Skærme
Fijala 3554
Problem med Samsung 900NF
Fra : Jens Beltofte Sørens~

Dato : 05-02-03 00:42

Hej

Jeg har efterhånden haft min Samsung 900NF i 2½ år, og mente at det var
på tide at få den ombyttet

Den har især et problem. Det opstår når computeren f.eks. har stået
tændt hele natten, og skærmen har været slukket. Dvs. at der er signal
til skærmen mens den er slukket. Når man så tænder skærmen igen, er som
degauss'en looper. Den bliver ved med at degausse indtil man slukker den
igen. Nogle gange skal man slukke og tænde den en 2-3 gange før den
tænder normalt, andre gange er en gang nok.

Er der nogen som kender til dette problem, eller har hørt om det?

Desuden har den af og til den klassiske højfrekvente hyletone. Men den
er jo næsten klassisk for alle apperater med et billedrør. Men det er
selvfølgelig stadig en fejl.

Jeg har fundet ud af, at det er et svensk firma som står for
ombytningen. Hvordan foregår det? Får man en ny skærm, som man kan
beholde, eller er det en midlertidig, indtil ens gamle skærm er
repararet?

Man skal vel sende skærmen til Sverige. Foregår det med Post Danmar?
Hvis ja, hvordan kan de lade sig gøre, når de ikke håndterer pakker til
udlandet på over 20 kg? Denne model er vel oppe på omkring 25kg incl.
emballage.

På forhånd tak.

Mvh. Jens

Fra : Enrique Vidal Sanche~

Dato : 05-02-03 10:36

Jens Beltofte Sørensen wrote:
> [...]
> tænder normalt, andre gange er en gang nok.
>
> Er der nogen som kender til dette problem, eller har hørt om det?

Jeg har nettop den model (Samsung SyncMaster 900NF) og har haft PC'en
kørende et par gange om natten mens skærmen var slukket og har ikke
oplevet det problem. Min skærmen er mellem 3-4 år gammel.

> Desuden har den af og til den klassiske højfrekvente hyletone. Men den
> er jo næsten klassisk for alle apperater med et billedrør. Men det er
> selvfølgelig stadig en fejl.

Min hylder slet ikke...

Jeg tror du har været uheldig med din Samsung.

Hilsen,
Enrique