Skærme
Fijala 3554
Skærmopløsning på 15" LCD, 1024x768, 1400x~
Fra : Lars Kristensen

Dato : 05-02-03 00:52

Hej NG

Hvilken skærmopløsning kan anbefales til en bærbar med 15" skærm. Den skal
bruges til internettet, Word og Excel, 1024x768, 1400x1050 eller 1600x1200.
(Jeg påtænker et købe en Dell)

Hvad bruger du på en 15" LCD skærm?

Fra : Flemming Joensson

Dato : 05-02-03 01:41

"Lars Kristensen" <l.a.kristensen@get2net.dk> wrote in

> [...]
> Den skal bruges til internettet, Word og Excel, 1024x768,
> 1400x1050 eller 1600x1200. (Jeg påtænker et købe en Dell)

Jeg har haft en Dell Inspiron med 15.1" skærm og synes ikke der var
behov for højere opløsning end 1400x1050 (det var native opløsningen
på den 15.1" jeg havde) på den bærbare - så blev det for småt efter min
mening. Selvom skærmen på den bærbare kun kan gå op til
f.eks. 1400x1050, så kan du stadig tilslutte en ekstern skærm og køre
den ved 1600x1200 eller 1920x1440 osv.

Flemming

--
Hvis du vil svare per e-mail skal "fjerndette." fjernes fra
mailadressen.

Fra : Chuke Mimergolf

Dato : 05-02-03 17:14

"Lars Kristensen" <l.a.kristensen@get2net.dk> skrev

> [...]
skal
> bruges til internettet, Word og Excel, 1024x768, 1400x1050 eller

Jeg arbejder for tiden med en IBM bærbar med 15" TFT skærm. Her er
native opløsningen 1400*1050 som må siges at være en ideel opløsning til
den skærmstørrelse. Højere opløsning vil jeg mene er overflødigt, mens
en 1024*768 godt kan virke lidt klodset på en bærbar med 15" TFT (sådan
én har jeg nemlig selv derhjemme...)

Vælger du 1600x1200 kan du jo fifle lidt med skriftstørrelser,
vinduestørrelser osv. i Windows, sådan at teksten er til at læse uden at
få ondt i øjnene.

I øvrigt er jeg overrasket hvor god denne IBM er til at skalere
skærmbilledet til lavere opløsninger. Ved lavere opløsninger bliver
grafikken en smule mere "blurred" i forhold til native opløsningen, men
sammenlignet med en gennemsnitlig CRT monitor og et ditto grafikkort er
det ikke galt. Konklusionen må være at man ved så høje
native-opløsninger og ny teknologi endelig er blevet i stand til at
producere rimelige billeder i lavere opløsninger.

mvh
Peter

Fra : Daniel Andersen

Dato : 08-02-03 17:01

> Hvilken skærmopløsning kan anbefales til en bærbar med 15" skærm. Den skal
> bruges til internettet, Word og Excel, 1024x768, 1400x1050 eller
> [...]

Jeg har en IBM der også har en 15" LCD (Måske 15.1" - Ved det egentlig
ikke). Jeg kører 1400x1050, og det synes jeg også er det mest optimale.
1024x768 er efterhånden for lidt!.

Mvh
Daniel-San

Fra : Lars Kristensen

Dato : 09-02-03 01:02

Tak for svarene. Jeg vil gerne hører erfaringer fra nogle som har arbejdet
med opløsningen 1600x1200 på en 15" bærbar.

mvh Lars