Varme problemmer på Chaintegh 7vjl kort ko~
Fra : Henrik Bruun-Peterse~

Dato : 05-02-03 09:56

Hej

Jeg har lige investeret i et Chaintech 7vjl Deluxe (Apogee) kort, CPUen er
en Athlon XP 2000+ og køler er en Silent Viking II.

Jeg har store problemer med varme på Chaintech kortet, 60 grader nu hvar jeg
sidder og skriver dette og med åbent kabinet. Hvis jeg belaster kortet
stiger temperaturen til 63 grader og computeren låser.

Jeg har prøvet at installere mit gamle SL-75KAV igen med samme opstilling og
her er temperaturen kun 43 grader, jeg forstår ingen ting ?

Jeg bruger Arctic Silver pasta til CPUen, men vil da gerne inrømme her at
der er gået en meget lille flig af CPUen men den køre jo super fint på mit
gamle kort.

Er er nogen forslag til hvorfor denne forskel og hvad jeg gør for at få
temperaturen ned ?

Med Venlig Hilsen
Henrik

Fra : Kim

Dato : 05-02-03 11:01

"Henrik Bruun-Petersen" <hbp@privat.dk> wrote in message
<Klip>
> [...]
>
> Jeg har prøvet at installere mit gamle SL-75KAV igen med samme opstilling og
> her er temperaturen kun 43 grader, jeg forstår ingen ting ?

Hvad siger temperaturen i bios? den skulle være mere præcis.

Fra : Kim

Dato : 05-02-03 12:26

Fra : Bachelor®

Dato : 05-02-03 21:35

"Kim" <weed@buzzle.com> skrev i en meddelelse news:3e40e0d3$0$83831$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> "Henrik Bruun-Petersen" <hbp@privat.dk> wrote in message
> <Klip>

> <Klip>
>
> Hvad siger temperaturen i bios? den skulle være mere præcis.

Hvad får dig til at mene det, det er da baseret på den samme sensor ?

Fra : Henrik Bruun-Peterse~

Dato : 05-02-03 23:28

"Bachelor®" <please@no.mail.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad får dig til at mene det, det er da baseret på den samme sensor ?

Nu er mit gamle system oppe at køre igen og det bliver det ved med for jeg
vil i morgen benytte mig af min 8 dages returret og levere lortet tilbage.

Men jeg fatter stadig ikke hvorfor tingene opføre sig sådan?

--
Med Venlig Hilsen
Henrik