FED Funky musik!
Fra : Andrew

Dato : 05-02-03 00:16

Hej

Hvad mener i er det mest funky-fede musik der findes?

Mine bud kunne være:
Stevie Wonder - Supersticious
Red Hot Chili Peppers - Can't Stop (fra By the Way)
Red Hot chili Peppers --> Det meste af Blood, Sugar, Sex, Magik albummet
Spin Doctors - Two Princes

Mvh Anders

Fra : Lars Rindsig

Dato : 05-02-03 00:36

Andrew wrote:

> [...]
> Red Hot Chili Peppers - Can't Stop (fra By the Way)
> Red Hot chili Peppers --> Det meste af Blood, Sugar, Sex, Magik albummet

Hrmf! Hvad har James Brown, Fred Wesley, Maceo Parker, Bootsy Collins,
Isaac Hayes, Sly and the Family Stone, Zapp & Roger, George Clinton,
Ohio Players og the Tom Tom Club lige gjort dig, siden du ikke nævner dem?

Spin Doctors er i hvertfald *ikke* "det mest funky-fede musik der findes".

Lars

Fra : -V-

Dato : 05-02-03 03:54

Andrew wrote:
> [...]
> Red Hot Chili Peppers - Can't Stop (fra By the Way)
> Red Hot chili Peppers --> Det meste af Blood, Sugar, Sex, Magik

Sjovt, at du skulle nævne Det Stive Under og Chili Peppers i sammenhæng.

Nu ved jeg ikke om det er bevidst eller ubevidst, at du kobler dem, men i
den overdrevent-fede-kan-ikke-sidde-stille-med-fødderne-afdeling hører
Stevies 'Higher Ground', som de fleste nok kender i RHCP's udgave.
Hvis du ikke kender nummeret, gør du dig en stor tjeneste ved at finde det
og trykke det maxibon igennem!

I øvrigt giver jeg Lars fuldstændigt ret.
Og hvad med Graham Central Station, KC & The Sunshine Band, T-Connection,
Sylk 130, George Duke, First Choice, Gap Band, Average White Band, Mothers
Finest, James Taylor Quartet, Parliament etc etc.
De mangler vist også fra din liste.

-V-

Fra : -V-

Dato : 05-02-03 04:24

-V- wrote:
> [...]

I den lidt spøjse afdeling, kunne du prøve at høre b-siden på Meco's
discoudgave af Star Wars-musikken, 'Other Galactic Funk'.
Den er 12 min lang, og imho *herre*-funky.

Jeg købte min vinyludgave hos Accord på Østerbrogade i Kbh, og jeg ved at
der findes flere eksemplarer i en af deres afdelinger.
Give it a try.

-V-

Fra : [DK]Stegtflæsk

Dato : 05-02-03 05:51

Mangler vi ikke også Blind Melon, Janis Joplin, The Commitmens, Doobie
Brothers, Marvin Gaye og sikkert også andre?

Jeg tror nok jeg ville have svært ved, at vælge det fedeste album, men sikke
et man kunne sammensætte.

Mit yndlingsnummer med Stevie Wonder er nu ikke Superstition, men Master
Blaster - dejligt nummer!

I denne anledning vil jeg nu også gøre et indslag for ska-musikken, hvor jeg
synes folk burde lære Sublime, Reel Big Fish og No Doubts tidligere udgaver
at kende.
Det er fed musik - IMHO.

Mikey

Fra : Christopher Tracy

Dato : 05-02-03 09:20

Hej

Synes bestemt ikke Spin Doctors hører til i denne sammenhæng

> [...]
> Sylk 130, George Duke, First Choice, Gap Band, Average White Band, Mothers
> Finest, James Taylor Quartet, Parliament etc etc.

Og hvor er Larry Graham og Sly and the Family Stone, Prince, George Clinton
osv ?

/C.T.

Fra : Robert Piil

Dato : 05-02-03 06:41

On Wed, 5 Feb 2003 00:15:55 +0100, "Andrew" <andvalen@post.tele.dk>
wrote:

>Hvad mener i er det mest funky-fede musik der findes?

- Tower of Power - fx "No Credit"
- Jaco Pastorius (og Sam and Dave) - "Come on, Come over" eller
introen i "Liberty City" eller "Soul Intro".
- Blast
- Zapp Zapp

--
Robert Piil
http://piil.org

Fra : Negoti8r

Dato : 05-02-03 08:29

Jeg er med på din playlist, med et lidt skævt øje på Spin Doctors...
Men ok...jeg havde det godt nok sjovt, dengang det udkom :)

I en lidt anden genre kunne jeg nævne Incubus. Det er lidt hårdere (måske
ikke hårdere end Red Hot), men stadig ganske funky.

Del Tha Funkee Homosapien er cool (bl.a. Mistadobalina)
Finley Quayle har lidt funk i sig...
Living Colour?

S.

Fra : MP Jakobsen

Dato : 05-02-03 09:24

"Andrew" <andvalen@post.tele.dk> wrote in message
> [...]
> Red Hot Chili Peppers - Can't Stop (fra By the Way)
> Red Hot chili Peppers --> Det meste af Blood, Sugar, Sex, Magik albummet

Evt. Tower of Power - Attitude Dance

MP

Fra : Mads Madsen

Dato : 05-02-03 13:22

Play that funky music
Get up

Fra : Øistein Wind

Dato : 05-02-03 16:05

"Andrew" <andvalen@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Red Hot Chili Peppers - Can't Stop (fra By the Way)
> Red Hot chili Peppers --> Det meste af Blood, Sugar, Sex, Magik albummet

Danske Ridin' Thumb?

Fra : Martin Særmark-Thoms~

Dato : 05-02-03 16:54

Hvis vi skal kigge på nogle af rødderne i denne genre skal vi lige kigge
lidt på nogle af de mest funky og groovy folk der endnu har sat benene på
planeten.
Blue Note har nogle compilations der hedder Blue Break Beats. Derpå findes
et utal af funky grooves og de fleste er i en eller anden form brugt (mere
eller mindre stilfuldt...)
Check dem ud! Det er en god måde at danne et overblik.

Jimmy Smith, Groover Holmes, Cannonball Adderley, Gene Harris....bla, bla i
kender dem sikkert ikke men hold da op hvor det holder.

Tænk på disse gamle skæringer næste gang du hører en funky DJ - det er
sikkert her ham har rippet det meste
Hyg jer - spil for s......
/Martin

Fra : Nikolaj Borg

Dato : 06-02-03 00:58

"Martin Særmark-Thomsen" <spurv@stofanet.dk> wrote in message
> Jimmy Smith, Groover Holmes, Cannonball Adderley, Gene Harris....bla, bla
> kender dem sikkert ikke men hold da op hvor det holder.

Jeg kender da to af dem, og især Jimmy Smith er også et hit her i huset.
Orglet har aldrig været så funky som hos ham

/Nikolaj

Fra : Anders Thorsen Holm

Dato : 05-02-03 23:26

Andrew wrote:
> Hvad mener i er det mest funky-fede musik der findes?

Jeg synes selv, Yoko Kanno og "The Seat Belts" laver noget virkelig fed
musik, der er en blanding af mange forskellige stilarter, men specielt
en art retro-funk-disco... ja, jeg ved ikke, hvad man skal kalde det

De er nok bedst kendt for at have lavet soundtracket til anime-serien
"Cowboy Bebop".

Jeg kan varmt anbefale dem - særligt numre som "Blue", "The Real Folk
Blues", "Tank!", "Rush", "Call Me Call Me" og "What Planet Is This?" !

--
Anders Thorsen Holm | http://www.daimi.au.dk/~zoolook/

Overvejer du at købe en DVD-afspiller? Så hold dig fra Fredgaard!
Læs hvorfor: http://www.daimi.au.dk/~zoolook/?page=fredgaard

Fra : Mette & Flemming

Dato : 06-02-03 08:38

Hvad med "Meters"??