
og som (måske) virker beroligende i situationer, hvor man ellers kan
opleve nervøsitet og stress...
At dette produkt ikke kan "stå alene", ved Ditte K (som skrev det 1'ste
indlæg) formodentlig godt... hun ønsker blot noget, som kan hjælpe
hendes hund, mens den bliver trænet....
Og i dén sammenhæng kan jeg _ikke_ se forskellen på at bruge D.A.P eller
Baldrian

Pt er vi her i huset, ved at sammenføre en ny (voksen) kat med resten af
Banden (2 hunde + 4 katte)... Hun skal etablere en selvstændig rang i en
velfungerende flok... Den nye kat er fertil, mens min Bande alle er
neutraliserede... Til det bruger vi både Baldrian i drikkevandet og
Felifriend, som er et kunstigt katteferomon, der efterligner de
afmærkninger katte naturligt vil afsætte med deres ansigtskirtler...
Alle dyr (!) smøres to gange dagligt med feromonet - og det virker!!!
Vores oplevelse er faktisk at Baldrian alene ikke giver den ønskede
effekt... nemlig at kattene finder sig til rette med hinanden og en ny
rangorden - uden konflikter... det er jo temmeligt svært for mange katte
at skulle acceptere fremmede på deres territorie - og her er der oven i
købet tale om nær-territoriet!
Samtidig er det selvfølgelig utopi at tro at, alt løses ved blot at
bruge feromoner... der skal en hel del ekstra opmærksomhed til for hver
enkelt kat (eller hund!)... Alle dyrene skulle jo gerne blive ved med at
føle at deres mennesker (stadig!) er de, som skaber den daglige
tryghed... Manden og jeg er i denne situation _nødt_ til at være rolige
og konstant opmærksomme på om en af kattene begynder at mistrives... Og
hele tiden huske på om alle dyrene får den opmærksomhed, som de har
behov for...

Mvh Ann - der faktisk har 6 katte... men den sidste har aldrig hørt om
at Feli-friend, Baldrian, Serene-Um og hvad det ellers hedder, skulle
virke beroligende eller gøre katte mere omgængelige!!! Hun bor derfor
alene i annekset