Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Digitalt fotoalbum
Fra : HansSN

Dato : 04-02-03 23:42

Er der nogen i gruppen der kan anbefale et godt program til organisering af
digitale fotos.
FotoStation skulle være det ultimative produkt, men findes der andre
billigere eller lige så gode.
Og er det virkelig så godt?
Jeg fik et "Zoombrowser" med til mit Canon Powershot45, men er på udkik
efter et der evt. er bedre.
Hvad bruger I andre?

Hans

Fra : max

Dato : 05-02-03 06:52

> [...]
> billigere eller lige så gode.
> Og er det virkelig så godt?
> Jeg fik et "Zoombrowser" med til mit Canon Powershot45, men er på udkik

ThumbsPlus er godt, men det kommer an på
hvilke features du har brug for - søg evt på
cnet eller anden download site.. max

Fra : Svend Erik Bertelsen

Dato : 05-02-03 10:06

HansSN skrev:

> Er der nogen i gruppen der kan anbefale et godt program til organisering af
> digitale fotos.
> FotoStation skulle være det ultimative produkt, men findes der andre ...

FotoStation bliver jo bliver jo vældig rost og anvendes af mange
professionelle. Jeg har ikke selv prøvet dette program, da jeg er
godt tilfreds med ACDSee, som jeg har brugt i et par år nu.

ACDSee vil jeg gerne anbefale!

Der er jo også den mulighed at prøve freeware-programmet IrfanView.
Dette program er absolut fint.

--
Venlig hilsen
Svend Erik

Fra : Svend Erik Bertelsen

Dato : 05-02-03 20:56

Svend Erik Bertelsen skrev:

> ACDSee vil jeg gerne anbefale!

> Der er jo også den mulighed at prøve freeware-programmet IrfanView.
> Dette program er absolut fint.

Siden jeg skrev ovennævnte, har jeg fundet frem til et program,
som ikke ser så tosset ud. Programmet hedder XnView. Her er et
link: <http://www.xnview.com>

I første omgang troede jeg kun, programmet var på engelsk. Men
efter installation viste det sig at være på dansk.

Men nu har du så tre muligheder at vælge imellem

--
Venlig hilsen
Svend Erik

Fra : Kenneth Darling Soer~

Dato : 05-02-03 10:56

"HansSN" <stidsholt@hotmail.com> wrote in

Adobe kommer snart med et produkt de kalder Photoshop Album:

http://www.adobe.com/products/photoshopalbum/main.html
http://www.dpreview.com/reviews/adobephotoshopalbum/

--
Regards / Med venlig hilsen
Kenneth

Check www.digitalforbruger.dk

e-mail: kenneth at TRAPdarling dot dk - REMOVE TRAP

Fra : Jakob Hoffmann

Dato : 05-02-03 19:55

Eller hvad med MyAlbum - også på dansk, freeware og har mange avancerede
faciliteter..

http://www.myalbumpro.com

Mvh Jakob

Fra : Carsten Schack-Eriks~

Dato : 05-02-03 21:32

Se på Styr på fotografierne på www.cse-it.dk

Det er på dansk, der er mulighed for at påvirke udviklingen.

Alt er fuldt indekseret i en Access database og det er beregnet til mange
billeder.

Med venlig hilsen
Carsten Schack-Eriksen

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 05-02-03 23:22

HansSN wrote:
> Er der nogen i gruppen der kan anbefale et godt program til
> organisering af digitale fotos.
> Hvad bruger I andre?

Der er snart kommet mange forslag, men du mangler
vist:

Jasc After Shot

det bruger jeg og det er rigtig godt !

Jan Vestergaard
Email: jan@NOSPAMjve.dk Inet: www.jve.dk
Ved mail fjern NOSPAM - men newsindlæg bør normalt besvares i
gruppen.

Fra : Thomas Munk

Dato : 06-02-03 11:26

"HansSN" <stidsholt@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> billigere eller lige så gode.
> Og er det virkelig så godt?
> Jeg fik et "Zoombrowser" med til mit Canon Powershot45, men er på udkik

http://mmmunk.dk/photoalbum

- er specielt beregnet til kronologisk organisering og ikke mindst
fremvisning af billeder. På dansk. Egner sig fint til kopiering til CD for
backup og fremvisning på andre PC'er.